מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
הנהלת בראשית למדור הפרסום של ‘יתד’ על אסטרטגיה מנצחת של 10 שנים שמדברת שקוף, בלי שטיקים ובגובה העיניים
OSHER AD
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אם אתם צרכנים אקטיביים, סקרנים ועמקנים, סביר להניח שכבר בדקתם טוב טוב איזו עגלה הכי גדולה בקמפיין “אושר עד” המדובר ולא כל שכן סובבתם את הפנים ההפוכות כדי לגלות את הדקויות מאחורי החיוך המתעתע עם המסכה שמאחוריו. עבור אנשי הקריאטיב של בראשית העומדים מאחורי השטיקים/טריקים האחרונים (במודעה, לא בחיים!) זה סימן טוב שהפרסום, המהווה המשך קריאטיבי שנון למהלך ששורד לא מעט, עשה את שלו. שהמסר הישן והמוכר, היוצא נגד השטיקים והטריקים המקובלים על המדפים, ליד הקופות ובתוך הרשתות, מחלחל היטב גם עתה.

אז מה בכל זאת גרם לרשת המשגשגת אושר עד לשדרג את הקמפיין לרמה הנוכחית שעולה עוד מדרגה שיווקית המהדהדת לתוככי הכיס? פנינו להנהלת משרד הפרסום בראשית, שכדרכם שיתפו אותנו בכנות ראויה בשיקולים הפנימיים שהובילו למהלך הנוכחי.

“התחלנו כבר לפני למעלה מעשור את מסע ההסברה נגד שטיקים וטריקים בסגנון של ‘מבצע מוגבל עד לכך וכל במלאי’ ו’קנו 2 קבלו עוד 1 במתנה’. בעקבותיו, הצלחנו ליצור מצב שהרשתות האחרות גם הלכו בעקבותיו אלא שאנחנו מזהים שעדיין נמשכים ניסיונות לתעתע בציבור הצרכנים ורצינו להעביר את המסר ולומר לקהל הצרכנים תפתחו את העיניים”.

“שום דבר לא השתנה” – מבהירים לנו בבראשית – האסטרטגיה היא אותה אסטרטגיה, רק שהביטוי הקריאטיבי שלה שונה באופן שעוצר אותך ומחדד את המסר באופן תמציתי ומודגש. “נשארנו עם אותו קו, הסלוגן שמדגיש כי ‘כולם מוכרים לכם ואנחנו קונים בשבילכם’ ואין אצלנו ניסיונות לתעתע ולפתות במכירות ומבצעי קופה של הרגע האחרון”.

באושר עד קובלים על שיטת המכירות דרך הטעיות, שהפכה לנורמה מקובלת בעולם הקמעונאות (מוצרים יקרים המונחים בקדמת המדף, תעריפים מבלבלים כמו 19.99 וכיו”ב), שמטרתה לגרום ללקוח לקנות הרבה יותר ממה שהוא צריך. כרשת שחרטה על דגלה את היושר והשקיפות המלאה, עד כדי כך שבחלק מהקמפיינים הטיפים לציבור לקניה חכמה עלולים לכאורה לפעול כבומרנג כנגד עצמם (למשל: אל תקנה כשאתה רעב, אל תיקח ילדים לקניות ובדוק את החשבונות כי גם אנחנו יכולים לטעות) מרשים לעצמם לצאת נגד אלו שעדיין מציבים ‘מלכודות’ בפני צרכנים תמימים וגורמים להם להעמיס על העגלה פי 2 ממה שתכננו ולצאת עם חשבון מנופח פי כמה וכמה ממה שביכולתם לשלם.

אז במקום להמחיש את התעתועים מול העיניים בדרך פשטנית וצפויה, שתראה למשל איך שטח המדף הגדול והגלוי נשמר למשקאות היותר יקרים, שיקפצו מול העיניים, כאשר המשקאות הזולים נדחסים במדף תחתון שצריך להתאמץ למוצאו, העדיפו יוצרי הקמפיין להביא מודעות שמניעות לפעולה ולבחינה עצמית ומוכיחות אחד לאחד: ככה מפילים אותך. וכל דיון שהן מייצרות ויכוח שהן מעוררות משרת את המטרה.

יהיו שיאמרו שקמפיין נגטיבי בסגנון הזה, שמתגדל לכאורה על חשבון האחרים, כבר לא תופס

“מי שטוען את זה הוא כנראה כבר לא בענף. קמפיין נגטיבי בסגנון שנקטנו עדיין מוכיח עצמו. זה שטאנץ שעובד וצריך כמובן לבחון מתי לגייס אותו ובאיזה עניין”.

סקרנים לדעת כמה עוד תעתועים צפויים לכם במהלך השבועות הבאים בהם יימשך הקמפיין? ב”בראשית” שומרים את הקלפים קרוב אליהם ולא מתכוונים לחשוף את המשך המהלך. למדור הם אומרים רק כי “מדובר בהפתעה והציבור מוזמן להמשיך לעקוב ולראות”. יש למה לחכות.

מוטי קוטיינר מספר על הקמפיין החדש של אושר עד 1

מוטי קוטיינר מספר על הקמפיין החדש של אושר עד 2

הפכנו בשבילכם:

מוטי קוטיינר מספר על הקמפיין החדש של אושר עד 3

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. לדעתי הקמפיין משיג את המטרה ההפוכה,
    אם אושר עד צריכים להתחיל עם הכפשות וחירבוטים על כולם כנראה המצב שם בקנטים ולא לחינם
    גועל נפש

  2. אושר עד משדרים לחץ בלתי נסבל…

  3. אהבתי את הקמפיין הזה, בעיניי הוא מביא חידוש מרענן, זה מסקרן, גרם לי לעצור על המודעה ולחשוב.
    ככה יוצרים באז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן