קמפיין ארצי מעניין ויוצא דופן רץ בשבוע האחרון במגזר הכללי, כאשר השכנוע המרכזי: החרדים. האסטרטגים של ‘אדלר חומסקי & ורשבסקי’ ידעו מה שכולנו יודעים, שהחרדים הם הצרכנים הכי חסכוניים, שאינם מפסיקים להשוות מחירים, ובסופו של דבר עורכים את הקניות במקום הכי זול. מנקודה זו ואילך, הם פיתחו חשיבה מעניינת: אם 87% מהמגזר החרדי עורך את קניותיו ב”יש”, סימן שהיא הרשת הזולה ביותר גם לישראלי המצוי. עוד הבינו שם, שאין כמו להזכיר את בני-ברק המושחרת, בכדי להקפיץ את הישראלי המצוי ודרכו למשוך את ההתענינות בתוכן הפרינט. אז מי אמר שהדבר הטוב היחיד בבני ברק זה קו 400 המוציא אותנו משם, יש שם גם מחירים זולים.
הגולש הנאמן ‘רפאל’ ששלח לנו את הפרינט המעניין הזה, מתעקש שידי ‘בולטון(?) פוטנציאל’ במעל, וכהוכחה מצביע על ה”בס”ד” המתנוסס בראש הפרינט. ואני אומר, שמדובר בעוד טריק זול להשוות לפרינט תשחורת בני ברקית. תדמית ה’שונים בהכל’, לבושיהם שונה, התנהגותם שונה, פינת ימין עליון בכל דף שונה. וגם המחיר שונה, ‘יש’ מחיר בנעבראק.
אפרופו ‘יש’. הגולש ‘ירוחם’, הפנה את תשומת לבנו על המעשה המחפיר של פוחזי “יתד-נאמן”, שביצעו תיקוני פוטושופ משפילים בשם של הרב לאנדא, לראות (בעיתון של אתמול) ולא להאמין. ואנכי הקטן שואל, האם מבחינה חוקית מותר לעיתון לבצע שינויים בתוכן הפרינט ללא רשות המזמין, ולחילופין, האם השינויים בוצעו על דעת המשרד המזמין. השאלות הקשות הללו מחייבות תשובה נחרצת. מ’יתד’ אין מה לצפות, אך מ”בולטון פוטנציאל” היינו מצפים להבהרה ולהוקעה.
31 תגובות
המאפיות הגדושות בערבי שבת, המעדניות העמוסות, וחנויות האופנה והמותגים (כן יש דבר כזה גם בבני ברק) עמוסות יותר ויותר בקונים חילונים פוטנציאלים שגילו את ההבדל בן הכיס של אברומי מבני ברק לבין הכיס של אילן מרמת אביב.
אהבתי את הכיוון של המודעה. איך אומרים לייק באידיש ?
כיוון יפה!
והמענין הוא שזה חולק בבני ברק….
קיבלנו והשוואנו בינה לבין הפרסומת ביתד והמודיע, היה נחמד לראות שהיא מיועדת לחילונים, וחולקה בטעות או שלא, באזורנו (החרדי מאד)
ואם שיש עסקנן אז אין…
http://bhol-forums.co.il/topic.asp?cat_id=4&topic_id=2837689&forum_id=771
יבוטל יתד נאמן לאלתר!
ובאריכות יותר (לבקשת המבקש): גברים גדולים היו חכמינו ב”דעת תורה” אילו לא היו מוותרים על עקרונותיהם – ומוותרים על המודעה והכנסותיה בכלל, או, למצער, אם זה מוגזם לבקש מאנשים להיות לגמרי ישרים – היו מוחקים את החותמת לחלוטין.
גם לקחת את הכסף וגם לצנזר את המודעה כרצונם בצורה מגעילה כזו?
שיים און יו.
גועל נפש. לגמרי.
א. אולי המודעה של אדלר חומוסקי יועד בהפוכה לשכנע את החרדים שאפי את החילונים משכנעים בנתונים בני ברקים, מסובך? אולי
ב. ועל יתד נאמר ועל דאטפיך אטפיך
המייבין כתב:
זה פורסם במדיה הכללית.
התנהגות נבזית וקטנונית מצד יתד נאמן.
גועל נפש !
ועוד אח”כ יבואו הכתבים הפוחזים לעניני הרס ותדהמה, הלם והוקעה, ויטיפו מוסר לכל מאן דבעי.
פוי…
הדבר הכי טוב שיצא מהודעת הפרסום בעלת הכיוון המאוד מעניין של “יש”, הוא הפוסט הזה 🙂 נהניתי מאוד מחד והתפלצתי מאידך בנושא האייטם השני… הזו דוגמא ומופת של “ואהב לרעך כמוך”, “מה ששנוא עליך… “וגו’ ? שלא לדבר על כבודם של גדולי תורה…
פעם אמר לי אחד מהמשרד של בולטון שאת כל הפרסום ליש הם עושים, גם במגזר החילוני.
רק אדלר עושה את הרכש מדיה, ולכן הוא חותם את שמו (בדיוק כמו שהם עושים במגזר החרדי…)
הפכת את היוצרות.
כלפי יתד אתה צודק בהחלט. אין להם אלוקים ולא תורה.
להקיא ולהתבייש. חבורה שפלה, קבוצה מנוולת בשם התורה. שנואה ומשניאה. אנשים שהרוע שלהם עטוף בגמרא ואינם שווים את הריר שנוטף מפיו של בחור שנרדם על הסטנדר. חבורה מאוסה ובזויה.
לא יאומן איך הם מסוגלים לשפוך דם, גם כשאין כל צידוק רוחני או השקפתי מהותי. וגם אם נניח שקיימת בעיה להדפיס את היותו רב העיר, האם חייבים לבטא זאת ברשעות נוטפת ואכזרית? הרי עדיף למחוק את סמל ההכשר כולו ולא להשאיר חלק ממנו באופן שמבייש. למה להלבין אנשים ברבים?
אז נכון שהרב שך לא קיבל את מינויו לרב (לא מסיבות הלכתיות), אבל זה אינו מצדיק את שפיכת דמו ברבים.
כלפי יש, טעית בענק. נפלת למלכודת ה”כמה מסכנים אנחנו”.
גם אם נאמר שקהל היעד הוא חילוני, אין כאן כל הסתה או שיסוי. חיפשתי שנאה בעובדה שהחרדים קונים בזול ולא מצאתי. כנס לבלוגספרה תגלה שבכל הקשור לרכישת מזון החילוניים היודעים שהרשתות עושקות אותם משוועים לרשתות דוגמת החרדים.
אגב,
כליטאי המשווע לשינוי תדמיתי, כואב לי לראות ש’המודיע’ שמעולם לא גירד את רשעותו של ‘יתד’, ומעולם לא עלב באיש אישית או ביישו, חטף מכה חזקה בהקמת ‘המבשר’ (הנוקט בלית ברירה באותה דרך מאולצת של כניעה לחסידויות גדולות ומחיקת מתחרותיהן הקטנות) ואילו ל’יתד’ המושחת מוסרית ותורנית, לא קם שום עיתון מתחרה.
אולי בגלל שאצלנו הליטווקאס, אם המוצר החדש לא יהא עיתון מודרני כמו ‘משפחה’ אלא איזה ראש ישיבה יקים אותו במלחמות היהודים והכבוד, הרי שלא נרוויח כלום. להיפך, יודפס עיתון רצחני יותר ומגלגל עיניים, שלא יהסס לשפוך דם מדי יום לכל מי שלא ילך בתלם לשיטתו ויעלה על קודמו בשקרים ובשנאה.
והקרדיט לתזמון המעניין בין הגולשים הנאמנים(?) רפאל וירוחם?
את הנבזות של יתד מכירים לא מהיום. הסכמה שבשתיקה מצד משרד פרסום זו חציית קו לא ראויה
גועל נפש מרוכז.
צבועים. נולדתם היום?
המחיקה של אב”ד בני ברק מבוצעת מאז שהוא השתלט בכוח על הרבנות.
זה לא “לבלרי יתד” כפי שאתם אוהבים לכנותם. זה וועדה רוחנית עם אג’נדה שמקובלת על עשרות אלפי המנויים.
עם כל הכבוד להרב לנדא, ובאמת יש כבוד כאדם ת”ח עצום. אבל הוא לא אב”ד בני ברק בהסכמה. נולדתם היום?
צבועים.
להקיא.
להוא מעלי.
רק שלא תחשוב ‘מדשתקו רבנן’ קח לך קומץ עובדות.
1. כשנפטר אביו רצה הרב שך שהרב ואזנר יקח את הרבנות.\
2. הרב ואזנר שהה אז בחו”ל.
3. שחזר הרב ואזנר לשלושים של הרב הזקן הודיע בשער בת רבים כי הוא מקבל את מרות הבן.
4. גם הרב ניסים קרליץ אמר כך.
5. עם השנים גם הרב שטיינמן השלים עם העובדה.
6. לפני כמה שנים מונה חתנו הרב בלינוב לרב מרכז העיר עם חתימות כל החוגים והמינים.
7. הרב לנדאו חוץ מהכשרות הוא גם אחראי על המקוואות בעיר. כל המקוואות. ידעת? וד”ל.
8. לית מאן דפליג שכשרות הרב לנדאו היא המקפידה ביותר בעולם.
9. לכולם ברור שלולא היותו משתייך לזרם ההוא כשרותו היתה גם נחשבת למספר 1.
10. איך משתלטים בכח על רבנות? עם טנקים? מסוקים? תת מקלע?
11. בעשרים שנה שהוא רב עיר עלו אליו מדי חג ראשי ערים עם הכובע הנכון לכבדו (בויאר, קרליץ, אשר). הוא הרב הרשמי של העיר (לא של המוע”ד) וזו עובדה.
12. תהיה בריא
מקארתור כתב:
כולי תקווה שהסימן שאלה המפוקפק מיועד לגולש ‘נאמן’ אחר…
יוסף אלון כתב:
1. אתה לא צריך לספר לי הסטוריה בני ברקית. אני חי בבני ברק.
2. לא אמרתי שכל בעיר לא קבלה אותו. וודאי שחלק מגדולי הדור הסכימו עליו. אבל היו גם שלא, זה נושא שהיה בזמנו שנוי במחלוקת גדולה יותר ובמשך הזמן נרגע. אבל מעולם לא הוסכם.
3. הרב בלינוב כבודו במקומו מונח, לא קשור לעניין רבנות העיר.
4. כנ”ל כשרות הרב, שאין ספק שהיא מהודרת. כנ”ל מקוואות. הוא הרב הפסוק כיום ומכיון שמדובר ביהודי ת”ח וירא שמים בקנה מידה כזה סומכים עליו. כל זה לא נוכע לעניין הויכוח על רשמיות מינוי הרב.
5. על רבנות משתלטים בכוח סמכות העירייה ומשה אירנשטיין. זה לא הדבר היחיד שנעשה בכוח, עוד הרבה שערוריות. למשל, בתי חסידים דגור שבנויים על שטחים עירוניים וכו’ זה עם טנקים? יש כוח רב בעירייה.
6. הוא הרב הרשמי ומטבע הדברים פוליטיקאים וכו’ מחויבים לו וודאי ברמה הממלכתית רשמית.
7. כל הדיון לא קשור לכך שעדיין כולם מסכימים שהיו קבוצה גדולה, כולל חלק מגדולי התורה שבעיר שלא קבלו ולא הסכימו. וזה כולל את הגמי”ל והגרח”ק בין היתר.
שיתד מיישמים אג’נדה של רבניהם, והם לא פגעו בו אישית אלא לא הכירו בחותמת ה”רב ואב”ד”, זה ישן נושן וכל הטור המשמיץ למעלה לא במקום.
8. גם אתה.
יוסל המסכן מיישם את אג’נדת מגזרו. לשקר ולא סתם: בשם התורה.
נתחיל בעובדות. גם אני בני ברקי:
1. מוישה אירנשטיין כראש העיר הכריז על מינויו לרב עוד בשעת ההלוויה.
2. מסיבה מאוד פשוטה: על פי ההלכה ממנים את בנו של הרב, אם ראוי לכך, לאחר פטירת האב. כך נוהגים במגזרים שלא מקפלים את התורה לפי הצורך האישי.
3. כולם, אבל כולם, קיבלו את המינוי. לא כי כפו עליהם אלא כי כך ההלכה. גם ליטאים מובהקים הבינו שאולי אם ראשות העיר היתה בידיהם היו יכולים להתאים כל מיני דברים. אבל אין מנוס. רבנות עיר על פי ההלכה דינה כירושה.
4. היה מישהו אחד שלא הסכים לכך ולא בגלל שום הסבר הלכתי: הרב שך. השתייכותו ההשקפתית פסלה אותו בעיני הרב שך שכחלק מהגישה של “רק הליטאים יקבעו את סדר היום החרדי ואת המינויים בו”, יצא במלחמת חורמה שב”ה לא הצליחה.
5. כל זה, למרות שמלבד תורת חב”ד שבראשו – הרחוקה לחלוטין מהצורה ההזויה שפרצה בשנים האחרונות לחיי הרבי – הוא עומד כמה דרגות מעל כל רב עיר ממוצע. ודאי בכל הקשור לטהרת עיר ורמתה הרוחנית.
זה בקשר לעובדות שסילפת. נעבור לדעות שלא הבנת.
1. ראשית, חלק מהטוקבקים דיברו על הצורה לא על ההשקפה. בכלל, את הנבזות הליטאית מבית יתד, חשפת בהודאת בעל דין במשפט כמו “זה לא לבלרי יתד כפי שאתם אוהבים לכנותם. זה וועדה רוחנית עם אג’נדה שמקובלת על עשרות אלפי המנויים”. נכון, אם איש מכל קוראי העיתון לא נזעק בשפיכת הדם ההיא המיותרת – מה אני אמור ללמוד על אמינותם ההלכתית?
2. לא ביקשנו שיקבלו את מרותו. הרב לנדא לא צריך תעודות יושר מחבורה צבועה ונבזית. הוא גם לא מבקש ש’יתד’ יכיר בו למרות שהוא ישמח אם יופעל שם לרגעים השכל הישר וההגון. הוא גם לא ממש אמור להיפגע ממה שהם עושים לו. לא רק בגלל גדלותו, מגסי רוח לא מצפים להתנהגות עדינה ולפיכך אין כל טענות אם חוטפים מהם שליכטה בפרצוף. כך זה בספארי על יד ההיפופוטם וכך זה במגזר על יד יתד נאמן.
3. מה כן? רק אנחנו, כן, הקטנים שעדיין מנגבים עם יתד, ביקשנו דבר אחד: אל תתנו ואל תדחפו. לא רוצים? אל תכתבו בכלל. כשאתם מביאים את סמל הכשרות הנודע שלו בעיתון ומוחקים מתוכו את תארו – משמע התכוונתם לבזותו. אל תבלבלו את המוח שרק ביקשתם לכבד את רגשות קוראיכם המתנגדים למינויו ולא אליו אישית.
הכי גרוע, שאת השקר הזה אתם עוטפים עם התורה.
הבנת ברוך?
עוד מלה על אמינות: פתח את ‘בחדרי’ ותגלה תחקיר מקיף שנערך על הקרקעות של בתי הכנסת של גור בבני ברק. רובם המכריע נקנו בכסף מלא בלי שום קשר לעיריה.
זה שיתד טיפשים, ידוע מזמן.
זה שאין להם טקט מינימלי – ג”כ כנ”ל.
כעת הם רק הראו את טלפיהם לכול בהראותם את גודל ציניותם ורדידותם.
האמת,
רחמנות גדולה עליהם
ה’ יעזור ותהיה להם רפו”ש בקרוב ממש
חברה תירגעו מה זה כאן, בחדרי חרדים?
ולמוטי רובינשטיין פנייה, גזור הדבק את האשכול למייל שלך, ושלחו ישירות לעורכי בחדרי. למען אתרך, ולמען אתרינו.
@ יוסל:
נבל ברשות התורה, זה לא חידוש של ימינו.
אתם כולכם מקהלה קבועה שחוזרת על עצמה בוויראציות שונות. הרב שך. יתד.
אני לא מתכוין לפתוח יותר ממה שנפתח כאן, באמת זה לא המקום.
התגובה נכתבה בהקשר לפוסט של נוחעם. ההתקפה על יתד שמבזה את הרב לנדא ע”י שמשמיט את רב ואב”ד. על זה באה התגובה. כמובן שאתם מתעלמים מעיקרה ומעדיפים להתעסק עם נושאים שלא קשורים. אבל אני אחזור לעצם העניין.
א. זה לא מודעה ראשונה, זה לא מהיום. מה ההתנפלות על בולטון? פעם ראשונה שפתחתם יתד?
ב. ביתד משמיטים את המילים “רב ואב”ד בני ברק” משום שיתד הוא עיתון שכל קיומו נועד להשמיע דעה שונה משלכם. דעה שהתנגדה למינוי הרב לנדא כרב העיר. גם אם זה “הוכרז ע”י אירנשטיין”, גם אם זה הוסכם ע”י חלק מגדולי ישראל. עדיין יש חלק אחר שחולק על כך. זכותם.
גם אם בדיעבד מכבדים אותו כרב העיר, גם אם מלכתחילה מכבדים אותו כת”ח. זאת לא הסכמה לעצם המינוי מלכתחילה.
כל ההתנפלות הזאת דוחה, צבועה. תנסו לדמיין אותה סיטואציה סביב הקהילה, רב, חצר, שלכם ופתאום תבלעו את הגועל של עצמכם בהנהון מתחסד.
מתבונן כתב:
אני מוחה על כבוד תורה.
בושה וחרפה להגיד על הרב שך תגובה כזאת קטנונית של רק הליטאים יקבעו.
מי אנחנו שנדע איזה שיקולים עצומים עומדים מאחור במיוחד בנושא כה רגיש של פגיעה בזולת שנושא זה יקר וזהיר להם עד כי נוגע בנפשם ממש.
לכאורה הייתם צריכים לבקש אישור להעלות את התמונה אבל מכיון שאני נהנה להכנס מעם לפעם לפאשקעוול, סלחתי.
עלו והצליחו!
פעם עוד הייתי מתרגז מהשטויות של יתד נאמן.
עבר לי מאז ששמעתי איך הם עצמם מתייחסים לעיתון, ומעשה שהיה כך היה: בישיבת ראשי “דגל התורה” שהתקיימה לפני כמה וכמה שנים באחד מהמלונות בארץ (רמז: כשרות לא של הגמי”ל אב”ד ב”ב) הסביר הדובר הרהוט ר’ צבי רוט (ההוא מהצרכניות, כיום מנהל את “קול תורה”) וז”ל: מורי ורבותי! תארו לכם מצב של משפחה שאחד מילדיה הינו מפגר רח”ל. זה עצוב מאד, מעיק, לפעמים אולי מרגיז, אבל בכל זאת הוא נותר בן המשפחה, והיא אוהבת אותו. רבותי! “יתד נאמן” הוא הילד המפגר של דגל התורה… הכל נכון, אבל הוא שלנו…
וכל מילה נוספת מיותרת.
יוסל?
יש קשב וריכוז?
התשובה היא לא! אף קהילה לא תקבל מינוי שנכפה עליה.
אבל שום עיתון מהשניים האחרים המייצגים עשרות קהילות עוצמתיות, לעולם לא יבייש איש בצורה כזו. נקודה.
יש הבדל בין התעלמות מוחלטת לבין הדפסה בצורה פוגעת. בזה יתד מותיר את עמיתיו הרחק מאחור.
כבר כתבו בעבר את שמו ליד מוצרים שונים כשורה בעלמא. מוצא נחמד. איש לא ממש חשב שיש כאן ניסיון לבזותו ומצד שני לכלל הכרה גם לא הגעתם. כאבנו, גיחכנו והמשכנו הלאה.
אבל פעולת מחיקה מתוך הסמל עצמו, (שהוא רכוש שלו, שיש עליו הגנת סמל מסחרי) – מלמדת כי מישהו מחפש לפגוע ולבייש. כל ילד שרואה סמל מוכר אך מחוק בחלקו מבין כי מישהו טיפל בזה במיוחד, בשונה מכיתוב גרידא.
במקום לשקר אמור מה שהם אומרים בדם קר: נכון! זו באמת כוונתינו בפגיעה הזו שאין הוא מקובל עלינו!
רק עצוב לחשוב שגדולי ישראל המנויים לעיתון ההוא נותנים יד לשפיכות דם חוזרת ונשנית זו, שהגרמי”ל רק קרבן אחד מתוך עשרות.
@ יוסל:
עם כל הכבוד שאין לי לרב (את ריבכם) המוזכר,
אם הוא היה קם מקברו ורואה איזה נציג נאמן יש לו ב’אינטרנט הטמא’, הוא היה מת…
אלא אם אכן אתה גולש כאן לצרכי פרנסה בלבד.
ולעובדי יתד הרי הכל מותר.
חבל שהמריבה הזו כבר גולשת להשמצות הדדיות ופגיעות ברבנים.
נעשתה טעות בעיתון. הבנו. מחינו. מה יואיל עכשיו קרב תרנגולים?