גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
משבר הקורונה בתעשיית הפרסום: משרדי הפרסום ששלחו את העובדים לחל”ת, סכסוך העבודה בגופי התקשורת המובילים, אלו שבועונים לא יצאו לאור השבוע ואיזה תחום נהיה רווחי יותר מתמיד? מחשבים מסלול מחדש
corona-4912180_640
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

המשק הישראלי עומד בפני השבתה מוחלטת, מערכת החינוך מושבתת וחלק גדול ממקומות העבודה שלחו את העובדים לחל”ת. ענפים רבים נפגעים אנושות ממשבר הקורונה דוגמת ענף המסעדנות, רשתות האופנה, הקניונים, והעצמאים. גם עובדי המדינה אמורים לעבוד במתכונת חירום, הבורסה בקריסה ונתב”ג הפך לשדה רפאים.

גם ענפי הפרסום, ההפקות והתקשורת חוטפים מכה אנושה מהקורונה. משרדי פרסום רבים הצטמצמו למינימום הנדרש, ואלו שכן עובדים, עושים זאת מהבית.

כך למשל במשרדי הפרסום “גל-אורן”, “בולטון פוטנציאל”, “גיל גרופ” ובמשרד הפרסום “בריליאנט” של דנה בריל שלחו את רוב העובדים לחופשה ללא תשלום. רוב משרדי הפרסום הצטמצמו לנציג או שניים בכל מחלקה. הזמינות של העובדים נפגעת עקב הוראות משרד הבריאות על צמצום מקומות העבודה ואיסור ההתכנסות במקומות עבודה לא חיוניים.

אנשי הדיגיטל עובדים מהבית

בסוכנות הדיגיטל “טורבו דיגיטל” עובדים מהבית במשרה מלאה. שולמית סגל זלוטסקי מטורבו דיגיטל אומרת לנו: “הקמפיינים שלנו עולים כרגיל, גם העובדים מועסקים במשרה מלאה מהבית. נערכנו כבר לפני ההוראות הרשמיות ודאגנו שלכל עובד יהיה את הציוד והתוכנות הנדרשות לעבודה מהבית. אני מרוצה מאוד מהעובדים והעובדות שלי שיודעים לתת מעצמם ולעשות את כל העבודה מהבית למרות המצב המאתגר”. לשאלתנו האם הדרישה לקמפיינים ממשיכה כרגיל, אומרת שולמית: “עכשיו יש לנו קצת לחץ של לפני פסח, יש כמה קמפיינים באוויר ולפני פסח אני משערת שהביקוש לפרסום בפלטפורמות של הדיגיטל יהיה יותר חזק”.

אזרחי ישראל הספונים בבתיהם, ככל הנראה כמעט ולא יפקדו את בתי הכנסת בשבת הקרובה, עובדה שגרמה לחלק משבועוני הסופ”ש של המגזר הדתי (“שביעי” ו”גילוי דעת”), להודיע כי לא יצאו לאור בשבוע הקרוב.

חגי אורן מקבוצת אשדיר אומר לנו על העלונים ‘מצב הרוח’ ו’שבתון’: “אנחנו יוצאים השבוע במהדורה דיגיטלית עם עלוני השבת ‘מצב הרוח’ ו’שבתון’. זה מהלך גדול שיתרחש באתרים ובקבוצות וואטסאפ. הלקוחות שלנו הם קבוצות תיירות, מוסדות חינוך וגופים נוספים שמחוברים לציבור. המוצר שלנו מאוד קהילתי ואנחנו נותנים את המענה בדיגיטל ככל הניתן. זו הדרך הטובה ביותר שיש להתמודד עם משבר הקורונה”.

ומה קורה בפרינט? חנוך רפופורט מ’מרכז העניינים’ אומר לנו: “גם אנחנו כמו כל השוק חיים בחוסר ודאות ואנחנו פועלים בהתאם להנחיות. כמובן שרוצים להמשיך להפיץ את העיתון ככל הניתן, אבל אם יהיה הסגר מוחלט זה לא יתאפשר. אני מאמין שראש הממשלה מבין את המשמעות של להשבית את המשק לגמרי והוא עושה הכל כדי להימנע מזה. כמובן שאנחנו מצטמצמים במערכת, אבל למרות הכל יש ביקוש. החברות הגדולות מבינות שמוצרי הצריכה ימשיכו להימכר בכל סיטואציה. אנחנו נמשיך להוציא את העיתון ככל שנוכל, נקווה שזה גם יתאפשר לנו”.

רפופורט מתייחס להפצה הדיגיטלית של העיתון ומספר שכבר היום “יש לנו רשימת תפוצה של עשרות אלפים שמקבלים את העיתון (מרכז העניינים) במייל ובוואטסאפ, וממש בימים האחרונים יש עוד רבים שנרשמו לעדכונים בדיגיטל. בקרוב גם נעלה לאתר של מרכז העניינים עדכונים שוטפים בנושא הקורונה לטובת הגולשים בדיגיטל”.

המרוויחים הגדולים: בעלי החנויות למכירות באינטרנט

הבעיות לא פוקדות רק את הבתקשורת המגזרית. גם בגופי התקשורת הגדולים במדינה ישנם סכסוכי עבודה. נתי טוקר דיווח ב’דה מרקר’ על התנגדות של עובדי קבוצת ידיעות למהלכים של הנהלת העיתון, שהחליטה לקצר את שבוע העבודה ולהוציא עובדים לחל”ת בהחלטה פתאומית. גם בענף הטלוויזיה לא שקט, הפקות רבות מאוד בוטלו ו/או נדחו למועד בלתי ידוע. בנוסף לכך הוכרז סיכסוך עבודה ברשת 13, זאת לאחר שבערוץ הוכרז על קיצוץ בסך 10% משכר עובדי הערוץ ועל הפחתה של 30% מהשכר לאלו שיעבדו מביתם.

וכמו בכל משבר, יש את אלו שמרוויחים, או לפחות מנסים להרוויח. גם זה משהו. השימוש באינטרנט בשבועות האחרונים נמצא בשיאו, מה שהוביל את משרדי הפרסום וסוכנויות הדיגיטל לפתוח בקמפיינים עצמיים ברחבי הרשת. ושוב אנחנו שומעים סביבנו את המילים “מכירות אונליין”, “קידום ברשת”, “שיווק באינטרנט” ו”הדר אשוח” כל הזמן. כאילו לא קשה לנו מספיק גם ככה.

בשורות טובות

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן