גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
כבר הרבה זמן שבמדיה החרדית וגם אצלינו מתבכיינים ובצדק, על הקיפוח המתמשך של לשכת הפרסום הממשלתית במדיה החרדית. אם חשבתם לרגע שזה מגיע מתסביך נחיתות מגזרי, החל מהיום זה רשמי. עקב חשיבות העניין לעולם המדיה החרדית, הרגשנו צורך להעלות את הנושא על סדר היום הפרסומי, על אף הקונוטציות הפוליטיות שבאייטם.
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כבר הרבה זמן שבמדיה החרדית וגם אצלינו מתבכיינים ובצדק, על הקיפוח המתמשך של לשכת הפרסום הממשלתית במדיה החרדית. אם חשבתם לרגע שזה מגיע מתסביך נחיתות מגזרי, החל מהיום זה רשמי. במענה לשאילתה שהגיש ח”כ הרב אורי מקלב בנוגע לפרסום ממשלתי בעיתונות החרדית, מודה הממשלה: הוספנו פרסום אך הוא עדיין לא מספיק. עקב חשיבות העניין לעולם המדיה החרדית, הרגשנו צורך להעלות את הנושא על סדר היום הפרסומי, על אף הקונוטציות הפוליטיות שבאייטם.

בשאילתה שהגיש, תהה ח”כ הרב אורי מקלב, מדוע מקופח הציבור החרדי בקמפיינים השונים של לשכת העיתונות הממשלתית, כשלעיתים מדובר על קמפיינים המתריעים על סכנות שונות, כמו נהיגה בטוחה וכדומה, האם הציבור החרדי אינו אמור להיות מודע לסכנות? את תשובת ראש הממשלה העביר השר יעקב מרגי. “נעשה מאמץ מתמיד להביא את המידע הממשלתי לידיעת הציבור החרדי. בעת הכנת הצעה לפריסת מדיה נשקל הנושא על ידי אנשי המקצוע של לפ”מ – לשכת הפרסום הממשלתית ומוצג גם לנציגי משרדים”, הסביר השר.

כשפוליטיקה ופרסום נפגשים 1
ח”כ אורי מקלב, צילום: יח”צ

לדבריו, “לעיתים נתקל הדבר בקשיים, הן מצד המשרדים שאין בידם מקורות תקציבים מתאימים והן מצד קשיים במדיה החרדית. צריכת המדיה בציבור מוגבלת. בעיתונות ישנם מספר רב של ביטאונים כשכל קבוצה קוראת בדרך כלל את הביטאון הפנימי. מעבר לכך, לא כל המודעות מתאימות לציבור החרדי ורק את חלקן ניתן לעבד ולשכתב“.

השר מרגי, בשם ראש הממשלה, הודה כי היקף הפרסום הממשלתי הנוכחי בעיתונות החרדית אינו מספיק וציין כי הממשלה עושה מאמץ ותמשיך לשיפור הקשר עם האוכלוסייה החרדית ומבדיקה שנעשתה לגבי כמות המודעות למדיה חרדית עולה כי בין השנים 2008 ל-2009, היה גידול ניכר של כחמישים אחוז במספר המודעות במדיה החרדית.

בתגובה ציין ח”כ הרב אורי מקלב כי לא ייתכן שהציבור החרדי לא ייחשף לסכנות. “לפני מספר חודשים התרחשה התאונה הקטלנית בה נהרגו שבעה בני משפחה חרדית במפגש עם מסילת רכבת”, הוסיף מקלב. “באותה תקופה היה קמפיין שלם של רכבת ישראל על חשיבות הזהירות במפגשי הרכבת, אך מודעה כזו לא פורסמה בעיתונות החרדית”.

אין ספק כי התירוצים של השר מרגי בשם הממשלה כבר מזמן אינם קבילים.

מפת המדיה החרדית משתנה בקצב מהיר, וישנם לא מעט אמצעי מדיה המתאימים לפרסום עבור כלל הציבור החרדי. די אם נזכיר את העיתונים הבלתי תלויים (משפחה, בקהילה) ואת החינמונים (קו עיתונות, מרכז העניניים, יתד יום ג’) המחולקים בכל ריכוזי האוכלוסיה החרדית.

אדפטציה? לפי החומרים הפרסומיים שיצאו מלפ”מ בשנה האחרונה עבור הקהילה החרדית, נראה כי עדיף שגם את הפרסומים ה”מותאמים למגזר” יעשו בשיתוף פעולה מינימאלי עם אחתד ממחלקות הקריאייטיב המגזריות, לא כזה ביג דיל.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן