מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מילר פוינט
משרד פרסום
בניגוד לפרסומים מגמתיים בכלי תקשורת שונים אודות תוצאות סקר TGI והשפעתן על המדיה החרדית, אנו מתכבדים לעשות סדר בדברים, כמיטב המסורת, בצורה אובייקטיבית ומקצועית • הדרמה המיותרת סביב הנתונים, בעיקר סביב השבועונים והיומונים, ריקה מתוכן • ההפתעה הגדולה והאמיתית באה לידי ביטוי בזירת החינמונים ותחנות הרדיו • בתיאבון
מרכז העניינים
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בניגוד לפרסומים מגמתיים בכלי התקשורת השונים אודות תוצאות סקר TGI והשפעתו על המדיה החרדית, אנו מתכבדים לעשות סדר בדברים, כמיטב המסורת, בצורה אובייקטיבית ומקצועית.

הדרמה המיותרת סביב הנתונים שראו אור עם פרסום תוצאות הסקר, בעיקר סביב השבועונים והיומונים, ריקה מתוכן. ההפתעה הגדולה והאמיתית באה לידי ביטוי בזירת החינמונים ותחנות הרדיו, ועל כך בהמשך.

טרם נתחיל בפרשנות, נספר לכם כי סקר TGI נערך בקרב בוגרים בני 18+ מהמגזר החרדי בלבד, בין יולי 2010 ליוני 2011, לעומת הסקר הקודם שנערך בין ינואר לדצמבר 2010. מתחילים.

היומונים: יתד נאמן, המלך הבלתי מעורער

ההגמוניה של יתד עדיין שולטת, וביתר שאת. הפער ניכר מול המתחרים, אם ישנם בכלל כאלו. חינמון יום ג’ עושה את העבודה כמו שצריך וקוטף את המקום הראשון זו הפעם השלישית ברציפות, עם 43% חשיפה.

אם חשבתם שהמאבק בין המודיע והמבשר אינו רלוונטי כבעבר, מסתבר שהפייט הרציני של המבשר החזיר את ההשקעה עם עליה של 1.2% במדד החשיפה באמצע השבוע, לעומת המודיע שרושם ירידה דרסטית של 3.6%.

מה שמפתיע במיוחד זה מדד החשיפה בסופי שבוע של היומונים. יתד נאמן והמבשר דורכים במקום, עם סטיות קלות של שברי אחוזים, לעומת המודיע שממשיך את מגמת הירידה ב-3% נוספים.

השבועונים: משפחה רושם ירידה קלה, בקהילה עולה

אם ניקח את נתוני ‘סופשבוע’ של העיתונים, נראה כי העוגה נשארה עדיין שלמה, זאת בהתחשב בתקן הסטייה בסקר הנוכחי שעומד על 1.3 אחוזים. אך אם נשים לב לנתונים המלאים של עיתוני סופ”ש נגלה כי צריכת העיתונים ירדה משמעותית בכמה אחוזים מהסקר הקודם.

השבועונים כולם, למעט עיתון בקהילה שעלה בעשירית האחוז, רושמים ירידה באחוזי החשיפה. ולנתונים המלאים:

משפחה רושם ירידה של 1.1%, שעה טובה יורד בכמעט 2%, המודיע – כאמור – יורד דרסטית ב-3%, ויתד נאמן, בקהילה, יום ליום והמבשר “דורכים במקום”. שאר העיתונים הקטנים רושמים ירידה מינורית בלבד: המחנה החרדי וכל העולם כולו יורדים באחוז (כמו משפחה), העולם החרדי יורד בעשירית האחוז (בקהילה הציל אותו?), אידיש שטראל יורד ב 0.4%.

החינמונים: ההפתעה הגדולה של הסקר

לראשונה, מרכז העניינים מגיע ל-34% חשיפה, בעוד רשת קו עיתונות יורדת ב-2 אחוזים ומשתווה למרכז העניינים. למרות שמרכז העניינים לא הוסיף מוספים או כתבים, ההפצה המצוינת שלו מביא אותו לשוויון מוחלט מול המתחרה הוותיק והגדול, ואולי זו הסיבה שקו עיתונות החליטו לנקוט במהלך מגזין הכרומו החינמי, כדי לא להמשיך לרדת ולמצוא את עצמה עוד שנה הרחק מאחור.

סיבה נוספת לירידה של קו עיתונות, אליבא דמומחים בענף, היא המיתוג של מרכז העניינים כעיתון ‘יותר חרדי’ ליד המתחרה הצמוד. “הרבה אנשים יכניסו את מרכז העניינים לבית ואת קו עיתונות לא”, אמרו לנו גורמים במשמרת הקודש והחינוך. “אחת הסיבות, ללא ספק, היא הבמה שקו עיתונות מספקת לריבוע הכחול, דבר שמרכז העניינים לא יעשה בשום מחיר, כנראה”.

תחנות הרדיו: עוד הפתעה גדולה

רדיו קול ברמה מתחזק ב-2% לעומת רדיו קול חי שיורד ב-4%, הצניחה המשמעותית ביותר של הסקר באחוזים. על השינויים בתחנות השונות כבר דיווחנו, וזה לא הזמן לחזור על הפרשנויות השונות. אם המגמה הזאת תימשך, זה עניין של זמן עד שנתחיל לשמוע תוכניות עם אופי אשכנזי מובהק ברדיו קול ברמה, תחנת הרדיו הגדולה ביותר של הציבור החרדי.

נחכה ונשמע.

שעורי חשיפה / האזנה %
תקופה יולי 2010-יוני 2011 ינואר-דצמבר 2010
עיתונים יומיים (גיליון ממוצע)
המודיע 19.2 22.8
יתד נאמן 43.0 42.4
המבשר 14.2 13.0

עיתוני סוף שבוע (גיליון ממוצע)

המודיע 19.3 22.3
יתד נאמן 20.0 19.8
משפחה 23.2 24.3
בקהילה 13.3 13.2
המבשר 9.6 10.3
שעה טובה 4.8 6.7
יום ליום 6.2 6.4
כפר חב”ד 1.8 2.3
המחנה החרדי 3.5 4.4
כל העולם כולו 1.5 2.4
אידיש שטראל 0.5 0.9
העולם החרדי 2.5 2.6

רשתות מקומיות (גיליון ממוצע)

קו – עיתונות דתית 34.1 36.1
מרכז העניינים – לציבור החרדי 34.0 32.6

רדיו (יום חול ממוצע)

FM רדיו קול חי 93 22.4 26.5
FM 92.1 רדיו קול ברמה 22.2 20.5

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

31 תגובות

  1. חבר’ה, אתם היחידים במדיה המקוונת החרדית שמדווחים בצורה הוגנת, בלי גיבובי מילים ובעיקר בלי אינטרסים צרים. כל הכבוד.
    לעצם הענין, המסקנה הכללית היא לטעמי, שהעיתונות החרדית הופכת אט אט לפחות ופחות רלוונטית. היא פשוט משעממת את מרבית הציבור. “משפחה” עדיין נהנה מההילה היוקרתית שהיתה לו בעבר, וזה הנכס היחיד שלו מול “בקהילה”.

  2. לא הבנתי איך המבשר בימות השבוע 14 אחוז וביום שישי 9.6 אחוז.
    ????

  3. אתם קולטים את זה שהיומון הוותיק המודיע איבד 20% בתוך שנה?!

    אתם קולטים?

  4. דובי מלאך כתב:

    אתם קולטים את זה שהיומון הוותיק המודיע איבד 20% בתוך שנה?!
    אתם קולטים?

    20?
    40!
    בעצם 80.
    אולי בכלל הוא נמכר לפורוש. או נסגר.
    כן הוא נסגר.

  5. עיתונים יומיים (גיליון ממוצע)

    המודיע: 19.2
    יתד נאמן: 43.0

    עיתוני סוף שבוע (גיליון ממוצע)

    המודיע: 19.3
    יתד נאמן: 20.0

    בא זה ולימד על הכלל כולו!
    הסקר הזה לא מקצועי ואינו שווה את כתובת הלינק שלו.

    אם יתד נאמן מקבל כ’עיתון יומי’ 43%
    וכעיתון ‘סוף שבוע’ 20%
    הסקר הזה לא טוב אפילו בשביל להריח ממנו….

    יתד נאמן כעיתון יומי מדשדש הרבה אחרי המבשר
    וכעיתון סופ”ש אולי הוא עובר אותו בקצת.

    בקטגוריית החינמונים, ייתכן אולי (ודי סביר להניח) שהוא מוביל.

  6. רק יתד נאמן!
    עדיף ביום ראשון – 43% חשיפה ב’יומי’
    והמחיר ב’יומי’ – פרוטות!

    המודיע קרס! בכלל לא רלוונטי היום. מי מפרסם שם בכלל? הוא עוד יוצא?
    והמבשר? הוא רק בביתר. עדיף לפרסם בשעה טובה – חצי מהחשיפה בעשירית מחיר.

  7. חוצניק ודינקיס,

    נפלתם ונפלתם בגדול,חוסר המקצועיות והידע בניתוח הסקרים שלכם זועק למרחקים.
    יתד נאמן חי ומת רק על החינמון שלו ביום שלישי וזה אומר שהוא מספר 1 בין החינמונים
    בלבד!
    בשאר הימים הוא פשוט לא קיים ויש ימים שאפילו המבשר הצעיר חזק יותר משמעותית.

    זה יום הדין של היומונים והוכח שהעתיד שייך לחינמונים בלבד.

  8. הניתוח על החינומים לא מושלם :ברשותך – מרכז העניניים משתווה לקו עיתונות לראשונה למרות שלא הוסיף כתבים , לא נכון – מתחילת השנה כן צורפו כתבים לחינמון -ששדרגו את העיתון בכמה רמות .
    קו עיתונות ירד בגלל ההתחזקות של מרכז העניניים- אין מה לקרוא בקו עיתונות זה מיחזור של מיילים וכתבות ממרכז.
    בקיצור – פעם הבאה תדייק בפרטים

  9. חיים קליגר כבר מכתת את רגליו בים רח תובל לבן גוריון עבור למנחם בגין וגבעת שמואל
    מנפנף בתוצאות הסקר מה להגיד לך חיים מגיע לך אתה מפציץ לכולם יח”צ הגון ללא משחקים

  10. .
    חשיבותו המרכזית של סקר החשיפה הוא למו״לים. למען יראו וירעו. ילמדו בזכות מה יש מי שעולה ומי שיורד.
    יביטו במגמות לאורך זמן. יגידו תודה שבסופו של יום – גם אם אחוזים יורדים באופן יחסי – נולדים בציבור יותר קוראים חדשים. והרבה.
    דבר אחד ומשמעותי אנחנו לא רואים פה, אך מרגישים בהחלט. האינטרנט. הכלי התקשורתי-דיגיטאלי שמתעצם מיום ליום וכובש לן עוד ועוד קוראים אדוקים, הרואים בו כלי מידע חדשותי ותוכני ראוי.
    אלמלא האינטרנט – הייתם רואים עלייה בעיתונים בתשלום, ואיזון בעיתוני החינם באמצע השבוע.
    .
    שנת מדידה חדשה וטובה.

  11. ציפי זוכובסקי (מתערב שלא קוראים לך ככה), ומייבין (כנ”ל),
    אתם לא יודעים לקרא, תחזרו לכתה א’.

    עיתונים יומיים, גיליון ממוצע, יתד 43.0.

    אתם לא יודעים מה זה גיליון ממוצע, אז אסביר לכם ולטובת אלו כמוכם שלא הבינו.
    אם בשאר ימי השבוע הוא מקבל בכל יום נניח 20 אחוז או פחות, וביום שלישי הוא מקבל 60 – 80 אחוז עושים ממוצע, ויוצא להם שגיליון ממוצע הוא 40.3 אחוז, הבנתם?!, לא כתוב שכל יום הוא מקבל אחוז גבוה כזה אלא גיליון ממוצע.

    אה, וגם דובי מלאך כנראה צריך הסבר, אם המודיע היה עם 22.8 אחוז וירד ל-19.2 דהיינו הוא ירד ב3.6 אחוז מכלל הציבור שזה כ-20 אחוז מכלל הקוראים שהיו לו.

  12. ועוד הערה,

    לאחר כל מלחמות היהודים בין ‘משפחה’ ל’יתד נאמן’, וכל תרגילי העוקץ שעשו ליתד (מי שזוכר), מעניין לראות שדווקא יתד נאמן שומר על כוחו ואף מתחזק, לעומת משפחה שנחלש.

  13. לא כל כך נעים לקרוא את הבורות של הכותבים, כנראה שבכל אופן היה כדאי שתלמדו את לימודי “הליבה”, אבל בכול אופן ננסה לעשות קצת סדר בדברים.

    כאשר המודיע יורד מ 22.8 ל19.2 הוא לא ירד “בסך הכול ב 3.6 אחוז” כפי שנאמר פה בבורות גדולה,
    אלא הוא ירד ב- 16 אחוז,

    וזאת מכיוון ש 19.2 מתוך 22.8 זה 84 אחוז,

    כלומר הירידה או העליה של כל עיתון היא היחס למספר שהיה לו בסקר הקודם (22.8),

    וזה אומר “שנעלמו” להמודיע 16 אחוז מהקוראים שהיו להם לפני כן, שזה כמובן מספר ענק.

    רק כדי לסבר את האוזן: נגיד להמודיע היו 25000 מנויים כטענתם, אז בעקבות הירידה ב 16 אחוז נותרו להם רק 21000 מנויים.

    ועל זה הדרך המבשר עלה מ 13 אחוז ל 14.2 אחוז

    מה שמבטא עליה של 9 אחוז

    כלומר אם היו להם 15000 מנויים כטענתם, אז כיום יש להם 16400 מנויים.

    לגבי סופי שבוע:
    המודיע ירד ב 13.5 אחוז
    משפחה ירד ב 4.5 אחוז
    המבשר ירד ב 7 אחוז (למרות שבאמצע השבוע הוא עלה ב 9אחוז)

    קו עיתונות ירד ב 5.5 אחוז
    מרכז העניינים עלה ב 4 אחוז

    רדיו קול חי ירד ב 16 אחוז

    רדיו קול ברמה עלה ב 8 אחוז.

  14. טוב נו.
    היה ברור שאחמד בן שרה ינקום מתישהו.
    זה היה צפוי וזה אכן קרה.

    לשימת לבכם בקול ברמה.
    עוד קצת עמי מיימון ואיציק דדיה ותהיו שם גם.

  15. עם כל הנתונים קשה לי להתווכח (ואולי גם אין לי אמביציה).

    אך יש כאן נתון מופרך לחלוטין, אין שום מצב בעולם שיתד סופ”ש נקרא יותר מהמודיע סופ”ש פשוט אין מצב. ואני מכיר היטב היטב את הנתונים זה פשוט קשקוש חד משמעי. אולי כאלו שמקבלים ביום ג’ את היתד קוראים אותו ביום ו’ לא מעבר לזה.

  16. חצקל כתב:

    אתם קולטים?
    20?
    40!
    בעצם 80.
    אולי בכלל הוא נמכר לפורוש. או נסגר.
    כן הוא נסגר.

    אתה חושב שזה יעזור שתתעצבן?
    זה לא סקר של כנס המובילים, מדובר כאן בסקר מקצועי ונטול אינטרסים שאין מי שחולק על המקצועיות שלו.
    אז במקום לטקבק בעצבים, מה שממילא לא יעזור בגרוש לשינוי המצב, אולי כדאי שם ביומון הותיק להתנער ולעשות חישוב מסלול מחדש

  17. עיניים כתב:

    ציפי זוכובסקי (מתערב שלא קוראים לך ככה),

    וואלה, אם היה אפשר רק על התגובה הזאת לתת לך כמה פלוסים, הייתי מפרגן לך מאתיים לחיצות עכבר (כמספר העניבות של ציפי רו.. זוכובסקי?… אני יודע שזה לא היא כתבה כאן כי אין זה מכבודה, אבל שלוחו של אדם כמותו… )

  18. עיניים כתב:

    ציפי זוכובסקי (מתערב שלא קוראים לך ככה),

    וואלה, אם היה אפשר רק על התגובה הזאת לתת לך כמה פלוסים, הייתי מפרגן לך מאתיים לחיצות עכבר (כמספר העניבות של ציפי רו.. זוכובסקי?…)
    אני יודע שזה לא היא כתבה כאן כי אין זה מכבודה, אבל שלוחו של אדם כמותו……

  19. @ צן:
    בסוף שבוע אכן המבשר ירד בכ7 אחוז, אבל היות והמודיע ירד מכוחו הרבה יותר, וזו מגמה כי גם בסקר הקודם שניהם ירדו בסוף שבוע, אולם המודיע גם אז ירד יותר מהמבשר.
    כך שאם באנו לחשב כוחו של זה מול זה, בתוך שנים ספורות הם אמורים להשתוות בסוף שבוע, מה שאמור להדאיג מאד את מערכת המודיע.

    (שאלה קטנה, המבשר גם מחולק בימי שישי בתחנות דלק באותה תפוצה של המודיע ויתד?, נדמה לי שלא, כך שאם המבשר יפיצו את עיתונם בתחנות דלק הם יגדילו חשיפה ביום שישי.
    כמו”כ להמודיע יש מנויים ליום ו’ בלבד, מה שכמדומני לא קיים אצל אחרים).

  20. @ נטע נינארי:
    פשוט אין מצב, אה?
    אתה מכיר את הנתונים…

    אז לידיעתך הנתונים נמצאים כאן.
    והם קובעים שחור על גבי לבן שיתד נקרא יותר מהמודיע.

    אולי תספר לנו על איזה נתונים אתה מדבר במקום לקשקש על “אין מצב”..

  21. נטע נינארי,

    המודיע מ-ת-ר-ס-ק וזו עובדה, הציבור מאס בעתון מזוהה גור ולא מענין אותו כמה הוא ותיק ומקצועי.

    המבשר קם על חורבות המודיע ומתודלק ע”י התיעוב של הרוב המוחלט של הציבור החרדי לאלימות ובריונות שהפגינה גור עם הגב של המודיע במשך שנים.

    הבונוס שהביא איתו המבשר זה גם המקצועיות אבל גם אם כולם היו שם חובבנים מוחלטים התוצאה הייתה אותה תוצאה.

    לצערך ולשמחתינו.

  22. יסלחו לי כולם עם הנתונים ונעבור לעובדות
    קחו את הכתב המדיני/פוליטי של המודיע מול המבשר, (משום מה שניהם הולככים יחד בעתונות החרדית) זה האחרון עוד לא למד כתיבה, לא פותח נושא, אינו נותן אמצע, לא מסיים. אוסף של מילים, גיבוב וזהו.
    נשווה גם בין הכתבים הצבאיים, הכתב של המבשר אפילו אינו יודע איך מעתיקים כתבות מעיתון במחנה הצהל”י.
    אני כותב כמנוי המבשר. רוב המנויים הם מנויים אידיאולוגים ולא אלו המחפשים איתונות איכותית.
    אפשר להמשיך להתמקד בכל כתב אך לא נלאה אתכם. אציין כי שלמה גרין ואליעזר פרידמן כמו”כ אשר מדינה מיומנים להפליא.

  23. @ קובי:
    אתה עושה שירות רע ל’נאמנה’ בהתנפלויות שלך כאן ובעוד במות.
    תן איזה שיק מקצועי בטוקבקיך החוגגים על סקר שמחר יכול להיות נגדך.
    אל תדחוף גם לכאן עוד התלהמות מפוהקת בין גערר לפרושער.

    חוקרי אקדמיה: איפה יש לכם עוד מגזר בעולם שמשלם כסף עבור עיתון מסיבות שבטיות-חברתיות ולא מנימוקים מקצועיים? מדהים.

  24. חחחה… חחחחה…. חחחחחה….

    משפחה, חפשו איזה כובע שיהיה לכם מה לאכול.

    נלחמתם, השמצתם, הוצאתם מכתבים (מזויפים?), עשיתם תרגילים (“תרגיל עוקץ”, עלק), הדפסתם חוברות, גייסתם את חבריכם מבח”ח וככה”ש ו…

    נאדה, גורנישט, יתד עלה ומשפחה ירד.

    מצויין, תמשיכו להילחם, זה באמת יעזור לכם..

  25. תאמינו או לא, תרצו או לא, תקבלו או לא.
    יש ציבור גדול (!!!!!) שאינו נמנה בין הגולשים שלכם כדי לדרג את הטיקבוקים שאתם רוצים, אבל נאמנים עדיין ליתד נאמן.
    כי תכלס, לציבור הליטאי, הנשמע להוראות הרבנים, אלה שעברו לטלפון כשר, (והאינטרנט חסום, למי שיש), עדין ישארו עם יתד. ליתד אין תחליף, כמה שתירצו.
    זה נכון שיש הרבה מנויים שעזבו אותם, אבל לפחות 50% מאלו שעזבו את יתד לא עברו להיות קוראי משפחה, אלא פשוט הבינו שהם יכולים להסתדר בלי העיתון (מציצים בעיתון של השכן ושומעים נייעס בכוילל).

  26. טוב אז כמה שאלות לעורכי הסקר ששכחו ככל הנראה לאכן את המדידות לפני יצירתו.

    נתוני מספור בעייתיים:
    א. השוואה מצחיקה. מדוע המודיע ביום שישי שווה בדיוק לחשיפתו ביום שני? ואילו המבשר בשישי 9 אחוז לעומת 14 בשני?
    ב. במיקרו, המודיע. חשיפה שווה בשישי לאמצע השבוע? והיכן כל אלו שקונים בחנויות?
    ג. במיקרו, המבשר. ביום שני 14 אחוז, ובשישי 9???
    ד. שטראל. העיתון נסגר לפני כשנה וחודשיים! איך הוא בדיוק מציג בסקר חצי אחוז? (חצי אחוז שווה אלפים בסקר).
    ה. העולם החרדי. היה צריך להיות לפחות בחשיפה של 16 אחוז. שהרי הוא מצורף לעיתוני ‘בקהילה’. 13.5 +2.5……………….

    ושני נתונים שהרגשת הלב קצת עמומה איתם.
    ו. היש (והנטע הנינארי כבר שאל זאת) מצב שיתד ביום שישי עולה על המודיע. נו באמת.
    ז. בקהילה. לכו ושאלו כל בעל-בכולת וקיוסק, כמה עיתוני בקהילה הוא מכר לפני סוכות האחרון, וכמה לאחריו. אחר כך תגידו אם ייתכן והסקר אמין.

  27. @ אברימי ו.:
    שטראל עדייו יוצא לאור, במתכונת מצומצמת.

  28. @ בעלזער:
    הוא לא יוצא. הוא עבר לצאת בשם ‘בעלייכטונגען, ושוב העבר ל’מעיין הפרסום’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן