דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דוברת איקאה העולמית התנערה מהקטלוג החרדי ואמרה שהוא לא מייצג את החברה ולא עבר את אישורה. “נעשתה טעות”, אמרה
IKEA (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בשבת, כך התבשרנו בצאתה, חברת איקאה העולמית התנצלה על פרסום הקטלוג שעוצב במיוחד לקהל החרדי – ללא תמונות נשים. דוברת החברה, ג’וזפין תורל, אמרה שהקטלוג לא מייצג את החברה ולא עבר את אישורה. בתגובה שנמסרה לסוכנות הידיעות השבדית TT הסבירה החברה כי הזכיין הישראלי ניסה להגיע לקהל ממוקד ו”שגה”.

באתר ‘הארץ’ נכתב כי על פי דיווחים ברשתות התקשורת הזרות מנכ”ל איקאה ישראל, שוקי קובלנץ, מסר שהחברה מתנצלת על פגיעה באנשים והבטיח שיוודאו שבעתיד הפרסומים ישמרו על כבוד המגזר החרדי אך בו בזמן ישקפו נאמנה את איקאה.

תגובת איקאה ישראל: “קטלוג איקאה, המופץ בישראל בכ-1.7 מיליון עותקים, זהה לקטלוג בכל מדינות העולם. במסגרת פרסום מקומי, חילקה איקאה ישראל עלון למגזר החרדי המותאם לאורח החיים והמנהגים הנהוגים בו. אנו מבינים, כי יש מי שנפגע מהתמונות בעלון ואנו מצטערים על כך. בעתיד נוודא, שהפרסום יהיה נכון לכולם ויתחשב ברגשות כלל המגזרים, שהם לקוחותינו”. 

קצת היסטוריה: “שגיאה” זהה, תגובה דומה

חיפוש פשוט בגוגל הפנה אותנו לכתבות שפורסמו בשנת 2012, לאחר שהחברה נאלצה להתמודד עם סערה עולמית בעקבות מקרה דומה.

מתברר כי בחברה השוודית נכנעו בעבר לחוק המוסלמי בערב הסעודית ופרסמו קטלוג ללא נוכחות נשית. כלל הנשים והנערות שנכללו בקטלוג העולמי המקורי, הוסרו מהקטלוג שפורסם בערב הסעודית והוחלפו על ידי תמונות של גברים וילדים.

בראשית המשבר התקשורתי מסרה איקאה גרסה לפיה מדובר בהחלטה של הזכיין המקומי, אך כעבור יממה החברה הודיעה: “אנו מצרים על מה שאירע בערב הסעודית ומבינים את הכעס שהתעורר בעקבות כך. אנו נמצאים בדיאלוג עם ‘אל סולימאן’, זכיין חנויות איקאה בערב הסעודית. מבירור הנסיבות התברר כי אין זה הזכיין המקומי שביקש לעצב מחדש את התמונות המדוברות, אלא מדובר טעות טכנית אירעה במהלך תהליך העבודה שלפני הפקת טיוטת קטלוג איקאה בערב הסעודית. אנו לוקחים אחריות מלאה לטעות שנעשתה, כחלק מהפקת הלקחים של המקרה, אנו נחדד את נהלים העבודה שלנו על מנת לוודא שטעיות מסוג זה לא יקרו שוב”.

אולי הנהלת איקאה ישראל הייתה צריכה לעשות “קצת גוגל” לפני שהחליטה ללכת על המהלך המצוין הזה.

האם איקאה ישראל תמשיך להפיץ מגזין לחרדים ללא תמונות נשים? האם הקמפיין החרדי ישתנה בעקבות הלחץ הבינלאומי? נמשיך לעקוב ולפרסם במידת הצורך.

ואם אתם כבר פה, הנה עוד משהו בנושא:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן