דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
סימי ספולטר גלגל שיחה עם מומחה הדיגיטל שמחה מרגליות ויחד הם מציגים חמש תובנות מרכזיות בעקבות סיפורה של אווה + נקודה נוספת למחשבה
EVA
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

יום השואה תשע”ט, שעת בין ערביים, מתחם אמפרסנד.

מנהל המתחם, סימי ספולטר, מקבל את פני הבאים בחיוך חצי-מעושה. לבו שבור לרסיסים לאחר שצפה בדקות האחרונות בסטורי החדש של אווה. היא מצידה ממשיכה לתעד את חייה בגטו ואין מי שנשאר אדיש למראה הסטורי’ז המרטיטים (אם לא צפיתם, מצורף הסיפור המלא בפורמט יוטיוב).

שמחה מרגליות, מנכ”ל ‘מקס דיגיטל’ עובר במסדרון לאחר פגישה עסקית מוצלחת ואומר שלום לקראת צאתו לדרכו. אני עושה אחד ועוד אחד ומבקש מסימי לכתוב כמה תובנות על הסיפור ששבר שיאים ברמה עולמית – בכל קנה מידה אבל קודם לכן לדסקס על זה עם שמחה מרגליות בבחינת האיש הנכון במקום הנכון.

“גלגלו שיחה על הפעילות הדיגיטלית המרהיבה והגישו לקוראי פאשקעוויל כמה תובנות ליישום, דברים שכל אחד מאיתנו יכול ללמוד וליישם”, אני מבקש באדיבותי האופיינית.

“בבקשה”, אומר סימי באדיבות. “אבל אתה כותב פתיח לכתבה”.

“הפתיח עליי”, אני אומר וממשיך לפגישה שנקבעה מבעוד מועד.

“בהצלחה, ובשורות טובות”.

התוכן הוא המלך

תוכן טוב הוא כבר מזמן הדרך האמיתית להגיע לקהלים רחבים בצורה אותנטית מבלי לעורר אנטגוניזם. זה לא חדש. מה שחדש פה זו צורת ההגשה של התוכן והעובדה שככל שהוא איכותי יותר הוא מחבר למסר קהלים שלא בהכרח היו מתחברים אליו.

איכות מדברת בעד עצמה. בתחילת המהלך כאשר הוא רק פורסם בשלטי החוצות, אחוזים גדולים בציבור התנגדו והמון דיונים אינטרנטיים סובבו סביב השאלה האם זו זילות של השואה, למה דווקא באינסטגרם ועוד המון התנגדויות של פרשנים בכירים וכיוצא בזה. כשהם נחשפו לאיכות הביצוע, שהיה יוצא דופן, מיוחד ועם זאת אותנטי מאוד, ההתנגדות פחתה וכמעט ולא נשמעה ביקורת שלילית לפרויקט.

מסקנה: תוכן טוב יכול לחבר קהלים לא טבעיים לקמפיין/מותג שלכם.

כללי המשחק משתנים

הכל צולם באייפון. תנו לזה רגע לחלחל: כל ההפקה המשוגעת הזו צולמה בטלפון סלולרי.

התוכן הוא המלך: 5 תובנות בעקבות הסטורי של אווה בשואה 1

עובדה זו מביאה אותנו למסקנה שאפשר היום לעשות כל רמה של וידאו בעזרת הטלפון. זה משנה את הכללים המוכרים של עולם התוכן ורלוונטי במיוחד לעסקים קטנים, כאלה שאין להם את הכסף הדרוש להפקות וידאו ולכאורה עד היום היו מודרים מהמשחק הזה של תוכן באמצעות וידאו. היום הם יודעים שבאפשרותם להפיק בקלות תוכן איכותי מהטלפון האישי, ואם התוכן טוב מספיק הוא יצליח לא פחות מתוכן שנוצר בהשקעה גדולה ואולי אף יותר, כי זה משדר אמינות שזה משהו שהצרכנים אוהבים.

דוגמה טובה לזה אפשר למצוא כבר כיום בסרטונים של אלוף “כוכב הרשת החרדי” שפרץ לחיינו לאחרונה מוטי רובינשטיין (אל תשכח את הצ’ק, מוטי).

בחירת הפלטפורמה

כשיוצרים תוכן, ההשקעה אמנם חשובה אבל חשוב לא פחות זה לחשוב מראש איפה הולכים לפרסם את התוכן. לאיזה פלטפורמות הוא מיועד. רק לאחר שמתקבלת החלטה יש לבחור את סגנון הצילום והכתיבה המתאימים לפלטפורמה.

לא דומה תסריט לסרטון שיפורסם ביוטיוב לסרטון שישודר בטלוויזיה. ההבדל בתכנון הסרטון, גם ברמה הטכנית וגם מבחינת התסריט, עוד משמעותי יותר כשמתכננים לסטורי וסטטוס.

כשאתם חושבים לכתוב תוכן (סרטון, כתבה או כל סוג אחר של תוכן) שאלו את עצמכם שלוש שאלות: מי, איפה ואיך? מי קהל היעד, איפה זה יפורסם ואיך זה יראה במדיום הזה.

אופליין בשירות האונליין

אנחנו מדברים על שלטי חוצות (אופליין) ככלי לשיווק דיגיטלי (אונליין).

המהלך של אווה נפתח בקול תרועה רמה באמצעות שלטי חוצות שפורסמו במיקומים מרכזיים בתל אביב, אבל רוב האנשים ראו את שלטי החוצות האלו בכלל בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, וואצאפ ואף בתקשורת המסורתית.

התוכן הוא המלך: 5 תובנות בעקבות הסטורי של אווה בשואה 2

כלומר, שלטי החוצות לא נועדו למטרה המסורתית כפי שאנחנו מכירים אותה – קמפיין שילוט חוצות קלאסי – אלא היה כאן שימוש חכם בשלטי חוצות כדי לעורר דיון באונליין, וזה הצליח בגדול.

זה היה מספיק מעניין ויש שיאמרו אפילו פרובוקטיבי, כדי ליצור את השיח הזה שהבטיח שהמהלך יותנע ויצור עניין מספיק כדי להצליח.

מצד שני אנחנו למדים מכך ששילוב חכם בין אופליין לאונליין מביא את התוצאות הכי טובות. בקמפיין כזה שנעשה תוך זמן קצר מומלץ לדאוג לתמיכה רחבה גם בעולם האופליין.

דיגיטל לאמיצים: הזדמנות לחרדים

התוכן הוא המלך והוידאו הוא הכתר של המלך. וידאו הוא אמצעי התוכן המוביל בעולם כבר כיום, ודווקא בציבור החרדי ישנה עדיין הזדמנות, בגלל חוסר ההצפה בשוק הזה של תוכן איכותי.

הראשונים להרים את הכפפה הזו ירוויחו. אפשר לראות את זה לדוגמא בסדרת הסרטונים שאושר עד דואגת להפיק למגזר שהם מבדרים קלילים ובסוף גם מקדמים את אושר עד אבל הדגש הוא לא המסר הפרסומי אלא יצירת התוכן.

הדאטה היא המלכה

מי שבאמת רוצה לראות תוצאות עסקיות בעקבות קמפיין תוכן דיגיטל חכם, יוצר דאטה מפולחת וממוקדת על ידי צביעת קהלים באמצעות קמפיין התוכן.

מפרסמים צריכים לדעת: יש אפשרויות מדהימות לפילוח קהלים. למשל, אפשר להגדיר קהל שצפה באחוז מסוים מהסרטון, ובהתאם לכמות הצפיה לדעת עד כמה הנושא מעניין אותו. אסטרטגיית דיגיטל מקצועית משלבת בין תוכן איכותי ושימוש בכלי הדיגיטל המתקדמים ליצירת ופילוח דאטה.

פעם שמעתי מישובב פרידברג משפט שמלווה אותי עד היום: “התוכן הוא המלך, הדאטה היא המלכה”.

תודה שקראתם, נשמח לקרוא את דעתכם כאן בתגובות.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן