עמוק אל תוך המחצית השניה של שנת ה’תשע”ט, נראה ששום דבר כבר לא יקח ממנה את הכינוי שדבק בה – “שנת המאצ’ינג”. מה שהתחיל כטפטוף בשנה שעברה, הפך בשנה הנוכחית לשטף עוצמתי של קמפיינים עם יעדי גיוס שאפתניים, אשר הוכיחו שבעבודה נכונה – השמים הם הגבול.
אמרו (ועדיין אומרים) שהטרנד מיצה את עצמו. אמרו (ועדיין אומרים) שעמותות ומוסדות גדולים ככל שיהיו כבר לא יוכלו לגייס עשרות מיליונים בקמפיין אחד, אולם מבט חטוף למייל מלמד שגם בימים אלו יש באוויר מספר קמפיינים, מכל גווני הקשת החרדית, בסדרי גודל של שמונה ספרות, ואיך שזה נראה כרגע היעד יושג גם בהם.
מה זה אומר על העתיד? איננו מתיימרים לדעת. על ההווה? ממליצים לעקוב. כל מה שנותר לנו בנקודת הזמן הנוכחית זה לצאת בסיכום ביניים של מה שהיה עד כה.
בכתבה זו, כמו גם בכתבות שיבואו בעקבותיה, נביא את כל המספרים, הנתונים והאסטרטגיות שעשו את חמשת הקמפיינים הגדולים במגזר החרדי, וננסה להסיק בעזרתם מסקנות ותובנות לקמפיינים עתידיים.
נפתח בחמשת הקמפיינים בהם גויסו סכומי הכסף הגדולים ביותר.
לכל קמפיין הצמדנו פרופיל כללי שמציג את הרקע שלו והמספרים שעשו אותו. היעד והסכום הסופי ברור, אך מצאנו לנכון להתייחס גם למספר התורמים, פרמטר קריטי לבחינת הצלחה של קמפיין. ככל שמספר התורמים גבוה יותר, בלי קשר לגודל התרומה שלהם, המשמעות היא שהקמפיין הגיע ונגע ביותר אנשים.
במקום הראשון: ויז’ניץ
כותרת: תנו לבבכם
ת.ז. קמפיין גיוס לצורך בניית המרכז העולמי של החסידות בבני ברק.
היעד: 44,000,000
הסכום שהושג: 51,986,413
מספר תורמים: 69,951
חברה מבצעת: קוזמאצ’
משרד פרסום מלווה: שחור לבן (בתמונה: קיוי הס, אסטרטג ושותף ב’שחור ולבן’ עם המשב”ק של מרן האדמו”ר מויז’ניץ הרב בן ציון שטנגר)
במקום השני: גור
כמו בחיים עצמם, גם קמפיין הענק של גור התאפיין בחידתיות ומסתוריות. מטעמים עקרוניים נמנעה החסידות מלנהל את ההתרמה בפלטפורמות הקלאסיות, מה שמוביל לכך שהנתונים על אודות הסכום שהושג בו נותרו מעורפלים.
על דבר אחד אין ויכוח: היעד השאפתני של הקמפיין, מאה מיליון שקל, לא הושג. כמה כן? תלוי את מי שואלים. הסכומים נעים בין 45 מיליון שקל (לממעיטים) ל55 מיליון שקל (למפריזים).
מאחר שאין לנו דרך להכריע, החלטנו לעשות ממוצע ולהעמיד את הקמפיין הזה במקום השני עם חמישים מיליון שקלים.
במקום השלישי: עטרת שלמה
כותרת: מצילים את עולם התורה
ת.ז. “תחזוק שוטף” של מוסדות עטרת שלמה בכלל ורשת הכוללים המונה אלפי אברכים בפרט.
היעד: 35,000,000
הסכום שהושג: 49,098,700
מספר תורמים: 46,759
חברה מבצעת: צ’רדי
משרד פרסום מלווה: בורדו, והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקופף
במקום הרביעי: יששכר באהליך
כותרת: התחנני – נענים לזעקת לומדי התורה
ת.ז. “בלון חמצן” שיאפשר לשלם לאלפי האברכים הלומדים ברשת הכוללים יששכר באהליך את המלגות שעוכבו למעלה משנה.
היעד: 22,000,000
הסכום שהושג: 33,030,378
מספר תורמים: 51,664
חברה מבצעת: קוזמאצ’
משרד פרסום מלווה: נח טוניק והאסטרטגים ירח טוקר ושמעון ברייטקופף
במקום החמישי: הפלג הירושלמי
כותרת: יזכור אהבתו
ת.ז. מגבית חירום לטובת מוסדות החינוך המזוהים עם ‘הפלג הירושלמי’
היעד: 15,000,000
הסכום שהושג: 28,126,790
מספר תורמים: 61,608
חברה מבצעת: צ’רדי
משרד פרסום מלווה: אנשי ‘הפלס’
2 תגובות
זה לא נכון בעליל
כיון שמחושב פה הסכום כולל ה”הכפלה” שכל אחד יודע שברוב המקרים אינה קיימת
ולמשל בעלזא, עשו 20 מליון בלי הכפלה, כך שהם יותר גדולים מהרוב שרשמתם
אתם תותחים עזבו אותכם מסיפורים תמשיכו לעבוד על אנשים