כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
עיתון מרכז העניינים תקף את עיריית ירושלים בשל סירוב לפרסם בהתאמה לחרדים. כל הפרטים
IZAK NACHSHONI
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קוראי ‘מרכז העניינים’ בירושלים הופתעו אמש לגלות מודעה פרסומית מטעם העיתון נגד עיריית ירושלים.

במודעה הבולטת נכתב: “במקום זה הייתה צריכה להתפרסם מודעה של עיריית ירושלים על סדרי התנועה והחניה ברחבי העיר ב’מרתון’ שיתקיים ביום שישי הקרוב וישבש את ההכנות לשבת ואת מהלך החיים בכלל. המודעה עוצבה בצורה שאינה מתאימה לקוראינו ובעירייה התעקשו שלא לתקנה”.

בהמשך נכתב בהבלטה: “עיריית ירושלים פוגעת ברגשות תושבי העיר החרדים ומונעת מהם לקבל את המידע שכל אזרח זכאי לו!”. וכשירות לציבור, הוחלט לפרסם את המידע בצורה אחרת: “מערכת מרכז העניינים מפרסם בעמ’ הבא כשירות לקוראיה את המידע שעיריית ירושלים מנעה מהם”.

מרכז העניינים נגד עיריית ירושלים: יצחק נחשוני ויעקב איזק מגיבים 1

מרכז העניינים נגד עיריית ירושלים: יצחק נחשוני ויעקב איזק מגיבים 2

שוחחנו עם יצחק נחשוני, העורך הראשי של ‘מרכז העניינים’, כדי לתהות על מה המהומה. מדובר במהלך שלא נהוג לעשותו, ולא זכור כמותו בשנים האחרונות, המוכיח על חצייה של קו אדום מאוד בולט.

יצחק, למה החלטתם להשתלח ככה בעיריית ירושלים?

“זאת לא פעם ראשונה שיש לנו ויכוח עם עיריית ירושלים”, אומר נחשוני בשיחה עם פאשקעוויל. “לקחתי בחשבון שמדובר במודעה שלא קשורה למרתון אלא להסדרי חניה ברחבי העיר. אם זאת הייתה מודעה על המרתון, הייתי מבין שזה לא מתאים לציבור שלנו ואין טעם לפרסמה בעיתוננו, אבל כאן זה משהו שהולך לשבש את החיים של כל הירושלמים, את ההכנות לשבת, קווי התחבורה יוסתו, הכבישים ייחסמו, חלק גדול מהציבור החרדי סובל מזה בלי להיות חלק מהמרתון. הוא הסובל הישיר, ולא ייתכן שלא יקבל את המידע שלו בכלים שלו. כמו שהרוסים מקבלים את הפרסום בהתאמה, בשפה הרוסית, גם הציבור החרדי צריך לקבל את הפרסום בשפה שלו.

“אמרו לנו שאם לא נשאיר את התמונה הזאת, לא יידעו שזה בעקבות המרתון. אבל זה לא מעניין אותנו. אנחנו לא רוצים את המרתון. זה לא שייך אלינו. בגלל זה אנחנו לא יכולים לקבל את המידע הנחוץ על הסדרי התנועה? זה לא עולה על הדעת. בנושא הזה לא יחנכו אותנו. תאר לעצמך שהיו נותנים לנו פרסום על מועדי הוצאת אשפה בערב פסח, בתנאי שעל הצפרדעים במודעה הייתה תמונה לא צנועה, ואם נמחק אותה, לא יאשרו לפרסם את המודעה. זה לא יעלה על הדעת. מדובר במידע בסיסי לכל אזרח”.

ובגלל מחלוקת חד פעמית אתם תוקפים את העירייה חזיתית בצורה כזאת? נשמע כמו עניין לא פתור בין אנשים במערכת…

“לא, זאת לא פעם ראשונה שזה קורה. היה לנו איתם ויכוח לפני חודשיים על מודעות אחרות. רישום לגנים ולבתי ספר שהרישום נעשה באמצעות האינטרנט. זה לא שאין אפשרות שלא באמצעות האינטרנט, אבל הם התעקשו לא לציין זאת ולפרסם רק על אפשרות הרישום דרך האינטרנט. התעקשו שלא לשים, לחנך אותנו.

“הנושא הלא פחות עקרוני היה על חמישים שנות עשייה בירושלים. שם היו שני ליקויים: תמונות נשים משולבות בקולאז התמונות, וגם, אף לא תמונה אחת ייצגה את קדושת ירושלים. היו שם מקומות של מוסלמים ונוצרים ומה לא – רק משהו אחד, קטן, שקשור לציבור החרדי, לא היה. אפילו לא גינה, לא בית כנסת, לא כותל. שום דבר. אמרנו להם שזה לא שייך, אבל לא היה לנו צד בעניין. דרשתי לכל הפחות להוציא את הנשים מהתמונות.

“במקביל, הם עשו משחק טריוויה שחולק בכל ירושלים, גם בשכונות החרדיות, וגם שם לא היה שום דבר בנושא קדושת ירושלים. לקח לנו שבועיים להילחם איתם, בסוף הסכימו להחליף תמונות נשים, אחרי מלחמות גדולות, והשאירו את התמונות האחרות שלא שייכות לציבור שלנו”.

ואין משרד חרדי שמטפל בפרסום לחרדים?

“בוודאי שיש”, אומר נחשוני, “משרד הפרסום ‘אפיקים’ זכה במכרז מטעם העירייה לטפל בפרסום למגזר החרדי. אנשי המשרד מבינים את רוח הציבור החרדי והם אמורים לטפל בבעיות מעין אלו. לא יתכן שלא יתנו יד חופשית לאנשי המקצוע באפיקים לעשות מה שהם מבינים שצריך לעשות בציבור החרדי. יש חברה שזכתה במכרז ואמורה להתאים את המודעות למגזר החרדי, אז למה אני צריך לנהל ויכוח עם אפיקים, לצורך העניין, שהם יגידו לי שהעירייה לא מסכימה שאני אשנה את התמונה?

“בשנה שעברה המודעה פורסמה וחטפנו על הראש מקוראים, איך אנחנו יכולים לפרסם דבר כזה. השבוע ניסו לעבוד עלינו ואמרו שהעיתונות החרדית פרסמה את זה. בדקנו וזה לא היה כך. שלחנו להם סקיצה של המודעה עם תיקון וסירבו, כי זה לא משקף את “רוח המרתון”. אז עשיתי את מה שעשיתי, אני כותב שהם רוצים לחנך אותי, ואת המידע אני נותן על חשבוני בעמוד אחר כדי שהציבור באמת יידע שתהיה לו בעיה והעיר תהיה משותקת”.

איזק: “מרכז העניינים טעו; עשו צעד נמהר לדעתי”

ביקשנו מיעקב איזק, יועץ תקשורת חרדית לראש העיר ירושלים, להתייחס לסוגיה. לדבריו, “זכותו של עיתון כן להכניס או לא להכניס מודעה. אנחנו מתמודדים עם זה וזה בסדר. המודעה הזאת שבחרו לפרסם ב’מרכז העניינים’ מוכרת מאירועי העבר, בעיתונים אחרים, כאשר אחד ממנהלי השיווק החליט ‘להעניש’ את אחד הלקוחות או אחד ממשרד הפרסום.

“באופן עקרוני, אם עיתון אומר לנו שהמודעה לא מתאימה, אנחנו מתקנים לכל העיתונים, לא רק נקודתית. הרצון של העירייה, כמפרסם, זה שיהיה הכול אותו דבר. אותו עיצוב, אותו גריד, אותו לוגו, אותו צבע. במודעה ששלחנו, אין משהו שהוא לא מתאים”.

אז על מה יצא הקצף?

“הם ראו שם דמות אישה… יש בעיצוב צללית של מישהו רץ והם ראו שם אישה. בינינו, אין עיצוב של אישה. העובדה היא שכל היומונים הכניסו את המודעה בלי להגיד מילה אחת על זה. המודיע לא יכניס על ספק שכזה, והוא הכניס. ‘מרכז העניינים’ כבר עשה כתבות נגד העירייה. יש להם טענות על המודעות. החמרות יתר. החלפנו לבקשתם 10 תמונות באחד הפרסומים, בעבר, ואחרי שהם פרסמו את המודעה – תקפו את העירייה. לדעתי יש החמרת יתר שהיא לא ממן העניין”.

מרכז העניינים נגד עיריית ירושלים: יצחק נחשוני ויעקב איזק מגיבים 3

למה באמת אין ייצוג חרדי במודעה שאתה מדבר עליה?

“הם טוענים שאנחנו מחלנים את העיר. למה אין בתי כנסת במודעות. למה אין מוטיבים חרדים. כשאני שם גינה יפה ברחוב שמגר, מבחינתי אני משרת את הציבור החרדי. ‘מרכז העניינים’ מוביל אג’נדה מסוימת, לטענתם עיריית ירושלים צריכה לדבר בשפה חרדית. אני לא חושב ככה. עירייה הוא גוף שירותי. לא צריך לדבר בשפה חרדית. אסור לו לפגוע, זה ברור, אבל העירייה לא צריכה לדבר בשפה חרדית”.

הייתם יכולים להתגמש ולתקן את המודעה הנוכחית…

“אם ‘מרכז העניינים’ היו מחכים עוד יום ומבקשים תיקון, יכול להיות שהיו מתקנים. קיבלו מודעה בשעה 17:00, בשעה 20:00 עשו בעיות ובסוף החליטו לפרסם את המודעה הזאת. ‘הדרך’ הכניסו כי חיכו ועשינו תיקון כפי שביקשו. ל’מרכז העניינים’ לא היה מספיק זמן, וכנראה לא רצו לפספס את המודעה. הצעד שהם עשו לדעתי היה נמהר”.

אז ‘מרכז העניינים’ יורד עכשיו מהפריסה?

“לא. אין דבר כזה. אנחנו לא עושים את זה. אחד העיתונים נלחם בעבר בצורה יומיומית נגד ברקת ולא הורדתי אותו מפריסה. זאת העובדה”.

איך ייפתר הנושא מול ‘מרכז העניינים’?

“אני לא חושב שמרכז העניינים עשה צעד נכון. קראתי להם לפגישה כדי ליישר את ההדורים, להבין מה כאב להם, לנסות לפתור את העניין”.

אולי כי הם עובדים מול משרד הפרסום והם ‘ראש בקיר’?

“בוא נשמע. נחכה לפגישה ונהיה יותר חכמים”.

סייע בהכנת הידיעה: יהודה אדלר

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן