כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
להבדיל אלף אלפי אלפים וריבי רבבות, הבדלות ושינויים וחילוקים ופיצ’יפקעס, בין האולימפיידאדה וסיום השס • אנו רצים והם רצים, הם מקבלים שכר מחברת קוקה-קולה, ואנו לא מקבלים שכר מחברת קוקה-קולה • שוקי שטארק, שבדרך כלל מפרגן נורא לקוקה-קולה, הפעם חוטף עצבים
סיומשס
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אל גיל בעמים

יש איזה אירוע, לא במחוזותינו, שנקרא ‘האולימפייאדה’. למי שלא מכיר אסביר שמדובר באירוע ששותפות בו רוב מדינות העולם, ובו מכריעים אלו מדינות יגיעו לאליפות העולם לבעיטה בכדור.

לא ברור לי בדיוק מדוע, אבל כשהאירוע הזה מתקיים, הוא מושך צומי מטורף מכלל תושבי כדור הארץ. הגלובוס כולו במתח. מי יחיה ומי ימות, מי במים ומי באש. אאוצ’.

כאירוע בסדר גודל כזה, חברת קוקה-קולה אינטרנשיונל שמחה לפרוס עליו את החסות הראשית. ולמה? כי זה בדיוק מייצג את הערכים שקוקה-קולה מתהדרת בהם בכל השנה: מקום ראשון. אנרגיה. בילויים.

ומה זה רלוונטי אלינו מנהגי העכו”ם האלו?

כי מה קורה אצלינו? בתוך הגיטו החרדי העתיקה קוקה קולה את מנהגיה הידועים, וערכה להם התאמה. התאמה מדוייקת. היא מתחברת לשבת. השבת היא סממן מובהק של ‘מקום ראשון’, אנרגיה, וגם (לא בילוי אלא-) שמחה. עבודה טובה עשו שם הפלנרים.

וכעת, גם אצלינו יש אולימפיאדה. לא פחות מוצלחת ומעניינת מזאת’י בלונדון. מדובר באירוע המשמעותי ביותר בציבור החרדי, שמתקיים לא פעם בארבע שנים; אלא פעם בשבע שנים – שרשרת אירועי סיומי השס. זה גם באיצטדיוני ענק, עם שידורים לכל העולם, כל העיניים נשואות לעברם, חודשים מראש כבר מדברים על הכרטיסים, ועל הועדות, על הרבנים ועל הנואמים – ואפילו פוליטיקות מכוערות נמצדות אליה.

יש לאירועים האלו גם אופי אנרגטי. במה נכבדת באירועים הללו תופסות התזמורות שבכל אירוע, וגם תקופה אחרי האירועים האלו עדיין נשמעים בכל בית בישראל שירי הסיומים. בקיצור: חברת ‘החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע”מ’ הנכבדת: יש לכם הזדמנות פז להטביע את המסרים של קוקה-קולה עמוק בתוכינו. קחו חסות על התזמורת, או על המזכרות, או שתחלקו בעצמכם את הדיסקים של האירוע. משהו. וכמובן, לא מדובר בהרבה כסף, כולה כמה גרושים כערככם.

המחאה החברתית החרדית

בואו נירגע, לא מדובר עדיין על מחאה חברתית חרדית, כי יותר חשוב אצלינו חברה איכותית ערכים, וחינוך; אבל אולי הגיע הזמן באמת לטרוף את כל הקלפים לחברות הגדולות, ולומר להם: אנחנו לא פראיירים. אין שום סיבה שחברות שמשקיעות כל-כך הרבה אצל החילונים, יסתפקו בחצאי שקלים במגזר הכי נאמן, עם הצמיחה הכי גדולה.
זה שאנחנו לא שורפים עצמינו בכיכר רוטשילד עדיין לא אומר שאפשר להאכיל אותנו במשחק פליימוביל, או בדיסקים. תגידו תודה שלא עולה לכם מאות אלפים כל פריים טלוויזיוני, תגידו תודה שאנחנו לא מבקשים עוד מותרות מעבר למוצר. אבל לפחות, תיתנו מעט יותר ממה שאתם מקבלים, ומעט פחות רק ממה שאתם נותנים למגזר הכללי.


מה דעתכם חברים?

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

20 תגובות

  1. זה בהחלט מקומם, ונותן תחושה כאילו אפשר לקנות את הציבור החרדי בנזיד עדשים של פרסום ולא ברמת שיתוף אמיתי בארועים המשמחים של המגזר.

    אבל נראה לי שלא רק עליהם השאלה, אלא על עוד הרבה מפרסמים, אבל כמובן בפרט קוקה קולה שמייחסת חשיבות לאנרגיה ותוזזתיות.

  2. קוקה קולה בלבד אינה אשימה בסיפור הזה. זה כל המשק בכלל.

  3. מה הקשר???
    קראתי את הכתבה ולא הבנתי את התוכן…
    מה בין אלפי נותני החסויות לאולימפידה לסיום הש”ס???
    קשקוש…
    אולי גם נייקי העולמית צריכה לתת חסות לסיום הש”ס, או RC שייקחו את חסות הש”ס. זה בשמחה 🙂
    אם אתה כבר בענייני תיווך לחסויות…

  4. ה”זעקה הקדושה” של הכותב לא ממש מובנת לי.
    קוקה-קולה אמצה לעצמה בעולם ערכים של אנרגטיות, מה מתבקש? חיבור לאירוע אנרגטי דוגמת האולימפיאדה. בשנים עברו קוקה-קולה התחברה לקצב ולמוזיקה התוססת, ובהתאם פרשה חסות על כפרי מוזיקה ואירועים מוזיקליים, מחר קוקה-קולה תחליט, לצורך העניין, להתחבר לחדשנות ותארגן אירוע ענק במוזיאון המדע. כשמותג מאמץ לעצמו ערך, הוא הולך איתו עד הסוף.
    כרגע קוקה-קולה במגזר החרדי מחוברת לשבת, ויש לציין שהיא מקיפה את הנושא היטב מכל היבטיו. אני מניח שלו היה אירוע ענק המקושר לשבת, קוקה-קולה הייתה שמחה להיות שם.
    ההשוואה השטחית של – קוקה-קולה פרשה חסות על אירוע ענק ממדים בעולם, ולכן מתבקש שהיא תפרוש חסות על אירוע ענק מימדים במגזר החרדי, מתעלמת מכל המטען הרגשי שיש למותג במגזר, ונראית כמו דרך אגרסיבית לאיים על מותג לתת כסף, ולא, נפצח במחאה קולקטיבית.
    לזה חביבי, לא קוראים מחאה, לזה קוראים סחיטה.

  5. כחרדי גאה, גם אני חושב שאין ספק שזכותנו וחובתנו החברתית לדרוש התייחסות לערכים שלנו ובכללם אירועים חשובים לנו, אבל שימו לב על מה מדבר כותב השורות הנכבד: מבחינתו השבת הזו, עליה פורסת קוקה-קולה את חסותה, אינה ערך חרדי בכלל, היא סתם תעלול שיווקי. הצורך לכבד ולענג את השבת עם מאכלים ומשקאות משובחים (להתענג בתענוגים, ברבורים ושלו ודגים… זו גם המצאה של הפלנר של קוקה-קולה?) הוא גימיק פרסומי. מה כן חשוב? לפרוס חסות על אירוע הש”ס. לא חלילה לסייע ללומדי התורה, לתמוך בהם ולהאדיר אותם, אלא ליחצ”ן את יכולתם של מפיקי האירוע להשיג שמות גדולים ולהוזיל את עלויותיו.
    חלילה לי מלזלזל בערב שכולו הצדעה למפעל חיים תורני עצום בחשיבותו, אבל בל נשכח שהשבת היא ערך עליון ונעלה עוד מששת ימי בראשית, כולל הציווי והמצווה לענג אותה עם מותרות גשמיות. ובנוסף, היא ערך הבא לידי ביטוי בכל שבוע מחדש ולא רק אחת ל….. שנים.
    להציג חסות על ערך עליון ומקודש שכזה כ”עבודה יפה” של פלנרים, זו פגיעה וזלזול באחת מהערכים המקודשים לנו כחרדים. הפלנרים לא המציאו את ערכי השבת, הם קיימים שם הרבה קודם.
    אין ספק שלצרכן החרדי יש יותר מערך רוחני אחד, ולא ניתן לפרוש חסות על כולם בעת ובעונה אחת. סביר גם להניח שאם קוקה- קולה הייתה מזגזגת, זונחת את השבת שהיא כל כך מזוהה איתה ופונה לנגן על הרגש של לומדי התורה, אדון שטארק היה מציג אותה כלא עקבית ומנסה לתפוס טרמפ על כל הזדמנות יחצ”נית בלי להתמיד עם קונספט אחיד.
    לא נותר לי להסיק אלא שבניגוד לאירועי סיום הש”ס הנהנים מפמליית יחצ”נים המקדמים אותם ללא לאות (ביניהם, אולי כותב השורות דנן, או מי ממכריו..), השבת שלנו, המקודשת, טרם מצאה לעצמה יחצ”ן מבפנים שיקדם אותה, לפחות כמו נכבדנו.

  6. יש פה בילבול גדול
    יש את קוקה קולה הבין לאומית והתקציבים הענקיים שהיא שופכת על פירסום וחסויות
    ויש את החברה למשקאות קלים הישראלית שהיא זכיינית של קוקה קולה בארץ אבל הכל בקנה מידה ישראלי אז נא לא להסחף.

  7. מה פה כל כך קשה? אני כאישה לא אשתתף בסיום הש”ס ולא אראה שום צבע אדום ותוסס של קוקה קולה גם אם היתה חסות, אבל בהכנות לשבת אני משתתפת ועוד איך. אני זאת שמכינה לבעלי את הרשימה מה לקנות בסופר לפני שבת ואת זה כנראה מבינים בקוקה קולה ובמימד.
    הדרך להגיע אלי ואל משפחתי היא לא באירוע גברי וחד פעמי היא עוברת דרך המדיה הכתובה והמושמעת ובעזרת דיסק קטן ומרגש שנותן אווירה של שבת כבר מיום חמישי כשהתבשילים מעלים ריח של שבת. ואולי שכחתם ששבת מופיעה כל שבע ימים ולא כל שבע שנים.

  8. מה הקשר? חסות לתורה???
    זה סטארט אפ חזק! חומש דברים בחסות אוסם, מסכת ברכות בחסות RC, ברכות השחר עדייו פתוח להצעות….

    מי שמארגן אירוע שידאג לשיווק טוב ולערך מוסף ללקוח.
    ככה לא יהיה צורך להתבכיין בפשקוויל.

  9. אם כבר. לא צריך לטוס עד ללונדון בכדי להשמיע ביקורת.

    גם המגזר החילוני מקבל בימים אלו פעילות קיצית מטעם קוקה קולה. מדוע החרדים “הצרכנים הכבדים” צריכים להישאר בצד? הא?

    גיט שאבעס, תביא פחית זירו…

  10. בהמשך לזה אני הכי אוהב את המבצעים הילדותיים כמו שהיה באחד העיתונים היומיים
    שתקבלו ארגז קולה לשמחת השבע ברכות
    כולה 20-30 ש”ח עם זה קונים לקוחות איפה הרמה והזלזול באינטלגניציה….

  11. @ אני בעצמי:

    גברת נכבדה!
    זה עדיין לא אומר שצריכם להתעלם (ועוד לגמרי…) מאירוע גברי.

  12. על מה יצא הקצף ועל מה תלונו?

    מישהו מבינינו ידע מתי יתקיים סיום הש”ס? מתי ידעו מאירוע זה כולם. שבע שנים כולם מדברים שבסוף זה מגיע, אבל העסקנים המשיכו כל יום וממשיכים עדיין להתחרבש בתוך תוכם.

    סיימו לריב עם ‘המושבה’, אח”כ עם ‘יד אליהו’ אח”כ עם ‘הגבעה הצרפתית’ בירושלים ובסוף הגיעו לרחבת ‘מעלות דפנה’ בירושלים.
    הכל פוליטיקה. ואף אחד באמת לא עניין אותו הקטע הזה. ומה נעשה שכשהם נזכרים זה מאוחר מידי,
    מישהו כאן יודע שהפניה הראשונה למשרדי הפרסום היתה רק בחודש האחרון?
    האולימפדיה כבר סגרה חסויות ארבע שנים, מי אמור היה לעדכן את קוקה קולה שיש סיום הש”ס, מי?
    אז לפני שתתקפו את קוקה קולה, תתקפו את משרדי הפירסום שלא זיהו פוטניצאל מראש, או שאולי זה לא עניין אותם.

  13. אנחנו נמצאים בתרבות של שנור ומתנהגים כמו שנוררים..
    כל חברה שמפרסמת או נותנת חסות, עושה זאת כמובן משיקולים מסחריים. יכול להיות שהיא טועה בקונספט, בשיקולים, באסטרטגיה ואולי אף טועה בדברים שהיא לא עושה. מותר לה לטעות ואם היא לא הצליחה לחדור לליבו של הצרכן או לכיסו ,זו בעיה שלה ושלה בלבד.
    לא מובן לחלוטין על מה יצא הקצף או הקריאה למחאה על חברה שטועה מסחרית. האם היא חייבת מס לציבור החרדי .? האם היא לא תורמת מספיק ולכן נדפוק אותה???
    אנחנו נמצאים בתרבות של קבלה, תמיכה, שנור, וכך אנו מתייחסים גם לחברות המסחריות האם הם שילמו את המס….

  14. אשמים בזה רק בעלי משרדי הפרסום החרדיים
    שלא ממש בא להם להזיע או שמסיבותיהם בוחרים שלא לתת חסויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן