מגזין המקום
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
רגע לפני שהמרכז החדשני נפתח בפני רבע מיליון מבקרים בשנה, גולשי פאשקעוויל מקבלים הצצה מיוחדת
peres leshalom (9)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

משלחת מטעם האקסלרטור של קמא-טק הוזמנה הבוקר לסיור מודרך במרכז פרס לשלום ולחדשנות, רגע לפני שהוא נפתח בפני רבע מיליון מבקרים בשנה ובראשם מנהיגי מדינות, דיפלומטים ויזמים מכל העולם. ביקור במתחם מאתגר את גבולות היכולת האנושית והחדשנות הישראלית מתגלה במלוא תפארתה.

מרכז פרס לשלום ולחדשנות בחר לעצמו את אחד הלוקיישנים השלווים והיפים בארץ. מורד הגישה אל הכניסה טבול בכחול של הים, ממול ניצבות אותיות ענק שקוראות Dream Big ומכריחות אותך להמציא את החלום שלך מחדש.

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 1

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 2

הסיור נפתח בתמונה קבוצתית מבוימת כמיטב המסורת של ראש המשלחת והמתנה למאחרים כמיטב המסורת של המאחרים. מסך ענק באולם קבלת הפנים משדר את ההישגים הטכנולוגיים הבולטים של ישראל.

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 3

מאוחר יותר, כאשר ירדנו לאולם בקומה התחתונה, נחשפנו לעשרות סטארטאפים שעדיין לא זכו להיכנס לקיר התהילה. “אנחנו מקווים שאתם תציגו את הסטארטאפים שלכם בשנים הקרובות”, אמר המדריך בחיוך לחברי המשלחת, “וכמה מן המוצגים כאן יעברו לקומה למעלה, למסך התהילה”. עשרות עמדות של מיצגים מתחלפים סיפרו את סיפורם של הסטארט-אפים והפיתוחים הטכנולוגיים הישראלים הבולטים כעת.

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 4

בין המיצגים מצאנו משקפי ראייה המשדרים אותות תקשורת לשבב הנמצא מאחורי גלגל העין ומתרגם את המראות למוח, ובעצם מחליף את הרשתית האנושית (מחזיר מאור עיניים לעיוורים!), גלולה המכילה מצלמה שעל ידי בליעה בלבד משדרת לרופאים סקירת תצלום פנים-גופית, מערכת המגינה על רכבים מפריצות סייבר, שיטה חדשנית לגידול מהיר של חגבים בשטח מחיה קטן ועוד פיתוחים שונים מעולמות החלל, הבטיחות, התחבורה, הרפואה, החקלאות ועוד.

עלינו לחדר ההולוגרמות, שם פגשנו 18 דמויות של יזמים ואנשי חזון מעולמות ההייטק כמו אמנון שעשוע, גיל שוויד, משה פרידמן ומוכשרים נוספים. הרעיון החדשני והנחמד לא הוכיח את עצמו במבחן המציאות. התקשינו לשמוע מה יש לאנשים החכמים הללו לומר. אחד מחברי המשלחת שזכה להיכנס בפרטיות לחדר סיפר שללא ההמולה מסביב, הוא הצליח לשמוע את הסיפורים המעניינים של המוצגים החשובים.

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 5

המשכנו ללשכתו המשוחזרת של שמעון פרס, שם הגה וביצע את תוכניות השלום והחדשנות שלו. ראינו סרט קצר על המנהיג הדגול שהיה. כצידה לדרך לקחנו את תשובתו לשאלת הסיום על מה הוא מתחרט. “החלומות שלי היו קטנים מדי”, הוא אמר, “כשמדובר בחלומות שלכם – אל תתקמצנו”.

בהמשך נכנסנו לאולם צר וארוך בו מוקרן סרטון המציג את החדשנות הישראלית מלפני קום המדינה ועד ימינו. לאחר הסרטון מופעלת מצגת אינטראקטיבית המציגה 100 סיפורים של חדשנות ישראלית. הקיר מחולק למספר קטגוריות והמשתמש יכול לבחור להתמקד במה שמעניין אותו. מול המסך מונחים מספר מיצגים פיזיים מתוך מצגת החדשנות.

התחנה הבאה הובילה אותנו לחללית שמטיסה אותנו לעתיד הלא כל כך רחוק ובאמצעות משקפי VR ממחישים לנו חמישה ענפים שונים כפי שייראו בעוד כמה עשרות שנים: תעופה, תחבורה, ננו רובוטיקה, רפואה חדשנית באמצעות הדפסת חלקי גוף ואוכל שכל אחד מאיתנו יוכל להדפיס בבית.

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 6

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 7

המנכ”לית אפרת דובדבני כיבדה אותנו בנוכחותה, הזמינה אותנו לחזור ולבקר ושמעה מראש המשלחת שלנו על פתרונות אפשריים למניעת חילול שבת לאחר שהמרכז ייפתח לקהל הרחב.

לפני כולם: סיור מודרך ומצולם במרכז פרס לשלום ולחדשנות 8

רגע לפני שהתפזרנו, ירדנו לאולם בקומה התחתונה לארוחת בוהוריים מיוחדת והפעלה קומית של אושרי מימון ואסף פני-אל, צמד סטנדאפיסטים ויזמים לשעבר שהיטיבו לשקף את הרגעים הפחות יפים והיותר מצחיקים במסע אל עבר המיליונים. אם יש משהו שלא השתנה בשנים האחרונות, אלו מגשי הכיבוד שמביאים לכל סיור חרדי במקומות שאינם חתומים בתעודה מהודרת.