מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
‘יפעת – בקרת פרסום’ מסכמת את הפרסום במגזר לשנת 2010 • המפרסמים הגדולים ביותר לשנת 2010 הם ‘פלדהיים’ ו’אור החיים’ • ‘בולטון פוטנציאל’ ממשיך להוביל עם גידול של 5% ובמקום השני ‘גל אורן BSD’ הצומח ב-14% • המשרד המפתיע: ‘בראשית’ • כל הנתונים בפרסום ראשון + תגובות • מרתק
ifat
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

שנים אנחנו מדברים על המגזר החרדי. מנהלי המשרדים מנסים להסביר ללקוחותיהם עד כמה אוכלוסיה זו גודלת ומתפתחת, מאיימים עליהם שעוד 20 שנה אנחנו נהיה כאן הרוב והם (מנהלי השיווק) יהפכו להיות המגזרים של המדינה. מה לא, בעצם. בפרזנטציות, מנהלי השיווק נחשפים לנתונים שערורייתיים אודות חשיבות הפרסום בקרב קהל יעד חשוב זה. “חרדים הם לקוחות חכמים ונבונים, יודעים את התורה, הבו להם אף אחוזים בודדים מתקציב הפרסום הכולל ותראו תוצאות מיידיות, כדאי לכם”.

אבל זה לא מי-יודע-מה עוזר. ‘יפעת – בקרת פרסום’ מסכמת את הפרסום במגזר החרדי לשנת 2010, והמסקנה היא כי אומנם יש גידול בהוצאה לפרסום במגזר, אבל לא לזה ייחלנו. “אנו מבחינים בגידול של כ-10% בהוצאה לפרסום במגזר החרדי הממשיך להיות אוטונומי בדפוסי הפרסום שלו. תחומי הספרים, הביגוד ורשתות השיווק התחזקו, ואילו האינטרנט הופך למדיה לגיטימית עבור חברות מהמגזר הכללי המחפשות את הקהל החרדי”, אומר נתי יעקובי, מנכ”ל ‘יפעת – בקרת פרסום’.

לפני שנה התייחס יעקובי לאינטרנט החרדי בסקפטיות מוחלטת, כאשר צוטט על ידינו אומר כי “הפרסום באינטרנט החרדי ספג כרטיס אדום”. קביעתו המחודשת והמעודכנת לפיה האינטרנט הפך למדיה לגיטימית, מוכיחה מעבר לכל ספק כי האינטרנט החרדי כבר כאן.

תתי ענפים ומפרסמים

בהסתכלות שטחית על הנתונים, עוד לפני החיטוט הדקדקני, ניתן למצוא את הכותרות של השנה. הכותרת של 2009 הייתה: “גידול דרמטי בהוצאה לפרסום של רשתות השיווק”. 73% גידול בהוצאה לפרסום, הוא אכן גידול דרמטי, אך הזינוק נעצר והשנה הם המשיכו לגדול בהוצאה לפרסום אך בקצב של 27% בלבד. קטגוריית הספרים, לעומת זאת, גדלה אשתקד ב-7% בלבד והשנה היא כובשת את המקום הראשון בטבלה, עם גידול של 52%. זאת, בשל פתיחת הסניפים החדשים ובעקבות התחרות הקשה השוררת בין ‘פלדהיים’ לבין ‘אור החיים’ (המפרסמים הגדולים ביותר השנה). רשתות השיווק ממשיכות להתגושש זו בזו גם השנה. הרשת החדשה ‘אושר עד’ ו’רמי לוי מהדרין’ כנראה יחזירו במהלך השנה הנוכחית את הכבוד האבוד לקטגוריה החשובה, שהמשיכה לגדול השנה בקצב של 27%.

יוצאים ונכנסים

קטגוריית הביגוד נכנסת השנה לעשירייה הפותחת עם גידול של כ-32% בהוצאה לפרסום שלה, וזאת על חשבון קטגוריית הלימודים.

מיקום תת ענף 2009 2010 שינוי
1 ספרים ₪ 7,551,491 ₪ 11,441,676 52%
2 ארגונים עמותות ₪ 7,775,179 ₪ 9,252,442 19%
3 רשתות שיווק ₪ 6,345,166 ₪ 8,064,266 27%
4 צרכנות ₪ 4,662,597 ₪ 5,582,364 20%
5 חשמל ₪ 4,896,809 ₪ 5,155,089 5%
6 ביגוד ₪ 3,593,632 ₪ 4,738,840 32%
קופות חולים ₪ 5,250,560 ₪ 4,738,840 -10%
8 מכללות וסמינרים ₪ 4,427,798 ₪ 4,233,537 -4%
9 מוצרי חלב ₪ 4,027,767 ₪ 4,105,161 2%
10 בנק ₪ 3,648,083 ₪ 3,926,627 8%

מפרסמים

כאמור, המפרסמים הגדולים ביותר לשנת 2010 הם ‘פלדהיים’ ו’אור החיים’. מעניין לציין כי ‘אלקטרה מוצרי צריכה’ שהייתה המפרסמת המובילה בשנת 2009, כלל אינה נמצאת בעשירייה הפותחת השנה וזאת בעקבות חרם רבנים שהוטל עליה בשל ביצוע חפירות קברים ביפו. נזכיר לכם כי החרם בוטל ותקציב הפרסום עבר בשבועות האחרונים למשרד ‘תוצאות אפקטיביות’.

‘יוניליוור’ ו’סנו’ ממוקמות במקום השלישי בטבלה עם גידול ממוצע של 16% בהוצאה לפרסום. ‘יוניליוור’ באמצעות ‘מימד’, ו’סנו’ באמצעות ‘אפיקים’. עוד נציין, כי שתי המפרסמות הגדולות הללו פרסמו בשנת 2010 מותגים שכלל לא פורסמו בשנת 2009. ‘יוניליוור’ מפרסמת את ‘תלמה ברנפלקס’, ‘פינוק’ (תחליב רחצה), ‘רקסונה’ (דאודורנט לגברים). ‘סנו’ מפרסמת את ‘סנו סושי’ (מטליות לחות לניקוי הרצפה), שמפו (נקה7) ומבשמי אויר.

שתי ענקיות החלב ‘תנובה’ ו’שטראוס’ שהיו עסוקות ב-2009 ב’מלחמת הגבינות’, מפחיתות באופן ניכר את ההוצאה לפרסום השנה בכ-21% ו-31% בהתאמה.

יוצאים ונכנסים

‘פלדהיים’ ממוקם השנה במקום הראשון מבלי שהופיע כלל בעשירייה של 2009, ומחליף את ‘אלקטרה’ שהיה המפרסם הגדול בשנת 2009.

מיקום מפרסם 2009 2010 שינוי
1 פלדהיים – חינוך ויצירה ₪ 2,108,561 ₪ 4,233,800 101%
ספרי אור החיים ₪ 2,313,432 ₪ 4,233,800 83%
3 יוניליוור ישראל ₪ 3,489,591 ₪ 4,011,274 15%
סנו ₪ 3,422,364 ₪ 4,011,274 17%
5 קבוצת אסם ₪ 2,722,222 ₪ 3,555,889 31%
6 קבוצת שטראוס ₪ 4,337,098 ₪ 3,436,012 -21%
7 תנובה ₪ 4,243,463 ₪ 2,920,354 -31%
8 רשת שופרסל ₪ 2,841,333 ₪ 2,846,681 0%
9 החברה המרכזית למשקאות ₪ 2,967,779 ₪ 2,582,970 -13%
10 קו-אופ – הריבוע הכחול ₪ 2,123,763 ₪ 2,297,415 8%

משרדי פרסום

‘בולטון פוטנציאל’ ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר החרדי עם גידול של 5%. במקום השני נמצא ‘גל אורן BSD’ הצומח השנה ב-14%. במקום השלישי נמצא ‘אפיקים’ עם ירידה של כ-9%, למרות שלאחרונה עבר שינוי משמעותי לאחר שטריו נרכש על ידו, נתוני העלייה לא משפיעים על הדירוג של 2010. מעניין יהיה לראות את הדירוג בשנה הבאה, או בסיכום החציון הבא עלינו לטובה, האם המיזוג בין שני משרדים שהיו ממוקמים בחמישייה הפותחת, יביאו את קבוצת ‘אפיקים’ לעלייה דרמטית. ‘מימד’ ממוקם השנה במקום הרביעי עם גידול מרשים של 20%.

“אין ספק כי התופעה המעניינת ביותר בטבלת משרדי הפרסום השנה הוא משרד הפרסום החדש ‘בראשית’ בבעלות מוטי קוטיינר (מראשי ‘טריו’ של ‘אדלר-חומסקי-ורשבסקי’ לשעבר). ‘בראשית’ מתמקם במיקום ה-9”, אומר יעקובי. חשוב לציין כי ‘בראשית’ נוסד בחודש מאי השנה ולמרות זאת הצליח המשרד להתברג בעשירייה הפותחת. סוגר את הטבלה ‘מותג בפרסום’ עם גידול מרשים של כ-67%.

יוצאים ונכנסים

‘לפמ’ ו’פרסומי ישראל’, שהיו במקומות התשיעי והעשירי בשנת 2009, יוצאים מהעשירייה לטובת ‘בראשית’ ו’מותג בפרסום’ המציגים הופעת בכורה בשנה 2010.

מיקום משרד פרסום 2009 2010 שינוי
1 בולטון פוטנציאל ₪ 22,151,949 ₪ 23,237,832 5%
2 גל אורן BSD ₪ 13,154,145 ₪ 15,035,801 14%
3 אפיקים ₪ 14,669,953 ₪ 13,297,315 -9%
4 מימד ₪ 10,369,663 ₪ 12,435,432 20%
5 טריו ₪ 7,877,952 ₪ 7,078,662 -10%
6 תוצאות אפקטיביות/RESULTS ₪ 5,659,820 ₪ 5,565,360 -2%
7 MCCANN ERICKSON ₪ 4,538,957 ₪ 4,738,884 4%
8 פרסום חן ₪ 4,697,391 ₪ 4,069,637 -13%
9 בראשית ₪ 3,105,482 חדש
10 מותג בפרסום ₪ 1,532,325 ₪ 2,557,549 67%

====

תגובות

בולטון פוטנציאל

אברהם בריסק, יו”ר ‘בולטון פוטנציאל’: “חברות רבות ‘גילו’ את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם. מדובר במגזר צעיר, שמחציתו מתחת לגיל 15, הצומח בקצב מהיר של כ-6% בשנה ומתפתח כלכלית, כך שאפשרויות הצריכה שלו, גדלות. השנה, ניתן לראות, גידול משמעותי בקטגוריית הספרים לצד חברות מזון ורשתות שיווק. בנוסף, השנה ראינו שחקנים חדשים בבמת הפרסום למגזר, כגון קבוצת ‘כלל’ שנכנסה לתחום הביטוח הכשר. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יזהו את הפוטנציאל הגלום בקהל יעד זה ויקצו משאבים לפעילות מתאימה”.

בראשית

מוטי קוטיינר, העומד בראש המשרד המפתיע: “אין לך יפה מן הצניעות. אנחנו נמשיך להתפלל להצלחת לקוחותינו ומקווים שבשנה הבאה ימצאו אותנו במקום יותר גבוה בדירוג”.

תוצאות אפקטיביות

שעיה איצקוביץ, בעלי ‘תוצאות אפקטיביות’: “ראשית, אני לא מופתע מהתוצאות. רוב הכלים במדיה שרלוונטיים במגזר החרדי, לא נספרים ביפעת. לא הגיוני שמשרד שעלה בקרוב ל-40% בהיקף התקציב שלו ב-2010, צובר ירידה של 2% בדירוג שלהם. גם במגזר הכללי אני שומע שהמדידה אינה מדויקת. שנית, צורת המדידה של יפעת מאלצת משרדים לרשום לקוחות ‘דמה’. משרדי הפרסום מחפשים היום לקוחות כאלה ובמהלך השנתיים האחרונות נרשמו מספר לקוחות שאין להם שום קשר עסקי עם המשרד המפרסם. הם מוכנים לתת להם את הקרדיט כדי שאותו משרד יצמח באופן וירטואלי בנתוני יפעת. אם משרדים אחרים ירצו, אני מוכן להרים את הכפפה, לפתוח את הספרים ולהראות ליפעת מי באמת נמצא בשלוש המקומות הראשונים ומי נמצא מתחת. לדעתי נעשה עוול לא רק לנו אלא גם למשרדים אחרים שמפרסמים הרבה יותר ונמצאים במקומות נמוכים יותר”.

מימד

יעקב שטרן, מנכ”ל פרסום מימד: “אנו שמחים על הגידול המבורך, המצביע על זיהוי הפוטנציאל, ועל ההשקעה הגדלה והולכת של החברות במשק במגזר החרדי. גם בשנה הנוכחית, בעז”ה, נמשיך בעבודה מאומצת ומקצועית, ונקווה שמגמה זו רק תמשיך ותגדל”.

אור החיים

יעקב ביבלה, בעלי רשת ‘אור החיים’: “לארון הספרים בבית היהודי תמיד הייתה חשיבות עליונה, אך לאור הגידול בהשקעה בפרסום ובשיווק, תחום הספרים משגשג ברמות שלא הכרנו”.

פלדהיים

משה ארלנגר, מנהל השיווק של ‘פלדהיים’: “פלדהיים היא חברת הוצאה הספרים המובילה והותיקה במגזר החרדי. הגידול בפרסום כחלק מתהליך המיתוג וההיערכות המחודשת, עם הליווי והסיוע האסטרטגי של פרסום ‘גל אורן bsd’, משקף את  ההתפתחות של הוצאת ספרים פלדהיים בכלל ורשת החנויות בפרט, עם פתיחתן של חנויות גדולות ומרווחות והוצאת ספרים איכותיים. ככלל, ענף הספרים צמח והתפתח בשנים האחרונות, הציבור יודע להעריך ספר איכותי וצורך ספרים רבים יותר מבעבר”.

שימו לב: ביקשנו תגובות ממשרדי הפרסום וממגוון לקוחות. הינכם מוזמנים לשלוח לנו את התגובות שלכם בהקדם. נמשיך לעדכן את הפוסט עם התגובות שיגיעו לידינו עד סוף היום.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

13 תגובות

  1. שעיה שעיה,

    מסכים איתך שלפעמים הדירוג לא באמת משקף. ראו ערך העליה של גל שמסתמכת אך ורק על פלדהיים – ארבעה מיליון – ומציבה אותם במקום השני.

    אך אם זכרוני אינו בוגד בי, בשנת 2008 היו אלו דווקא תוצאות אפקטיביות שניכסו לעצמם את תקציב הפרסום של ספרי אור החיים, בה בעת שאלו האחרונים היו מטופלים בכלל במשרד האסטרטגיה ‘תובנות’ של שוקי בטיסט ומלבד שת”פ קטן עם ספרי שטיינזהלץ לא היו בקשר עם תוצאות, מה שלא מנע ממכם להתהדר בסך כל התקציב השנתי שלהם.

    ובינינו, אתה לא באמת מוכן לפתוח את הספרים, כי כמה יח”צ שלא תעשו שם בתוצאות, עדיין המדיה המרכזית של המגזר היא דווקא עיתונות, ובזירה הזו ידידי, הייתם חלשים משמעותית השנה.

    בראיונות מהסוג הזה מומלץ להעביר מסר של צמיחה לקראת השנה הבאה מאשר לקונן על עבר והווה לא מזהירים.

  2. שימו לב מה קרה כאן.
    אם לא התקציב הצומח של אור החיים, בולטון פוטנציאל היו יורדים בהיקף ההוצאה לפרסום שלהם בכחמישה אחוז במקום העליה שרשמו. זאת אומרת שכל העליה שלהם השנה מתבססת על ספרי אור החיים שכלל לא קונים מדיה דרכם.
    אפילו אם ספרי אור החיים היו מפרסמים בדיוק כמו בשנה שעברה, בולטון היו רושמים ירידה של כחמישה אחוזים והסך הכללי שלהם היה 21,317,464 במקום 23,238,832. ירידה של כחמישה אחוז מ-2009.

    השורה התחתונה היא שאור החיים שווים למשרד הפרסום בולטון כ-20 אחוז מדו”ח יפעת… מממ יאמי… אבל איך הולכים למכולת??

  3. צודק, צודק הברנש.
    נו… איפה המשרד שיעשה ל”קופת העיר” גרפיקה ו….יקפוץ למקום המי יודע.

  4. בהמשך לתגובתו של איש שהרחיק משום מה עד 2008 היה מן הראוי לבדוק מה קורה ב-2010.

    אז למען האינטלגנציה הכוללת של הגולשים כדאי לציין שועד הרבנים לענייני צדקה – מפרסם עצמאי כידוע לכולם – מופיע ביפעת כמי שפרסם דווקא… תנחשו איפה… אצל שעיה איצקוביץ בתוצאות אפקטיביות… והסכום המדויק? 1,071,417 !!! בדיוק הסכום שיעיף אותם למקום השביעי והמכובד ע”ח מקאן אריקסון שאינם מתהדרים בלקוחות דמה.

    מר איצקוביץ, מילא היית שותק, אבל לקונן על לקוחות דמה כשאתה עצמך מתהדר בהם? שלא לדבר על זה שאפילו את הגרפיקה לא בטוח שעשית להם? זה מוגזם.

  5. חחח טוב שארלנגר נזכר פתאום ודאג לתקן ולהוסיף התייחסות לפרסום גל אורן…….

  6. חברה יקרים אין על מוטי קוטיינר לא יעזור שום דבר אני עובד באחד ממשרדי הפירסום ומבפנים כולם משקשקים בעיקר בולטון ולגבי איצקוביץ א’ אם הוא יעשה את הפארסה בשפע שוק כמו שעשה באלקטרה נוריד בפניו את הכובע ב’ כמשרד השישי בגודלו לא כדי להתבכיין ועוד הערה שלדעתי צריך להציב את פירסום חן במקום הרביעי כי הם מפרסמי המון במקומות שלא נמדדים כמו המקומונים

  7. חברים,
    איצקוביץ ידוע, עצתי לפניו שתוק למה אם יפתחו את הספרים יהיה לא נעים בכלל
    בולטון חזקים ואין שום פסול באור החיים היות וכל היעוץ האסטרטגי לרשת שייך לבולטון
    כנ”ל גל שפלדהיים הציל אותם מצלילה חופשית
    מימד מה לא נאמר עליו, 3 עמודי טיזר לאיזה אבקת מרק רק הוא יכול…
    ואפיקים הוא ללא ספק משרד רציני שבשנה הבאה יעלה מעל גל אורן
    בראשית הפתעה נעימה ימשיך להתבסס במקום השישי כטריו לשעבר
    חברים הגיע הזמן שתבינו שבכל העולם פרט למגזרינו אין שום קשר בין הפרסום לרכית המדיה ולכן כל ההיטפלות לגל ובולטון היא פתטית במקרה הטוב.

  8. מה הוא רוצה איצקוביץ, שלא ספרו ומנו את שפע שוק? הלא שפע שוק בכלל אין בו כמעט קרייאטיב מלבד שבוצי מבצעים וכו’, אם כבר מונים את שפע שוק אז צריך גם את כפר השעשועים&בר-כל&נתיב החסד&רשת מחסני חשמל.

  9. האמוציות במלחמות בועת הספרים תודלקו ב50% נוספים באקט ממש לא משמח, ההתנגחויות נטולות אסטרגיות של חברות ענק מפוצצות מזומנים שכמובן לא מפזרות את כל ביציהם שטרם נולדו במימון המשרדים, יום הדין יגיע באיזשהו שלב ויסחוף עימו באפקט דומינו סטייל כיכר אל תחריר את המשרד המטופש שלחץ על הדוושה בכל הדרך אל התהום,
    ואם כתבנו כבר שנה שעברה אז נחכה עוד שנה…

    פלדהיים ואוה”ח על אותו שקל?! כמו גם יוניליוור וסנו?! ליפעת הפתרונים…

    המזבלה מעודכנת לפני הספירה?

  10. היה אמברגו. העיתונאים/בלוגרים התבקשו לא לפרסם לפני השעה 14:00 והחברים במזבלה הפרו את הבקשה.
    ההודעה נשלחה אלינו בסוף השבוע שעבר.

  11. שכולם יפרגנו לכולם והעולם יהיה יפה הרבה יותר.

  12. ציטוט ישן ואקטואלי:
    מאת מאיר גל:
    ח׳ באדר תשס״ט (04/03/09) בשעה 9:47
    בואו נדבר על זה שניה,
    כלי המדידה היחיד של הפרסום החרדי [יפעת] דפוק ומעוות.
    אני לא מדבר על ספירת מודעות כמו פלדהיים [שנעשות על בסיס מזומן במחירי זולפה] או מודעות כאלו ואחרות של מלונות חרדיים [שנעשות בבארטר מלא] ואפילו לא על מודעות מבצעי מנויים של עיתונים שחתומות ע”י משרדי פרסום שגם נכללות בספירה,
    אני גם לא מדבר על העובדה התמוהה שרשת כמו קו עיתונות או מקומונים מרכזיים כמו מרכז העניינים לא נספרים למרות שהם מכילים עשרות אלפי אינצ’ים בשנה ומחזור מאד משמעותי של כסף בענף שלנו,
    עזבו פעילויות רדיו תוכן שיווקי, דיוורים וקד”מ שאף אחר לא יודע ולא מודד
    אבל בחיאת יפעת,
    לפחות תלמדו לספור!!! איך יכול להיות שאני מחזיק עיתון מסויים, סופר 5 פעמים 21 עמוד פרסום ויפעת סופרים 15? דווקא אחרי שיפעת מדדו לנו עליה של 35% השנה אני חייב להגיד,
    אתם לא יודעים לספור. המדד שאתם [יפעת] מוציאים אינו בנצ’מארק לכלום.
    הגיע זמן שתהיה לנו תהיה מדידה אמיתית.

    https://pashkevil.co.il/1989

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן