WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דווקא כגולש חרדי, חוצניק הזדעזע כשקרא את החשיפה בכיכר השבת אודות “הילדה מכביש 6” • רגע לפני שהתמלא רחמים והכתיר את הילדה כנעמה מרגוליס של החרדים, הוא הבין מי האשם האמיתי • התקשורת הכללית לא חסה על כבודנו? מכלילה אותנו? בואו נקשוט עצמנו תחילה • לא כל חרדי הוא נרדף ומסכן
1
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כיכר השבת חשף אתמול בבוקר פרשיה מטלטלת, שזכתה לכינוי האטרקטיבי “הילדה מכביש 6”. העורך התורן טרח לצבוע את החדשה המרעישה בצבעים מיוחדים המדכדכים את הנפש, כנראה, כדי להצדיק את פרסום הידיעה. הגולשים חשבו כי מדובר, אולי, ברשלנות של נהג לא אחראי, וזפזפו לאתר הבא.

חלפו עוד כמה שעות והילדה תועדה בקטע וידאו ערוך היטיב (כבוד לשמוליק קמינקר על הקריינות המקצועית) כאשר היא מגוללת את שעבר עליה, על אחותה בת השנתיים ובכלל – על משפחתה המסכנה. היא לא פירטה כמה ילדים היו באוטו במהלך הנסיעה, ולא בכדי.

גם הגולשים שחשבו כי מדובר ברשלנות של נהג לא אחראי, אחרי האייטם הזה הם כבר הזדהו עם “הילדה מכביש 6”, ריחמו עליה, בחנו את הדרך להכתיר אותה גיבורה. הם יגנו בפומבי את מעשיו של הסייר הבריון (כפי שהצטייר בכתבה), אבל אין ברירה. אף אחד לא יחרים את כביש 6, בטח לא כשכביש החוף פקוק, ושעה וחצי לפני שבת צריכים להגיע ליעד כזה או אחר.

המלך אמר את דברו: לא לאלימות

כאילו חסרה לו פלטפורמה לייחצן את עצמו, טרחו עורכי הכיכר לבקש תגובה מהעיתונאי לשעבר (?) והפוליטיקאי בהווה (?) – יאיר לפיד. אם אייטם כזה יוסיף לאתר רייטינג לא מבוטל, דפים נצפים נוספים ובמקרה הטוב גם טוקבקים לרוב, מה טוב ומה לפיד. תקראו לזה שיקול עסקי, אני אקרא לזה “הילדה מכביש 6”.

המקרה הזה רק גרם לי לחשוב על ‘הרשלנות החרדית’, על חוסר החשיבות בעיני הנהג בערך חיי האדם. וזאת, דווקא כקורא חרדי, דווקא כקורא שאוהב חרדים, שחושב שהחרדים תמיד צודקים, בדרך כלל. אינני מסוגל לחשוב מה עובר בראשו של גולש חילוני, או גולש חרדי אחר שאינו נמנה עם הסובלניים שבינינו. בעצם, אני מסוגל לנחש.

בא לברך ויצא מקלל

עיתונות אובייקטיבית לא תתעלם מתגובה רשמית של דוברות כביש 6, בטח שלא תצנזר חלקים מרכזיים ממנה. כך קורה שכיכר השבת מפרסם תגובה ארוכה ומנומקת, המפרטת בפרוטרוט את השתלשלות העניינים. הפושע האמיתי, על פי תגובת חברת ‘דרך ארץ’, הוא אביה של “הילדה מכביש 6”, ולא הסייר המקצועי, האחראי, הנאמן, והגיבור.

דווקא כקורא חרדי אני חש כי הסייר אמיץ, ושוב יצאה דיבת החרדי רעה. “הילדה מכביש 6” לא תהפוך להיות נעמה מרגוליס. לכל היותר תתויק בקלסר עבה לצד “היורק מבית שמש”.

כדאי וראוי להסתייג. ייתכן כי דברי הדובר אינם אמת צרופה, יכול להיות שהנהג החרדי לא כזה פושע גדול. אבל, אם הנהג סיכן את חייו וחיי משפחתו, אזי הוא חשוד ברציחה ואין כל סיבה לצאת להגנתו; גם אם הוא חרדי, למרות ששבת מתקרבת ואפילו אם הסייר התורן הוא גרמני מובהק.

וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים, וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם

קורה, טעות, טועים: אבקש לציין כי לא הייתי נדרש לסוגיה אילו המקרה הזה לא היה סימפטום מובהק של תופעה רחבה במחוזותינו. אישית, אני לא רואה צורך לפרסם בראש חוצות, כשחלק ניכר מן הגולשים נמנים עם המגזר החילוני, תמונות של חרדים משחיתים רכוש של קדימה, זורקים אבנים על אוטובוס במאה שערים, צועקים לשוטרים נאצים ושורפים פחי אשפה מתחת לבית שלהם.

יש דרכים אחרות לטפל בקיצונים, ואם אין – אז אין. פרסום התמונות ‘המשחירות’ – לא יעזור במלחמה הזאת. לא ראיתי סיקריק אחד שחדל ממעשיו הנלוזים בעקבות פרסום תמונתו באתר. כן ראיתי הררי געש של שנאה יוקדת מתפרצים עלינו בשל סרטון אחד שהתפרסם באתר חרדי. או חילוני.

גילוי נאות במקום נ. ב.

אין זה סוד כי בחודשים האחרונים כותב השורות עורך אתר חדשות חרדי בשעותיו הפנויות. אם זה היה בגדר סוד, או אם תרצו לקרוא עד הסוף למרות שאת מה שהיה לו לומר כבר כתב לקמן, הכירו את האתר החדש.

אתר JDN הוקם במטרה לספק אלטרנטיבה כשרה לגולש החרדי האותנטי, והוא אינו מתיימר ‘להתחרות’ עם האתרים הוותיקים העושים בדרך כלל מלאכתם נאמנה.

אתר JDN מגיש את החדשות הנחוצות לבני המגזר החרדי האותנטי, מתמקד בחדשות אנ”ש ובחצרות הקודש, מרחיב את היריעה בנושאים אחרים, כגון: חדשות בארץ, חדשות בעולם, כלכלה ועסקים, דעות, פוליטיקה, צבא וביטחון ועוד.

אתם מוזמנים.

1
אדרוס את כולכם
2
הילדה מהכביש
3
יאיר המלך
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

9 תגובות

  1. מגוחך לגמרי.
    האם התקשורת כשדיווחה על החיילת שקיבלה את התואר “פרוצה” ציינה את הנקודה ה”שולית” שהיא עלתה במטרה לעורר פרובוקציות?
    האם התקשורת החילונית בודקת כל ידיעה והשמצה על הציבור החרדי בשבע נפות ומביאה תגובות אובייקטיביות?
    נו באמת… מישהו פה נרדם.

  2. לפי דעתי זה מעשה נבלה מה שהפקח עשה!
    וכל הכבוד לכיכר השבת שהביא את זה לידיעת הציבור הרחב

  3. מה כבודו היה עושה אם גולשי האתר היו שולחים חומרים ששווים זהב למערכת? לא היית מפרסם? הייתי מקדיש את זה לטובת “טובת הכלל”? לצערי כנראה אתה לא מבין תקשורת מהי, אם השיקול שעומד לנגד עיניך הוא מה יגידו או מה יעשו! יש לך חומר טוב שיביא רייטינג תפרסם!

  4. @ רחלי:
    לא מקדשים את הרייטינג לפני הערכים שלנו.

    אם אתם נחשבים “אתר חרדי” תקיימו את זה. אל תהיו צבועים שתוקעים סכין בגב של הציבור אותו אתם מתיימרים לסקר…

  5. א. מדוע רובינשטיין פותח חזית מול כיכר השבת, חשבתי שהם עמיתים למקצוע ששומרים אחד על השני.
    ב. האם נכון לירוק לבאר ממנו מישהו שותה מים.
    ג. מדוע אין לינקים לכתבות המדוברות בכיכר השבת.
    ד. מה יש לחפש בGDN? לחרדים האוטנטיים? בשביל זה יש המודיע.
    ה. מה הבעיה בבקשת תגובה מיאיר לפיד לכתבה הזאת. זה קונטרה לכתבה של נעמה מרגוליס מבית שמש שיאיר לפיד חשף.

    עד כאן להיום.

  6. בין נעמה לפרדי / דעה

    שתיהן בלונדיניות עם עיניים כחולות, שתיהן באותו גיל (שמונה) ושתיהן עברו חוויה משפילה ומזעזעת הראויה לכל גינוי. הראשונה, נעמה מרגוליס מבית שמש, המוכרת לכולנו. חרדים קיצונים התנכלו אליה והיה אחד – כך אומרים – שאפילו ירק עליה. השנייה, פרדי מקריית-מלאכי. חילוני התנכל אליה ואל בני משפחתה, סתם כך. אז מדוע התקשורת החילונית התעלמה מפרדי? (דעה, בכיכר)

    לינק לכתבה

  7. על זה יש לכם זמן לכתוב? ועל סקר הTGI לא?
    אתם אתר שלא תקשורת חרדית. ומלחמה סטייל קול ברמה קול חי. כיכר ובחדרי, זה לא משהו שאתם יכולים לא לשים לב אליו.

    אלא אם כן אתם אינטרסנטים לאחד מהצדדים או לשניהם…

  8. אני ממש לא מהחסידים של ככר השבת להפך, לדעתי מדובר באתר המנסה להכניס את כל החילוניות והעשבים השוטים למחנה (עין ערך: ללום, אמסלם, מפלגת טוב ואפילו לגיטימציה ליאיר לפיד ועוד, תוך סינון טוקבקים שלילים על הנ”ל ) אך נדמה לי כי בכתבה זו הם עשו עבודה נפלאה ואמיצה מול התקשורת החילונית ודווקא בגלל הגולשים החילוניים הם הציגו את הצביעות של התקשורת החילונית.
    הכתבה אינה נגד הנהלת כביש 6 והסייר שלה שאפשר להתווכח עד מחר מי צודק ומה היה, זה נושא למשטרה ופעילי צרכנות ומעשים שבל יום על יחס נוקשה ואכזרי מנותני שירות, אך היא כן כתב אישום נגד האיפה ואיפה שנוהגת התקשורת החילונית ובעצם מסירה את מעטה הצביעות מעל פניהם בסיקור שני המקרים (גם שם יש הטוענים שהסיפור לא היה ולא נברא, וגם אם כן הוא הוצא מכל פורפורציה תוך השמצת כל הציבור החרדי ועוד).
    ככר השבת יפה עשיתם!
    אם כי לדעתי יש להוריד כליל את הנושא מסדר היום בכדי לא לקבע תדמית של מלחמת אחים (מה שבפועל באמת לא קיים חוץ מקיצונים חילונים מוסתים).

  9. נמאס כבר מהלינקים
    שהם לא לינקים,
    באמצע הטקסט מכחילים
    מובילים אותך לתגים
    של עכבישים זוחלים
    ולא של בני אדם סקרנים
    כמקובל במקומות מהוגנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן