דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מה עומד מאחורי מסע הפרסום המחנך של מפעל הפיס?
PAIS
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אם גם אתם חשבתם, בטעות, שמדובר במודעה מתחום המזון , אתם בחברה טובה. שכן הויז’ואל האחרון שניתן היה לצפות לפגוש מעל מודעת מפעל הפיס הוא פלפל חריף. וכאן אפילו המדור נפל בפח (החריף) של ערימות הפלפל האדום האדום הזה, שתופס ישר את העין. אלא שגם ההסברים שאחרי, לבן על גבי שחור, מוסיפים לסימני השאלה. התפנית החדה, מגוף המעודד עריכת הגרלות ומדבר על אפקט ההנאה לגוף שמטיף לגבולות וללקיחת אחריות אישית, בהחלט מעוררת תהיות ולא פלא שהמדור יצא מסוקרן להבין את מסתרי הפלפל הבודד המדרבן להסתפקות במועט.

במשרד הפרסום “אפיקים” מבהירים למדור כי מדובר בקמפיין כללי שעבר התאמה שפתית ושיפוץ טקסטים לצורכי המגזר, מה שמוכיח כי מדובר בגוף שאינו רק אינטרסנט הפועל בראש עסקי ושגם צורכי הקהילה חשובים לו. ההוכחה היא מהפרסומים המקבילים על ההשקעה חסרת התקדים של מפעל הפיס בצרכי הקהילה, בסדר גודל של 1.5 מיליארד דולר, שהעביר ב-2017 לתחומי חינוך תרבות ורווחה בישראל, המצטרפים לסכום הכולל שהועבר בחמש השנים האחרונות לטובת הקהילה, של רווחים בסדר גודל של 9.5 מיליארד שקלים.

קמפיין הפלפלים החריפים הוא קמפיין תדמיתי לכל דבר ברוח הסלוגן “דברים טובים מתחילים כאן” של הקמפיין המקביל המציג את הגישה הכוללת זהו בפירוש קמפיין תדמיתי של גוף שמטרת העל שלו היא הרבה מעבר לעשות כסף – הם מסבירים – עם דאגה לאזרח קשה היום המשקיע את כספו הדל במקום הלא נכון. “רק גוף בסדר גודל של מפעל הפיס, שהוא גם אחד המפרסמים הגדולים במשק, יכול להרשות לעצמו להעביר מסרים מנוגדים כביכול לתפיסתו הבסיסית באמצעות ניסיון להגביל את הציבור בשימוש במוצריו”.

ואכן, בקמפיין לציבור הכללי, שעלה כבר לפני מספר שבועות ומכריז כי “גם לכף יש גבול”, הסבירו במפעל הפיס כי מדובר במהלך ראשון המהווה חלק מתכנית עבודה במסגרתה יעלו עוד שני קמפיינים שילחמו בתופעת ההתמכרות להימורים.

לפי המחקרים 37% מהציבור משקיעים בהגרלות מפעל הפיס ומחקר עדכני בנושא מעלה כי אחוז המכורים בארץ עומד על 3.7 אחוז לעומת מדינות מפותחות אחרות, שבהן אחוז המכורים נמוך בהרבה ועומד על בין 0.5 ל-2 אחוזים. מסיבה זו החליט מפעל הפיס כגוף מוביל בתחומו לאמץ כבר בשנת 2003 מדיניות של “משחקים באחריות” בצורה מבוקרת ומאוזנת.

המדיניות הזו הפכה לערך מרכזי בפעילות המפעל המחייב את עובדי המפעל, את זכייניו ואת משווקיו והיא נבנתה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים מחמירים של ארגון ההגרלות האירופי ה-EL ושל ארגון ההגרלות העולמי WLA, שגיבשו תקן בין לאומי לאחריות חברתית והוא מחייב את כל מפעלי ההגרלות החברים בארגונם.

חשוב לציין כי מפעל הפיס היה בין עשרת מפעלי ההגרלות הראשונים בעולם שעברו את המבדק הבין-לאומי בהצלחה ושזכו בתו התקן היוקרתי. מפעלי הגרלות נוספים לצדו הם במדינות אוסטריה, אנגליה, איטליה, צרפת, שוויץ, שבדיה, פינלנד, גרמניה וספרד. בכל שנה משנת 2009 עובר המפעל את מבחני ההסמכה. גם בשנת 2017 עבר מפעל הפיס בהצלחה את מבדקי תו התקן של שני הארגונים העולמיים וקיבל את דירוג 4 הגבוה של תו התקן המחיר ביותר מהארגון האחראי לקביעת נורמות כללי עבודה בתחום “משחקים באחריות”.

כשהגרלות ופלפלים (חריפים) נפגשים 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן