WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
בראיון ראשון ליהודה אדלר, העורך החדש של ‘בחדרי’ חושף כי מתוכנן שדרוג של האתר (בקרוב), ומספר קצת על העורך שפרש
GRODKA
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

חילופי תפקידים בתחום העיתונות תמיד מעניינים. מני גירא-שוורץ עזב השבוע את תפקידו כעורך ראשי באתר ‘בחדרי חרדים’ ובמקומו נכנס הכתב הפוליטי של האתר, יעקב גרודקה. דיווח ראשוני על כך פורסם כאן באתר, ועכשיו הגיע הזמן לראיון ראשון עם העורך הטרי. עניין אותי לדעת איך הוא הגיע לסקר את התחום הפוליטי ומה הוא מתכנן לעשות עכשיו, בתפקידו החדש.

אז איך המעבר בתפקיד, מכתב פוליטי לעורך ראשי?

“אתה יודע, רגשות מעורבים”, אומר גרודקה בפתח הראיון. “מצד אחד אני נפרד מהאיש שהביא אותי לבחדרי חרדים, מהמנטור שלי, ומצד שני, התפקיד החדש, האחריות הכבדה”.

איך הגעת לבחדרי?

“מני הביא אותי לאתר. הייתי עורך באתר ‘קול חי’ וגם עורך תוכנית אקטואליה בבוקר. זאת הייתה תקופת בחירות. הוא היה פרשן פוליטי ברדיו ואני הייתי בתחום האקטואליה, אבל לא בפוליטיקה. היה לנו את החיבור הזה, ומאז אנחנו מכירים. בהמשך הוא עבר לבחדרי וקרא לי להיות גם עורך כאן באתר, במקביל לתוכנית שהגשתי בקול חי. העדפתי להישאר בקול חי. ואז עקיבא וייס עזב לטובת התאגיד ומני הציע לי להיות כתב פוליטי.

“אני זוכר את הרגע הזה. זה היה על חוף הים, ערב חוף שקט, והוא אומר לי ‘בוא תהיה כתב פוליטי’. אמרתי לו מה לי ולכתב פוליטי, אני מתעב פוליטיקה. אבל הוא התעקש ואמר שאהיה כתב פוליטי טוב ושאני צריך לקפוץ למים. אז קפצתי למים ועברתי לבחדרי”.

יפה, אז קודם כל, שיהיה לך בהצלחה. עכשיו, בינינו – אף אחד לא יקרא את זה – מה התוכניות שלך? מה החזון שלך כעורך?

“תשמע”, אומר גרודקה, “בחדרי חרדים נמצא במצב פגז. דברים טובים לא צריך לגעת בהם. יש פה קומנדו מאוד חזק. כל אחד פה הוא הכי טוב בתחומו, זה לא אני אומר את זה, צא לרחוב ותשאל. ולכן, צריך להמשיך את הקיים ולהוסיף פרויקטים חדשים.

“יש לנו הרבה מאוד רעיונות. בסוף אנחנו ב-2018, ויש לנו כבר רעיונות שקורמים עור וגידים וחלקם בשלב ההתחלה. בסופו של יום אנחנו אינטרנט ואנחנו יכולים להתפרע לכל מקום ולעשות מה שאנחנו יכולים, אנחנו לא העיתונות הכתובה”.

ולאיפה תיקחו את זה באמת, זאת השאלה, מה אתה יכול לחשוף לנו?

“זאת הפתעה. ראשית, אנחנו לקראת שדרוג של כל האתר. הרבה זמן עובדים על זה, לא קשור אלי, מעל לשנה. שדרוג ברמה של מה שקורה מאחורי הקלעים של האתר. טכנית, כל מיני רעיונות שיתבשלו ויראו אותם בעז”ה אחרי פסח”.

אוקי, דבר אחד שאתה לוקח מהעורך הקודם ודבר אחד שאתה מוסיף לאתר, במשפט?

“מני הוא מומחה בלזהות סיפור. כלומר, יש שני שלבים במומחיות הזאת: לזהות מה סיפור ומה לא, ולדעת מה סיפור חרדי ומה לא. אנחנו אתר חרדי. קהל הקוראים שלנו הוא חרדי ורוצה תוכן חרדי. אני לא מדבר על העטיפה שהכול על פי כללי ההלכה ועל פי הקו החרדי, אלא ברמת התוכן. בסופו של דבר, אנחנו מדברים אל הציבור החרדי שצורך תוכן חרדי, ובזה מני היה ועדיין כישרוני מאוד. יש לו טביעת עין ושימת לב מיוחדת, וזה אני אשתדל לקחת ממנו. לזהות סיפורים טובים ולזהות סיפורים חרדים טובים.

“ואמרתי לך: ההתמקדות שלי תהיה בפרויקטים חדשים, מעניינים, מגוונים. שילובים שלא נעשו עד היום באינטרנט החרדי. נתחיל בעז”ה אחרי פסח”.

עוד משהו שפספסתי?

“לא, שאני חולה עליך”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן