מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מילר פוינט
משרד פרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
2
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פה ושם באינטרנט כתבו על התמונה המגויירת של תלמה. מישהו “קלט” (מעניין מי) ברשת ודאג להפיץ ת’בשורה. סיפרו לכם על הפאדיחה ‘הנוראה’ וביקשו מאיתנו למחות על גיור התמונה, שלא הולם את המשרד שעשה את זה ובטח לא את המותג.  פרסמו את האייטם הזה בכל-כך הרבה מקומות שראיתי לנכון להתעלם מזה כאן. עד שניק פרוגאי (shi11) שלח לנו סריקה של מודעת אינצ’ים בעיתון ‘ישראל היום’. מסתבר שהמשרד המגייר, מימד לצורך העניין (או שלא, נשמח לקבל תגובה), לא טרח אפילו לרכוש זכויות בלעדיות על התמונה, וזה כבר שווה פוסט אמיתי. הנה אני מגיש לכם אותו על מגש של קורנפלקס.
זו התמונה המקורית מ getty images

מה שלא אמרו לכם... 1

מה שלא אמרו לכם... 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

23 תגובות

  1. פאדחנים..מעניין מה יעשו אם זה..
    לא נראה לי שהם יתנו לזה יותר מדי ענין, הם יעבירו את זה.

  2. כואב. כואב שלמתחרים יש המון פרסומות השבוע, נכון? אאוץ’..:)
    אתם כל כך שקופים, שבא לבכות.

  3. הי.
    אני חדש פה בשטיבל, עד עכשיו שמעתי על האתר הזה הרבה מחברים לג’יפה
    ולמרות שאני עובד עמוק בתחום, משום מה מידרתי את עצמי מהאתר, (שלא בכוונה תחילה- אין לי זמן…ככה זה כשעובדים וד”ל)
    אבל עכשיו עם השניצל המשרדי שלי-ב14:30 יש לי 20 דק’ הפסקה – אז נכנסתי לקוגל, סליחה לשטיבל ה-ח-ר-די-!
    עילעלתי קצת במודעות, במאמרים וכאיש קריאיטיב בעיקר בתגובות, אני ממש לא מכיר פה את הכותבים והמגיבים, אבל אני ממש מכיר פה את הכותבים והמגיבים.-נשמע מוזר?
    אז זהו, שמתי לב לכך שיש פה הרבה מן המגיבים שלא ממש מגיבים עניינית כי אם פוליטית:
    ההוא מהמשרד הזה תמיד משמיץ את המודעות של המשרד המתחרה ולהיפך, וזה הופך את הפורמט התגובתי לשלוחה של ‘בחדרי’ ולפחות פרסומי-מקצועי-ענייני וחבל…
    ובלי להכיר -גיזמו הוא אולי תמונה על הקיר בחדר ישיבות בגל??? כך נראה לי.
    החלטתי לאמץ את אצבעותי על המקלדת בגלל שבפוסט הזה זה כבר עלה לי על קצה העופרת של עפרון החידוד שלי.
    למה לעזאזל צריך לעורר ענין שולי ויבש במודעה סתמית שפורסמה מזמן???
    אין פה את ענין עבר זמנו???
    וכאילו שבמשפחה של השבוע אין לעג חדש להעלותו לטרף??? אין איזה קטסטרופת סטודיו בבקהילה ? אין? שצריך לחפור עד כ”כ מזמן בשביל להעלות פוסט טפשי וחסר ענין מקצועי-פרסומי??
    לא מכובד,לא מכבד.
    ואני – אגב לא חושב שזה מחדל של מימד כלל…סו וואט אם הם לקחו ויז’ואל וגיירו אותו?
    אין משרדים שעושים טעויות קריאיטיביות קשות מאלה???
    עושים ביגדיל מכלום…
    נהפוך הוא-מימד, הגיור מושלם!עם כל האלמנטים הדרושים למגזר ומשאירים אותו שפוי ואסטטי לציבור (בשונה מקמפיינים אחרים בהם המשרדים הופכים את החרדים למפגרים ועב”מים)
    (למרות שאני נגד הקונספט)
    אבל בואו נשמור על טוקבקיסטיות פרסומית ברמה במקום להפוך את זה ל’מזבלה’
    בעצם, שם אולי יותר טוב…

  4. אי. אי.אי וואחד פאדיחה ללא ספק.מי הגאון שעלה על זה.

  5. קארטיב,
    אתה קצת נסחפת עם הרגשות.
    האם אתה אחראי למחדל הזה?
    אן בפוסט זה טענה על גיור התמונה (שהרי בודאי שזה הליך מקצועי ונכון לפעמים) אלא ליבנו על כך שמשרד בסדר גודל של מימד אינו רוכש בלעדיות על תמונה שהוא עושה בה שימוש פירסומי כ”כ גדול מה עוד שהיא לא מופיעה רק בקמפיין אלא גם על האריזות. לכן זה נושא ממש אקטואלי ולא. לא עבר זמנו.

    דרך אגב, אתה ממש לא חייב לאמץ את האצבעות שלך. אל תטרח. אני לא יאמר לך שאתה מיותר לנו אבל פשוט תן למזכירה שלך להקליד עבורך.

  6. קארטיב ברוך הבא.

    כמה עצות מידיד:
    1. אחי, תתנסח ממוקד יותר- בלבלת אותי – אין לי מושג מה אתה רוצה להגיד.
    2. אם אתה נגד השמצות -אל תשמיץ את גיזמו, הוא סה”כ בחור טוב.
    3. לצערי הרושם שקיבלת איננו נכון כלל וכלל, ההערות כאן הן מקצועיות ביותר. דינקיס וחוצניק מעלים לכאן מודעות לא רק בגלל הביקורת החיובית אלא אף לצורך הביקורת הבונה – שלפעמים לא תמיד נעים לקבל אותה.
    4. שם המשחק בקריאייטיב (כפי שאני מניח שאתה יודע) היא ביקורת וביקורת וביקורת. אז אם נעים השכנים בעיניך מה טוב במידה ולא המזבלה תמיד פתוחה לשירותך.
    5. בברכת שבת שלום לקרוב ולרחוק אמר ד’ ורפאתיו.

    אביהו

  7. קארטיב.איך היה השניצל….נגמר לך ההפסקה …היה צלצול …. ולענינינו יש לי הרגשה שלא בכדי בחרת להגיב דוקא כאן כי לדעתי מדובר אכן במחדל חמור א. עצם הגיור של תמונה שכזו הוא לא לענין זה בדיוק כמו שמשרד כללי יקח דוגמן וישים לו פאות זה לא לענין ב.ראיתם פעם ילד חרדי עם גופיה או טישרט ומעל חולצה מכופתרת פתוחה אני לא ראיתי….ג. קניתם תמונה מאימג מצויין אבל למה לא בבלעדיות רבותי זה לא מודעה בכח הפרסום זה אריזה למותג מוביל של חברה ידועה ד.שבת שלום

  8. אחח. כמה קשה להגיב מהתקרה של גל. ישבתם פעם בתנוחת עטלף מהתקרה? זה ממש מצויין לבריינסטורמינג. (מאיר, אם כולם חושבים שאני עובד אצלך, אולי באמת אני שם ואני לא יודע, אולי תבדוק עם אורן..)

    ולעניין. געאטי ימאג’עאס או בלשון הקודש Getty Images, שנציגם באה”ק הוא מראות – אימג’ בנק, הוא הספק הגדול בעולם של ויז’ואלים יקרים (שהלקוחות מתקמצנים עליהם).

    גם הויז’ואלים היקרים מתחלקים ל-2
    1. Royalty Free – ויז’ואלים ללקוחות ישראלים (בעיקר ממוצא פרסי), שאוהבים לקנות בזול בשיטת אכול והשתמש כפי יכולתך (ואח”כ לראות את אותו הויז’ואל בפירסומת לפיצה), ככה הם גם ישתמשו בויז’ואל לפוסטר, לפלייר, למודעה בעיתון, וגם להזמנה לחתונה של הילדים. עלות: כ-350$ לויז’ואל (לשימוש חופשי).

    2. Image Rights – ויז’ואלים ללקוחות עם כיס עמוק, או למשרדים עם כח שכנוע עמוק. ויז’ואל כאן עולה החל מ-1000$ וצפונה (יכול להגיע גם לעשרות אלפי דולרים) והוא לשימוש ספציפי. נניח רק למקומון באלעד, לשבועיים, לעמוד פנימי. אתם רוצים גם לשים על קופסה של קורנפלקס – אין בעיה, אין דבר שכמה אלפי דולרים לא יסדרו.

    והכי חשוב יש את הקטגוריה השלישית,שאין בגטי, זו של ויז’ואל איכותי (במיוחד למגזר) בשקל תשעים. כפשוטו. ויז’ואל באיכות דפוס עולה שם 5$. ויש לא מעט אתרים כאלה, ויש לא מעט לקוחות שמשתמשים בויז’ואלים כאלה ללא הפסקה (כולל גדולים, לא מגזריים, וכאלה שלא הייתם מאמינים, ולא אנקוב בשמם). ואגב, לפעמים, אפילו אני הקטן לא מזהה, כי באמת יש שם כמה יציאות צילומיות לא רעות.

    בקיצור, התמונה המדוברת היא ROYALTY FREE.
    (ונוותר פה על הדו שיח של הלקוח עם המשרד שנגמר ב-“תעשה לי טובה, שהויז’ואל לא יעלה יותר מ20 שקל, כולה קורנפלקס מגזרי.. בוא לא נסחף כן..)

    ולכן, גם אני, גם אתם, וגם אחותכם יכולים לרכוש את הויז’ואל החביב הזה ב-300$ ולעשות בו קמפיין למפלגה משותפת של עלה ירוק עם ש”ס גם יחד.מה שלא הופך את העניין לפדיחה גדולה כ”כ, מכיון שזה כ”כ מקובל בתעשיה.

    קצת מצחיק אותי שמישהו החליט “לגנוב” את הויז’ואל הזה למודעה קטנה. ואני אומר לגנוב, כי תנו לי לנחש שיוצרי המודעה לא רכשו את הויז’ואל ב-300$ בשביל כזו קוביונת קטנה, אלא “שאלו” אותו מהאתר (מי שמכיר את גטי יודע כי ניתן להוריד סקיצות באיכות די גבוהה ללא תשלום). במיוחד בגלל שזה ריבוע קטנטן שלא ממש רואים בו איכות של ויז’ואל. אבל אשמח להתבדות. בקיצור, מילא ש”שאלתם” ויז’ואל מגטי, אבל דווקא את זה שעל הקורנפלקס?!

    ח”ח בכל זאת למימד, על זה שהפכתם גוי גמור לש”סניק אדוק. עבודת פוטושופ מצוינת.
    מה שכן, עכשיו עם הויז’ואל הזה בעסה לאכול קורנפלקס. הוא הזה מוציא לי כל פעם מחדש את כל התיאבון. : )

    ואביהו, תודה. גם אתה בסדר : )

  9. עכשיו שמתי לב, שכתבת שהסטריפ הזה פורסם בישראל היום.. זה כנראה מסביר את זה שהם לא מכירים את הקורנפלקס המגוייר… (ועדיין אני מתערב על זה שהם לא שילמו על הויזו’אל הזה)

  10. גיזמו, על מה אתה מדבר?
    האבא והילד לא דוגמנים חרדיים?
    ואני שואלת ברצינות, כי אני יודעת שזה קיים. אח של גיסתי הצטלם לפרסומת חרדית בשנה שעברה.
    כל הרויאלטי פריי זה לתמונות מסוג אחר לא?

  11. קבל תיקון.
    בהתחלה חשבתי שלקחו את רק את הרעיון וגיירו אותו
    רק לאחר התעמקות בתמונה אני קולטת שאלו אותם אנשים. מדהים הפוטושופ הזה

  12. קארטיב,
    אני לא מסכימה עם דבריך חלקית, אבל יש לך אחלה כתיבה:
    רהוטה, מבריקה. תגיד לי שאתה קופירייטר במשרד מכובד
    ולא נדחק לעמדה פינתית במשרד דלוח.
    חבל, מוכשר הנער…
    אבל באמת כתיבה יפה!!!

  13. ובמסגרת פרסומות נפלאות, למרות שזה לא קשור לפוסט, במסגרת ההשתלטות העויינת על הפוסט הזה, עוד לינק אחד בבחינת מה שאמרו ז”ל: “למה, ריבונו של עולם, למה לא אני חשבתי על הקונספט הנפלא הזה…”

    http://www.youtube.com/watch?v=X2cs8gnb42A

    TIDE. תשתיק את הכתם.
    נפלא.

  14. (רק אני לא הבנתי מה li רצתה?)

    לעצם הענין, חייבים את תגובת המשרד פרסום לפני שמטיחים בו אשמות..

    מה שלא יהיה, נסו להנות מהפוטושופ.
    לדעתי, עבודה טובה.

  15. גיזמו, אתה מגל??? 🙂

    את האמת קראטיב, לא הבנתי מה ההתנפלות… כל אחד יכול להביע את דעתו ולא, אין פה דעות אינטרסנטיות עד כמה שאני מבין.
    לעצם העניין, לא הבנתי את הטענה המרכזית. הטענה היא על הגיור או על זה שהתמונה לא בבלעדיות???

  16. צחקתי על זה שכולם חושבים שאני מגל ואפילו אני לא ידעתי על זה : )

  17. אפשר לרדת לפרטים מוזרים כמו האברך לבוש הטריקו או התספורת הממוחשבת והמוזרה שלו או הכיפה של הילד שיושבת לו יותר מדי טוב. זה מה קוראים חלטורה

  18. מודעה?
    מי ראה מודעה?
    עד כמה שידוע לי מדובר פה על אריזת קורנפלקס!
    למה שלא נתחיל לבדוק את האריזות של קורנפלקס טעמן? נראה לי ששם נמצא”קצת” יותר פאדיחות לתרגל עליהן את השנינויות של גיזמו ש”אין לו קשר לגל” .:)

  19. li וקארטיב, אתם חמודים! או ,אם נדייק, אתה חמוד! 🙂

  20. איזה אשכול שווה!!
    מאוחר כבר כדי להגיב אחרי שאמרו וליבנו את כל הצדדים ולא נותר לי אלא להודות לגיזמו על התגובה המנומקת ולחבר’ה ממימד שרצו להגיב. טוב לראות אתכם! חזרתי מחו”ל ואני מקווה שבימים הקרובים אחזור לפעילות אינטסיבית כאן בבלוג. זה הופך עם הזמן למקצועי יותר ויותר ואני ממליץ לטירונים שבינינו לבוא וללמוד ולא רק מטעויות של אחרים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן