כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
האם אנחנו יכולים להסתדר בלי עיתון יומי מודפס? כמה אנשים דיברו על נתניהו והאם לפיד עקף אותו בדירוג השנתי? כל התשובות בדו”ח המיוחד שהופק על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI דו”ח המצביע על סדרי היום, שימושים ומגמות בתקשורת
Screenshot_1
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, הוציא בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI דו”ח המצביע על סדרי היום, שימושים ומגמות בתקשורת.

Screenshot_1

  • שנת 2013 עמדה בישראל בסימן הגידול המשמעותי בתחום המובייל הכולל טלפונים חכמים (סמארטפונים) וטאבלטים. העמקת השימוש באמצעים אלה הרחיבה והאיצה בשנה זו את תהליכי השינוי במגוון של תחומי חיים, בהם אופן צריכת חדשות, השגת מידע שימושי, צפייה בוידיאו, חשיפה לתכני בידור, משחקים, קניית מוצרים ושירותים וכן תקשורת בין-אישית.
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הדמות שאוזכרה בשיעור הגבוה ביותר בתקשורת המודפסת בשנת 2013, אולם באינטרנט הוביל שר האוצר יאיר לפיד, הן בתכנים מערכתיים והן בתוכן גולשים הכולל טוקבקים ורשתות חברתיות.
  • כ-20% מכלל הכתבות על לפיד הזכירו את פעילותו בפייסבוק. פעילותו הנרחבת של לפיד ברשת החברתית שיקפה את התמסדות השימוש במדיה החדשים בזירה הפוליטית.
  • הרב עובדיה יוסף ז”ל זכה לכ-37,000 אזכורים על ידי גולשים בימים שלאחר פטירתו.
  • קרוב ל-60% מהציבור הביעו ב-2013 הסכמה עם ההיגד “אני יכול להסתדר בקלות בלי עיתון יומי” [הכוונה לעיתון מודפס]. זהו המשך לירידה עקבית בתלות בעיתון כמקור מידע מרכזי, כפי שעולה מסקרי TGI בשנים האחרונות.
  • שנת 2013 התאפיינה בריבוי הצעות חוק מגבילות ביטוי ועיתונות, שרובן היו תוצר ישיר של תחילת עבודתה של הכנסת ה-19.
  • כ-40% מכלל הכתבות והמאמרים שפורסמו ב-2013 על המאגר הביומטרי נקטו עמדה שלילית לגבי המאגר.
  • קרוב ל 90% מתחנות הרדיו בישראל מפעילות אתר אינטרנט, אך רבות מהן אינן עושות בו שימוש כדי לשתף מאזינים ולגרום להם לקחת חלק פעיל.

אלה הם חלק מהממצאים הרבים הנכללים בדוח השנתי התקשורת בישראל 2013, סדרי יום, שימושים ומגמות, שמתפרסם בימים אלה. הדוח, בעריכת ד”ר רפי מן וד”ר אזי לב-און, יוצא לאור זו השנה השלישית על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. להוצאת הדוח שותפות גם החברות יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI.

הדוח סוקר את הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום התקשורתי, את שימושי המדיה ושוק הפרסום. בין הפרקים הנכללים בו: תהליכים ואירועים בתחום חופש הביטוי, השימוש שנעשה במערכת הבחירות לכנסת באינטרנט, הדיון הציבורי על סוגיית הפרטיות, הנוכחות באינטרנט של תחנות הרדיו הישראליות, תעשיית הקולנוע בשנת 2013 וכן הממים האינטרנטיים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהשיח המקוון.

לדוח המלא: 2013 Media Report (1)

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן