מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
ידעתם שגם לעיתון המודיע יש אתר אינטרנט? וגם ליתד נאמן? וגם למשפחה? טוב, זה באנגלית, אבל יש פה סקירה מלאה וכדאי להיות מעודכנים
SITES_optimized
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

השבוע פורסמה כתבה בכיכר השבת בה צוין כי “לאחר עשרות שנים של טאבו בתקשורת החרדית, עיתון ‘משפחה’, הנחשב לשבועון המוביל בעיתונות המודפסת במגזר החרדי, ובפרט בחו”ל עם הצלחתו להיכנס לכל בית חרדי, פרץ דרך כששדרג את המהדורה הדיגיטלית באנגלית ואת מעמדן של הנשים החרדיות, והחל להציג תמונות נשים, בעוד יתר כלי התקשורת המודפסת, עדיין נמנעים מכך”. ואכן, זה הזכיר לנו שיש לעיתון משפחה מהדורה אינטרנטית לקוראים מחו”ל בה מתפרסם תוכן באנגלית, ולא רק הם “נמצאים באינטרנט”.

לא תאמינו, אבל גם היומונים הוותיקים המודיע ויתד נאמן נמצאים כאן בסביבה ומספקים תוכן עדכני לקוראים מהניכר. למה דווקא בישראל הם מתנזרים מהאינטרנט? האם באנגלית הותר הרסן?

יצאנו לבדוק איך העיתונות החרדית מבססת את מעמדה באינטרנט, אם בכלל.

נתחיל בעיתון משפחה, בגללו התכנסנו כאן:

משפחה: אתר באנגלית, פעילות באינטרנט לפני החגים וטוויטר פעיל

עיתון ‘משפחה’ מחזיק אתר אינטרנט באנגלית, שם ניתן למצוא את הכתבות המעניינות של השבוע וכן חלק ממדורי המגזין של סוף השבוע בפורמט דיגיטלי. יש לציין שזהו אתר נגיש ונעים לקריאה. בשנת 2012 נחשף כאן בפאשקעוויל על כך שעיתון משפחה משיק את המהדורה הדיגיטלית, כתבה שמביאה גולשים רבים לפאשקעוויל ועסקה בחינמון של משפחה שנקבר עמוק באדמה, יחד עם הגרסה הדיגיטלית שלו. המחלקה העסקית של העיתון מפיצה תכנים באמצעות רשתות חברתיות וקמפיינים ייעודיים בעיקר בערבי חגים והקוראים מחכים לאתר שינגיש כתבות ותכנים שונים בגרסה דיגיטלית. עורכי משפחה פעילים בטוויטר, מפרסמים מדי שבוע את שערי העיתונים ואפילו החשבון הרשמי של משפחה בטוויטר יודע לרטווט (לשתף מחדש) את הציוצים שלהם.

הכירו את אתרי האינטרנט של המודיע, יתד נאמן ושאר העיתונים החרדים 1

 

יתד נאמן: אתר באנגלית, אין פעילות בישראל

ליומון הליטאי ‘יתד נאמן’ יש אתר באנגלית בלבד, שם ניתן למצוא בין שאר כתבות עדכניות, מאמרים בולטים ועוד. יש מדור חדשות ישראל, חדשות חו”ל ויש אפשרות להזמין כתבות מהארכיון תמורת סכום סמלי של 3 דולרים בלבד. התשלום מתבצע במערכת תשלום ישירות באתר.

הכירו את אתרי האינטרנט של המודיע, יתד נאמן ושאר העיתונים החרדים 2

המודיע: אתר באנגלית; פייסבוק בצרפתית וטוויטר גם באנגלית

גם ליומון החסידי הוותיק ‘המודיע’ יש אתר באנגלית הפונה למנויים בחו”ל. כמו ביתד, גם שם תוכלו למצוא כתבות שפורסמו במהלך השבוע אך בנוסף תוכלו למצוא שם בכל יום את הגרסה המודפסת של העיתון, וכך לקרוא בהנאה תוך כדי דפדוף. למערכת החוצניקית של ‘המודיע’ יש גם דף פייסבוק בצרפתית בלבד, בשונה מהטוויטר, שם ניתן להתעדכן גם באנגלית.

הכירו את אתרי האינטרנט של המודיע, יתד נאמן ושאר העיתונים החרדים 3

המבשר: הפצה רק באמצעות ווטסאפ ומיילים

‘המבשר’, העיתון החסידי השני, לא נמצא באינטרנט. לא בעברית ולא בכל שפה אחרת. מאותגרי העיתון המודפס יוכלו לקבל את גרסתו הדיגיטלית באמצעות ווטסאפ או מייל. בעיתון ‘המבשר’ ההתנגדות לאינטרנט מעשית יותר מאצל מתחריו ולכן, בין השאר לא תמצאו רשת חברתית הנושאת את שם העיתון. לא בעברית ולא באנגלית.

בקהילה והדרך: אין אתר; יש טוויטר

לשבועונים ‘בקהילה’ ו’הדרך’ אין אתר אינטרנט. כמו כן לא תוכלו למצוא את כל הנ”ל במרחבי הפייסבוק. לעומת זאת, לטוויטר יש מקום של כבוד לכולם. השבועונים הנ”ל פעילים שם בהחלט, וכן עורכיו וחלק מכותביו. נראה כי יהודים חרדים החיים בתפוצות לא יכולים ליהנות מהגיגיהם של העיתונים הנ”ל.

יום ליום: אתר בעברית, אפליקציה ופעילות ברשתות חברתיות

השבועון הספרדי העצמאי, בבעלות נעמה עידן, מפיץ את תכניו בחינם בכל דרך אפשרית: אתר אינטרנט המעדכן באופן קבוע כתבות ומאמרים? יש. אפליקציה? יש. פעילות ברשתות חברתיות? יש. מעניין כמה זמן יחלוף עד שנוכל לצפות בתכנים של כל השבועונים החרדים ברשת.

מרכז העניינים: אתר בעברית, הפצה בווטסאפ ובמייל

החינמון השבועי ‘מרכז העניינים’, שם מתפרסם מדור הפרסום מבית פאשקעוויל, מופץ בכ-135,000 בתי אב במגזר החרדי בכל רחבי הארץ וניתן למצוא אותו גם באתר האינטרנט בעברית, שם ניתן למצוא את כל העיתונים ולדפדף בהם. אומנם אין פעילות של ‘מרכז העניינים’ ברשתות החברתיות אך ניתן לקבל את העיתון בווטסאפ ובמייל.

הכירו את אתרי האינטרנט של המודיע, יתד נאמן ושאר העיתונים החרדים 4

קו עיתונות: אתר ארכיון, אתר חדשות בעברית

לרשת ‘קו עיתונות’ יש שני אתרים. אחד המשמש כארכיון של העיתונים (כמו של מרכז העניינים) והשני – כל הזמן – משמש כאתר חדשות עצמאי, שם ניתן למצוא חלק מהתוכן של העיתונים בגרסה אינטרנטית. היתרון בכך הוא שניתן לשתף קישורים לכתבות ספציפיות.

הכירו את אתרי האינטרנט של המודיע, יתד נאמן ושאר העיתונים החרדים 5

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. בענין יתד נאמן, הדברים לא נכונים כלל. האתר המדובר הוא של יתד נאמן של ארצות הברית שהוא לא קשור בכלל ליתד נאמן בארץ כידוע לכל מי שמכיר בשני עיתונים האלו….

  2. לא הזכרתם את ק.ר.א.ט. המגזין למשפחה של המודיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן