מילר פוינט
משרד פרסום
WebDuck
בניית אתרים
מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
אסטרטגיה, מדע מדוייק או איסטרטגיה בלגינא? • הלקוח טריקי, או שהכח עליון? • האם ההצלחה מובטחת בעקבות ניהול מהלך אסטרטגי? • על כך, ורק על כך, בפוסט הבא
333
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

‘אסטרטגיה’. נושא מאוד רציונלי. אין מקום לאמוציות. הכל מוכתב מראש, ברור, נוקשה, מקובע לכללים. עד שגם חרדים העוסקים בתחום, ‘נכנסים לראש’ ומאמינים באמת ובתמים ‘שהכל נהיה בדבר האסטרטגיה’. מה שקצת מרגיז. בעיני. ולכן, כמה שורות אמוציונאליות:

יצא לי לאחרונה לשמוע הרצאה מרתקת מפי אסטרטג ויועץ שיווקי מבריק מאוד וחילוני מאוד. שהביא דוגמאות וסיפר על עסקים ומותגים שהעפילו במכירות לשיאים דמיוניים בעקבות מהלכים שיווקים גדולים שהוא ניהל.

כשנשאל ע”י בחור נאיבי מהקהל [כותב השורות. במקרה], האם לא קורה לפעמים שחברה או עסק מסויים הצליחו ללא אסטרטג/יה מַקדימה, ענה ש”לפעמים זה קורה” אך “לא מומלץ להסתמך על המזל שאולי יבוא, וכנראה שלא” . וכששאלו אותו [אלא מי…] האם ההצלחה מובטחת לבוא בעקבות מהלכים אסטרטגיים נכונים, ענה: “ההצלחה לעולם לא מובטחת, אבל האדם צריך לדעת שעשה את המקסימום מבחינתו כדי להגיע אליה”.

ולמה לדבריו ההצלחה לא מובטחת? תחזיקו טוב בכסא, כי “הלקוח מאוד טריקי” כלשונו. כלומר, הציבור, הצרכן, מגיב לפעמים שלא כמצופה ממנו. ולמרות מחקרי עומק שנעשו וסקרים חובקי צרכן שנערכו . גם אם הגיעו לתוצאה ברורה וחד סטרית . עדיין קיים סיכוי קלוש שהצרכן הטריקי יתעתע ולא יקנה את הדבר שהוא עצמו רוצה ומאמין בו.

לזכותו של היועץ השיווקי הנזכר יאמר, שהיה לו את האומץ להודות שהוא רק בשר ומולקולות. ושאכן, לעתים רחוקות, אי אילו מהלכים שלו, על אף שהיו נכונים, הסתיימו בכישלון מוחלט. כחרדי ממוצע חסר סמארטפון [וכותב בפאשקע] דווקא הייתה לי תחושה מאוד נוחה עם הכנות הזו.

888

לו היה אותו יועץ שיווקי אחד משלנו, אולי היה מוסיף לזה את ההסבר הבא: ‘הלקוח טריקי’, מובנו, שאחרי, וחרף כל המהלכים הגדולים של מצבורי המולקולות המנסים להכתיב סדרי יום ומהפכות שיווקיות, יש את החלקיק האלוקי , אותו ‘כח עליון’ המוכר לנו מהחוזים, שמסתתר במהלכים ומפעיל לעתים את סעיף ‘הלקוח הטריקי’ ש’עושה דברים לא צפויים’ ו’לא מגיב כצפוי ממנו’. כדי להראות לנו כמה אנחנו קטנים וחסרי שליטה בתוצאות. זהו. נרגעתי.

__

הערת מערכת: הטור, למרות הזיקה הדתית, לא יפורסם במוסף התורני של המודיע.

הערת מערכת 2: ההערה בשורה לעיל, נכתבה על ידי כותב הטור עצמו, זהו חלק מהאסטרטגיה.

הערת מערכת 3: יאללה אולי מספיק!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

14 תגובות

  1. הופהה. כלך לך מן פרשנות פרסומות, לך לך לשמוע הרצאות, וחיילך למאמרות משובחות.

  2. אוח אוח אם הרצאות זה מה שמוציא ממך פוסט, שיהיה. זותומרת שתהיה. עוד הרצאה.

  3. טואוווווב אבל ברור שאסטרטגייע טובה מובילה ברוב המקרים להצלוחעס’ כלוימר שאם הכח העליון המוכר לנו יותר בשמו ‘אלוקים’, רוצה שמישהו יצליח, אזי ברוב המקרים יוביל אותו לעשות מהלך אסטרטגי טוב

  4. איסטרטג שמוכן להודות שהוא טעה? שאפו לו! זה די נדיר.

  5. האמת, שכל עוד לא שומעים הקלטה של איש אסטרטגיה שמודה בפה מלא שהוא טעה. אי אפשר להאמין לזה אני מכיר כמה כאלו.

  6. א’פושט’עראיד כתב:

    טואוווווב אבל ברור שאסטרטגייע טובה מובילה ברוב המקרים להצלוחעס’ כלוימר שאם הכח העליון המוכר לנו יותר בשמו ‘אלוקים’, רוצה שמישהו יצליח, אזי ברוב המקרים יוביל אותו לעשות מהלך אסטרטגי טוב

    למרות שאינני טורח בד”כ לכתוב תגובה שאין בה התחכמות מסויימת.
    הפעם קבל: לייק!

  7. שאפו ולו על זאת שסוף סוף פוסט שלא קשור לבחירות המגעילות האלה שסותמות כל חלקת אף טובה

  8. הדוברת כתב:

    לא אהבתי את הכותרת…קצת הגזמתם

    כאשה מסורתית אני מזדהה לגמרי עם הכותרת והמאמר.
    אבל זה באמת כואב שזה לא בידינו ויש מי שמנהל את העולם בהתאם או בניגוד לרצוננו…

    🙂

  9. פשקוויליסטים נגעתם בנקודה כואבת מאודדדדדדד להרבה מהאגואיסטים העוסקים בתחום הזה

  10. אברומי
    בהערה ב שאתה אומר שזה חלק מהאסטרטגיה זה מזל של רגע או אסטרטגיה שלמדת?
    כי ממש הברקת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן