כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
POKER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הרבה זמן לא כתבתי כי חשבתי שאני צריך להתבשל קצת, להכיר את עצמי החדש ולהבין עם מה ואיך אני מתמודד עכשיו. נוסף על כך הניתוק של האינטרנט בבית (תקלה, תיכף מגיע טכנאי) והעובדה שהשארתי לסוף היום משימות שיחכו למחר בבוקר כשאגיע למשרד – והנה אני כותב לכם את הפרק השישי בסדרה. עכשיו זה רק אני ומסמך וורד צחור.

אז איך עושים כסף בזמן הפנוי?

נתחיל בעובדות שלא צריכות חיזוק: מאז שעברתי לסמארטפון “שמור” הפסקתי לשוטט ברשתות חברתיות ואפילו דפדפן אין לי, כך שאני משתמש בעיקר באפליקציות השימושיות: ווטסאפ, וויז, בנק, סידור, מייל, פנגו, דרייב, פוקר ושחמט.

הרמתם גבה? ובכן, בסמארטפון הקודם לא היו משחקים ומעולם לא הרגשתי בחסרונם. למי יש זמן לשחק? אבל כשיש לך סמארטפון של הדרן מצויד בספרי קודש שימושיים, שיעורי תורה ודף היומי להאזנה ואפילו עלוני שבת לנוהגים היתר בשעת התפילה וקריאת התורה – צריך גם משהו להסיח את הדעת במקומות האסורים.

ישנם עוד כמוני, כנראה, שיעדיפו לשחק פוקר בזמן שהם ממתינים לבנקאי. עם פתקית מספר 138 ביד שמאל ו-250,000 דולר וירטואליים ביד ימין, הזמן חולף לו כמו שרק זמן יודע לחלוף כשנהנים. והבנקאי שיחכה.

בפרק הקודם כתבתי שאספר לכם על אפליקציה שלא חשבתי שאמצא בסמארטפון כשר. כמי שקיבל החלטה להיגמל מסמארטפון ולעבור לחיי “הדרן”, ההחלטה להמר על כל הקופה כשקיבלתי פול האוס הייתה קלה. ובכן, כאשר עסקנים חמורי סבר יספרו לכם על “אנשים שעברו לטלפון כשר ופתאום התפנה להם זמן לעשות כסף במקום להיות עסוקים בשטויות”, תוכלו להבין קצת יותר טוב על מה הם מדברים.

שער הרחמים

בעודי מתנסה ומאתגר את גבולות הסמארטפון השמור, נאמר לי כי ניתן להזמין דפדפן של נטספארק או נטפרי. בחרתי במסלול ללא דפדפן. אחרי שבוע או שבועיים כבר לא הרגשתי בחסרונו. בשעות העבודה אני מול מחשב, במקרים דחופים מחוץ לשעות העבודה אני פותח את המחשב הנייד בבית ומסתדר, וברחוב, בחסדי שמים, ובכן, ברחוב אני בדרך לאנשהו והוויז עובד.

כשאני מסתובב בחוגי אייפוניסטים ודומיהם, לרוב ודומיהם, איני מרגיש “מוגבל” טכנולוגית. חודש אחרי המעבר לסמארטפון הכשר, אני יכול לספור על כף יד אחת את המקרים בהם הרגשתי בחסרונן של הרשתות החברתיות. היום אני אדם אחר, נטול פייסבוק, ללא אינסטגרם ואפילו בלי לצייץ בטוויטר. בזמן הזה שהתפנה הרהרתי וחשבתי והפכתי בה עד שהגעתי לתובנה חד משמעית: זה אפשרי!

הבית שלי לא נראה אחרת

ובכן, יש קלישאה שמשווקי המכשירים הכשרים היו שמחים שאכתוב, אבל אני לא אוהב אותה. מאז שעברתי לסמארטפון של ‘הדרן’ הבית שלי לא נראה אחרת. זה אני פחות 4 ק”ג (במסגרת וירוס שהתנחל אצלי עם קבלת המכשיר השמור לצורך הוצאת חומרים רעילים מהגוף) והרבה יותר עסוק בדברים אחרים שהם לא הצצות חטופות לסמארטפון בתדירות של 40 או 50 שניות.


כדאי להגיב! הגיבו לכתבות באתר פאשקעוויל ואולי תזכו בארוחה זוגית מפנקת במסעדת “אלומה” בירושלים. הזוכה יקבל הודעה במייל ושמו הפרטי יוזכר במהדרות ליל שישי #112. בהצלחה ובתיאבון!


 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

8 תגובות

  1. מקסים
    איכות חיים ברמה אחרת

  2. בדיוק תהיתי לאן נעלמת… הייתה הפסקה קצת ארוכה מידי.
    אבל אולי הגיע הזמן להחליף את השם? במקום “…המנסה להיגמל מסמארטפון” אולי תכתוב- “המגלה את החיים שאחרי הסמארטפון…”?
    הטור משובח, כמו תמיד.

  3. איזה יופי! באמת חיים יפים ללא שיעבוד הסמרטפון…

  4. כל הכבוד. אצלי החיים נראים אחרת. תכף תרגיש את השינוי

  5. יפה מאד! כל הכבוד!
    אשריך שזכית להמנות על מחזיקי המכשירים הכשרים!
    מאד נהניתי מהמאמר הנפלא. תודה רבה!

    רק מה שלא הבנתי למה הכותרת של המאמר היא “איך עושים כסף?”
    הרי זה כמעט ולא מוזכר במאמר.

  6. אני לא חושב שבשמור של “הדרן” ניתן לקבל דפדפן של נטספארק, א”כ זה ממש לא שמור.

    אשמח לתגובתך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן