דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
נח טוניק, מי שהגה את הקמפיין האחרון של אגודת יד אליעזר עבור פרויקט החונכים שלה, מספר לפאשקעוויל על האתגר ועל ההצלחה הגדולה
media 23
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

המאצ’ינג לא עומד להיעלם מן העולם בקרוב, כך עולה מתוך דירוג המפרסמים הבולטים של ‘פאשקעוויל מדיה’, וכך ניתן לראות בין דפי העיתונים ומודעות הרחוב של החודש האחרון. הקמפיינים הבולטים ביותר היו מוסדות “שובו” עם יעד של 20,000,000 שקלים, חסידות ויז’ניץ עם 44,000,000 שקלים שהגיעו ל 52 (לא נכנס לסקירת ‘פאשקעוויל מדיה’ בתאריכים המסוקרים כאן), ופרויקט החונכים של ‘יד אליעזר’ עם 18,000,000 שקלים. כולם הגיעו ליעדם.

קמפיין החונכים של יד אליעזר היה זה שתפס במיוחד את העין במודעה מקורית וחריגה שהציגה מסגרת בעמוד ריק מתוכן. המודעה החדה העבירה בצורה ישירה את המסר הראשי של הקמפיין – “המסגרת זה הסיפור”.

פרויקט החונכים, אחד מבין שלל הפרויקטים בעמותת ‘יד אליעזר’, התחיל מאמא אחת שהגיעה למשרדי העמותה וביקשה להמיר את סלי המזון שקיבלה באברך שילמד עם הבנים. מאז שהאבא נפטר הילדים שלה החלו להידרדר, דבר שהשפיע על כל הבית. ‘יד אליעזר’, שהבינה את הביקוש, הרימה את הפרויקט שגדל לאט לאט, עד שבשנים האחרונות מגיעות למערכת פניות רבות שלא נענות מחוסר תקציב. כשהבינה העמותה שמרובים צרכי עם ישראל החליטה לצאת בקמפיין בכדי להרחיב פעילות ופנתה לעם ישראל שיפתח את ליבו אל הילדים.

נח טוניק, מי שגויס על ידי מפיק הוידאו מייקל חזוני למטרה ספציפית של כתיבת תסריט לסרטון הקמפיין, בסופו של דבר נשאב לתהליך הקריאייטיב וההפקה כולה והפך לחלק אינטגרלי מצוות הקמפיין.

“המורכבות של הקמפיין”, הוא מספר בשיחה עם פאשקעוויל, “היא העובדה שלא מדובר רק בילדים יתומים. הפרויקט מספק חונכים גם לכאלו שיש להם אבא, אבל כזה שאינו נוכח בחיי הילדים. מבחינת המסר, לא יכולנו ללכת למקום הטראגי של ילדים יתומים ולקרוא בקריאות נוגעות ללב ‘בא תהיה לי אבא’ וכדו’, כי זה לא ישר. בנוסף, יד אליעזר היא עמותה צנועה והגונה, ולכן כל מיני רעיונות יצירתיים שהבאנו בחשיבה מחוץ לקופסא נפסלו מתוך רצון לשמור על כבודם של ההורים והילדים”.

בסופו של דבר בחרו אנשי הקריאייטיב לספר את הסיפור כמות שהוא. פרויקט החונכים של ‘יד אליעזר’ נמצא שם בשביל לשמור שהילד לא יצא מהמסגרת, ולא ייזרק חלילה לרחוב בגלל הדמות שחסרה לו. ילד שאין לו אבא שנוכח בחיים שלו, סופו ברוב המקרים ידוע מראש. החונך בא לתת לו הזדמנות לייצר סוף אחר לסיפור. עם האמת הפשוטה נבחר הסלוגן: “המסגרת זה הסיפור”.

“הרעיון של המסגרת בעיתון הגיע בגלל תקציב דל”, מספר טוניק, “בקמפיינים אחרים שעשיתי התקציב היה גדול הרבה יותר ויכולנו לבנות על הנוכחות המסיבית. בקמפיין הנוכחי, התקציב המועט יחסית הבהיר לי שצריך לחשוב טוב על מסר חד שידבר אל התורם ממבט ראשון, ולייצר גימיק שיחפה על חוסר הנוכחות. הרעיון המבריק הגיע דווקא ממקום של חוסר”.

היעד שהוצב עבור הקמפיין מלכתחילה עמד על 6 מיליון שקלים, אבל שלושה ימים לפני עליית הקמפיין, שתי קרנות לקחו על עצמן להכפיל כל אחת ב-6 מיליון נוספים בתנאי שיגיעו ליעד, דבר שאיפשר להרחיב קצת את הפריסה של המודעות ולהשיג לילדים היקרים תקציב של 18 מיליון שקלים.

הפעם במדור: הקמפיין של יד אליעזר, המהלך של מרכז העניינים והדירוגים 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן