מילר פוינט
משרד פרסום
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
דוד פריד -מקום ראשון - לומדה
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הגשם, הרוחות והכפור הירושלמי [בני ברקי שכמותי] לא מנעו מאיתנו להגיע לתערוכת הגמר של לומדה כמו שכבר הבטחנו לכם פה. במסגרת פרוייקט הגמר עבור קורס פרסום שריכז בהצלחה מיודענו חיים גיל, נדרשו התלמידים להכין קמפיין פרינט לרשות המיסים שמטרתו לעודד תשלום מס במגזר. מה שמעניין זה שבמסגרת עבודות המחקר שערכו התלמידים לקראת התערוכה התברר שלמרות הדימוי הציבור החרדי אינו חריג ואינו משתמט מתשלום מס יותר מהציבור הכללי. כך עולה גם מנתונים שסופקו על ידי רשות המיסים עצמה.
הפרינטים הזוכים נבחרו ע”י הקהל הברנז’אי שנכח בתערוכה [60%] וע”י פאנל שופטים מכובד [40%] כשאת הערב הנחה שי הורוויץ מפרסום נטו. שופטי הפאנל: מאיר גל [פרסום גל אורן BSD], חיים קליגר [המבשר], אבי קלמרסקי [משפחה-שירו לו], אלון טיברברג [קוראים אלעד] ונטע כ”ץ [קליעה למטרה].

במקום הראשון זכה דוד פריד (עורך ‘שבועי’ של ‘המבשר’) מקום שני: יחיאל רודמן ומקום שלישי: חיים יוסטמן.

1.

מקום ראשון - דוד פריד
מקום ראשון – דוד פריד

2.

יחיאל רודמן - מקום שני
יחיאל רודמן – מקום שני

3.

חיים יוסטמן - מקום שלישי
חיים יוסטמן – מקום שלישי
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

31 תגובות

  1. בדיוק כמו האבולוציה האנושית – כך גם הזכיה בפרסים.
    במקום הראשון – דוד פריד עם מודעה חלקה, אין שם עדיין אף אחד, רק לוגו של מס הכנסה עם תנוחת עובר (מאיפה הוא לקח את זה, למען השם)
    במקום השני – התינוק כבר נולד, מתמודד עם המכשולות המוזמנים לו בחיים, והוא תקוע עמוק בבוץ עם צורת התנהלות לא נכונה.
    במקום השלישי – התינוק כבר גדל ואף הזקין. בשלב זה הוא כבר מתמודד עם הנזקים שהוא המיט על עצמו בשנים הראשונות שלו.
    לו היינו זוכים לראות את העבודה שזכתה במקום הרביעי היינו רואים מודעה כזו.
    במקום הרביעי – בית עלמין ירקון, מליון מצבות ממלאות את האופק, בפרונט מופיעה מצבה דהויה ועליה כיתוב (שלשם שינוי הוא קריא לחלוטין) ‘כאן נטמן פלוני שהיה בחקירה של רשות המיסים. תשלום מיסים – ביטוח לחיים’
    במקום החמישי – בית דין של מעלה מעביר את משתמט המיסים ישירות לגיהינום עם ארכה ל45 יום. אם יסדיר את תשלומי המס יוכל לחזור לכאן בשידור חוזר. ואם לאו הוא עובר לכף הקלע.

  2. בני איש קריות: בדיוק כמו האבולוציה האנושית – כך גם הזכיה בפרסים. במקום הראשון – דוד פריד עם מודעה חלקה, אין שם עדיין אף אחד, רק לוגו של מס הכנסה עם תנוחת עובר (מאיפה הוא לקח את זה, למען השם) במקום השני – התינוק כבר נולד, מתמודד עם המכשולות המוזמנים לו בחיים, והוא תקוע עמוק בבוץ עם צורת התנהלות לא נכונה. במקום השלישי – התינוק כבר גדל ואף הזקין. בשלב זה הוא כבר מתמודד עם הנזקים שהוא המיט על עצמו בשנים הראשונות שלו. לו היינו זוכים לראות את העבודה שזכתה במקום הרביעי היינו רואים מודעה כזו. במקום הרביעי – בית עלמין ירקון, מליון מצבות ממלאות את האופק, בפרונט מופיעה מצבה דהויה ועליה כיתוב (שלשם שינוי הוא קריא לחלוטין) ‘כאן נטמן פלוני שהיה בחקירה של רשות המיסים. תשלום מיסים – ביטוח לחיים’ במקום החמישי – בית דין של מעלה מעביר את משתמט המיסים ישירות לגיהינום עם ארכה ל45 יום. אם יסדיר את תשלומי המס יוכל לחזור לכאן בשידור חוזר. ואם לאו הוא עובר לכף הקלע.

    אחרי ניתוח מרתק שכזה, לא ניתן אלא לומר שאפילו יונתן המטביל מתהפך בקברו. וואו! איש קריות. שיחקת אותה.

  3. פששש….

    על זה נאמר “אילו היה שם היה נגעל..”

  4. אולי באמת יסבירו השופטים מעל גבי במה זו את בחירתם התמוהה…

  5. שקית הקאה בבקשה.

    אל תחכה לניסים, תקנה כרטיסים.

  6. לגבי השופטים: חוץ מ2-3 ראויים, מה בדיוק נותן לשאר לשפוט, איפה הידע, איפה הנסיון… מה עזר להם להיבחר, אולי פרוטקציה?

  7. הרהורים בעקבות הפוסט, שלושת הגדולים והתגובות

    מסקנה ראשונה-   חרדים משלמים מיסים לא פחות מחילוניים
    מסקנה שניה- חרדים עושים פרסום רדוד הרבה יותר מחילוניים
    מסקנה שלישית- חרדים (לא כולם ואני ביניהם) סבורים שהבינוניות שהם מייצרים            שווה משהו.
    מסקנה רביעית- לא כל אחד מוכשר לנהל מגמת פרסום.

  8. הייתי נהנתי, היו שם עוד דברים יפים,
     הזוכה הראשון שווה את הבחירה, 

  9. השאלה הגדולה אחרי שאני רואה את המודעה הראשונה למה למען ה’ אנחנו לא רואים כזה קרייטיב אומנותי במדיה החרדית.

    אין שם בחורות הכל גלאט גלאט . ולא אתה הופך דפים בעיתון כל המודעות בלה בלה

    אין שום כשרונות יצירתיים. למה למה ?

  10. לדעתי:
    המודעה הראשונה אכן מודעה קריאייטיבית וראויה לבחירה. כנראה שלא היה שם עוד משהו ראוי ולכן הבחירה המוזרה בשתי מודעות שטיבל גרועות כמקומות שתיים ושלוש.
    לא יודע מי העביר שם את הקורס, אבל זה כנראה היה ממש לא רציני.
    הערה חשובה למארגני הקרוס: לא ניתן ללמד מגוון ענפים רחב כמו תקשורת, פרסום, שיווק, יח”צ בבת אחת בקורס סינטטי אפילו באורך של שנה וחצי בצורה מקצועית.
    מניסיון, חייבים לפרק את הקורסים למספר קורסים מרוכזים העוסקים בתחום אחד בלבד בכל פעם. הבלבול יוצר אנשים שחושבים שהם מבינים ויודעים, אך כלפיי חוץ הרמה נראית כמו מקומות שתיים ושלוש.
     
    סליחה אבל זה ביזיון למילה – פרסום.
     
    אדוור..

  11. הייתי שם
    המודעה הראשונה אכן ראויה לבחירה, היא דורגה כמקום ראשון על ידי מאיר גל, חיים קלמרסקי וחיים קליגר, ובנוסף דורגה כמקום ראשון על ידי אישים נוספים שלא היו שופטים – כשי הורוויץ, אריה פרנקל, יעקב איזאק ועוד רבים מהקהל – אם כי יצויין שהיא מופיעה כאן מטושטשת, והפרינט המקורי מבליט יותר את הדמות ואת הבעת הפנים שלה – אדם שיושב רגוע בשילוב ידים ובהבעה רגועה ומבסוטה.
    היה משהו מוזר ומבולבל בהליך הבחירה. הרבה יצאו עם תחושה שהיו מודעות הרבה יותר טובות שלא זכו למקום הראוי להם ולא הוזכרו כלל – אולי בגלל שגם הקהל היה מעורב בבחירה, וכן חלק מהשופטים המיועדים לא הגיעו ונבחרו אחרים ברגע האחרון.
    אני מציע ללומדה להעלות עוד עבודות יפות ומוצלחות שהיו שם.לדעתי היו שם לפחות 6-7 מודעות ראויות בהחלט לשמן

  12. הראשונה סבירה, השני והשלישי גרועים 🙁

  13. וואו. איזה עליהום!!!!!


    אדוורטייזינג
    : הערה חשובה למארגני הקרוס: לא ניתן ללמד מגוון ענפים רחב כמו תקשורת, פרסום, שיווק, יח”צ בבת אחת בקורס סינטטי אפילו באורך של שנה וחצי בצורה מקצועית
    לא יודע מי העביר שם את הקורס, אבל זה כנראה היה ממש לא רציני.
    הערה חשובה למארגני הקרוס: לא ניתן ללמד מגוון ענפים רחב כמו תקשורת, פרסום, שיווק, יח”צ בבת אחת בקורס סינטטי אפילו באורך של שנה וחצי בצורה מקצועית.
    סליחה אבל זה ביזיון למילה – פרסום.
    אדוור..

    מישהו שם למד תקשורת? שיווק? אתה מגזים. מה שלמדו זה פרסום ויח”צ. עקרונות השיווק ותקשורת להמונים נעוצות בבסיס הפרסום. אבל אף אחד לא למד תקשורת.
    ב. אתה נולד עם זה או שלא. רובם של משתתפי הקורס נולדו עם זה. המטרה של הקורס היתה להפוך את הכשרון למקצוע. לתת את הכלים המקצועיים.

    יצמח:
    השאלה הגדולה אחרי שאני רואה את המודעה הראשונה למה למען ה’ אנחנו לא רואים כזה קרייטיב אומנותי במדיה החרדית.
    אין שם בחורות הכל גלאט גלאט . ולא אתה הופך דפים בעיתון כל המודעות בלה בלה
    אין שום כשרונות יצירתיים. למה למה ?

    אתה מוכן להסביר את דבריך???

    יוסף אלון:
    הרהורים בעקבות הפוסט, שלושת הגדולים והתגובות
    מסקנה ראשונה-   חרדים משלמים מיסים לא פחות מחילוניים
    מסקנה שניה- חרדים עושים פרסום רדוד הרבה יותר מחילוניים
    מסקנה שלישית- חרדים (לא כולם ואני ביניהם) סבורים שהבינוניות שהם מייצרים שווה משהו.
    מסקנה רביעית- לא כל אחד מוכשר לנהל מגמת פרסום.

    רגע רגע…

    לא כל אחד מוכשר? כאילו היית שם, למדת שנה, היית שותף להכל, וגם לחלק השולי ששמו עבודת גמר וקבעת פה אחד! לא כל אחד מוכשר לנהל מגמת פרסום! כאילו, מי אתה?
    .

  14. לא יכולתם לתת פרסומת שלילית יותר למכללה מאשר הפוסט הזה…

  15. איציק וינברגר:
     
    רגע רגע…
    לא כל אחד מוכשר? כאילו היית שם, למדת שנה, היית שותף להכל, וגם לחלק השולי ששמו עבודת גמר וקבעת פה אחד! לא כל אחד מוכשר לנהל מגמת פרסום! כאילו, מי אתה?
    .

    אני כלומניק אפס, ובניגוד לכלומניקים אפס אחרים לא מתיימר לקרוא לעצמי פרסומאי או איש שיווק.

  16. כמי שהיה בערב, עיין, נהנה, ואפילו הוזמן במפתיע (או שלא…) לשפוט, תרשו לי לסכם בקצרה ולהסביר מעט.
     
    לדעתי בהחלט היו בתערוכה כמה וכמה ראויים, ובאופן כללי היה נחמד להסתובב בין הפרינטים ולנסות להבין את האסטרטגיה והביצוע של כל אחד מהם. בנוסף ליד כל מודעה הוצמדה חוברת ובה בריף אסטרטגיה מפורט ופריסת מדיה מוצעת שהיו בהחלט מרשימים.
     
    דא עקא כאן גם נוצרה קצת פשלה, כי הרבה מהתלמידים בשל חוסר ניסיון הניחו שכל אחד מהמבקרים (הנכבדים) יואיל לעיין בחוברת המוצמדת, וחלקם הטמינו שם את הגימיקים והמסרים שלהם, ראיתי אפילו טיז’רים שהונחו שם, ובגדול זה היה פספוס, כי כשאתה בא לכזו תערוכה רבת מציגים (27?) אין לך באמת זמן לעיין יותר מאשר רפרוף קל במודעה גרידא.
     
    ומילה על הפרינטים הזוכים. אף אחד לא ציין אבל בצורה ממש מפתיעה שלושת הפרינטים הזוכים עמדו האחד על יד השני לצד השלישי למול הכניסה לאולם! אני בהחלט לקחתי מהערב הזה את שלושת הכללים הראשונים בפרסום: א. מיקום ב. מיקום ג. מיקום.
     
    היו שם כמה וכמה פרינטים יותר טובים בהרבה מאשר הפרינטים הזוכים (ואני מתכוון למקומות שני ושלישי), אך יתכן שמיקומם לא הותיר להם סיכוי. ובכל אופן הזוכים לא בהכרח משקפים שהם היו הטובים ביותר.
     
    ועוד מילונת. רק כאן נודעתי שהזוכה הוא חבר מערכת בהמבשר, אני חושב שראוי היה לחיים קליגר לעשות איזשהו גילוי נאות על כך לפני שהוא בוחר בו, למרות שהזוכה בהחלט היה ראוי לכך…

  17. יוסף אלון:
    אני כלומניק אפס, ובניגוד לכלומניקים אפס אחרים לא מתיימר לקרוא לעצמי פרסומאי או איש שיווק.

    לא באתי להתווכח ולעבור לפסים אישיים. אך מי שריכז את קורס הפרסום הזה שאני הייתי חלק ממנו, הוא אדם עם תואר אחד או שניים בתחום. פלוס ניסיון של יותר מעשור.. אז בבקשה…

  18. אני אחד מתלמידי הקורס בלומדה
    חיים גיל יכול רק להתנחם בכך ששוררת כאן תרבות קטילה מוחלטת לכל מה שרק זז.
    ומי שלא מעיז לזוז, גם לא מגיע לשום מקום.
    לומדה הרימו את הכפפה, פתחו קורס ראשון מסוגו באווירה חרדית, במקום חרדי. הם עשו עלינו, המחזור הראשון, את הסטאז’ שלהם, מתוך כוונה לשפר בהמשך וללמוד מהניסיון.
    אבל גם הניסיון הראשון היה לא רע, ווהרבה יותר.
    אני מסופק אם חלק נכבד מהחכמים היושבים כאן מכירים לפחות חצי מהחומר אליו נחשפנו במהלך הלימודים
    יסודות בתקשורת המונים, מודלים בשיווק ומכירות ובהתנהגות צרכנים, טכניקות בפרסום, הרצאות מדהימות בקרייאייטיב, תקציבאות וניהול מדיה הרבה דגש על איסטרטגיה ופלנינג, ולקינוח, נגיעה בתחום היח”צ ואפילו סדנאות לראיון עבודה והגשת קו”ח.
    הכל היה מלווה באין ספור תרגולים, סיעורי מוחות קבוצתיים, היכרות ויצירת היכרות עם אישים רבים מעולם הפרסום והעסקים, היחשפות ל’עולם הגדול’, לחוקים ולמושגים שחייבים להיות לחם חוקו של כל מי שמתכוון לקפוץ למים.
    אין מי שלא הפיק תועלת מהקורס הזה, אם לא בקרייאיטיב אז בתקציבאות, אם לא בפלנינג אז במכירות, ואם לא בפרסום אז ביוזמות עסקיות אחרות.
    אולי הבעיה של הקורס הזה שהוא לא סגר את שעריו בפני אף אחד, ולא צמצם את עצמו לקבוצת עילית של 8-9 מבריקים בלבד.
    למי שיש טענות, שינסה להעביר כזה קורס בפני 27 חבר’ה צעירים ותוססים. חיים גיל עשה את זה. הוא מסר את נשמתו להצלחה של זה – והוא הצליח להוציא מזה את המקסימום.
    אני בטוח שיהיו עוד בוגרים שיעלו את היצירות שלהם, אני מקוה שיהיו כאלו שיעלו את החוברות (!) המושקעות בהן הם הציגו את הניתוח, האיסטרטגיה והבריפים העומדים מאחרי העבודות שלהם.

    ולחיים נותר רק לומר – הפשקעווילאים נובחים, והמחזור הבא כבר בדרך…

  19. איציק ווינברגר, תציג את עבודת הגמר שלך שנוכל לשפוט בפורום זה , ואני מציע לעוד חברי הקורס שיציגו את מרכולתם, לא פייר שמדברים על מקום 2-3 ולא רואים את מקום ה-4-5

  20. וואו. וואו. לא זכיתי לחזות בעליהום בזמן אמת. יוסף אלון ואדוור, תרשו לי לא להגיב לגופו של שפן.
     

  21. גם אני אחד מבוגרי הקורס, הפרסומת שיצרתי התנוססה אף היא באולם התצוגה וכמו 24 חברים אחרים הותרתי את התהילה לשלושה יחידים (פרסים לא היו שם).
    עקבתי בעניין אחר הפוסט המרתק ולדעתי גם הענייני, להלן הערותי:
    1. היו שם כמה פרסומות מצוינות (שלי ביניהם…) היו שם כמה פרסומות גרועות
    והיו גם כמה בינוניות.
    2. הזוכים (למעט מס’ 1) לא שיקפו את האיכות שהוצגה שם, תמהני שמרכז הקורס לא מתגונן ומעלה את הטובים באמת, נו חיים…
    3. הקורס עצמו היה מצויין ואין לי אלא לענות אמן אחר דבריו של עוף החול שהיטיב לבטא את העניין.
    4. הנפילה הגדולה היתה בטקס הסיום. בקרב השופטים לא היו אנשי מקצוע אמיתיים, למעט אחד או שניים. (הרשימה פורסמה וכולם יכולים להתרשם מ”דרגתם” הבכירה של השופטים). גם הרעיון של בחירת הקהל היה מוזר ביותר, וכי אדם שלא הביא לוביסטים שישלשלו עשרות פתקים לקלפי בשמות בדויים הוא מוכשר פחות? (בדרך כלל זה הפוך…)
    5. לכל החברים המאוכזבים: התחרות האמיתית היא בחיים תמשיכו לעשות את העבודה כמו שלמדתם ולא תצטרכו תעודות זכייה, ולזוכים המאושרים: אל תשבו על זרי הדפנה לחלקכם עוד נכונה עבודה קשה עד שתהיו פרסומאים , לצערי – לפחות אם לשפוט לפי התגובות כאן – אתם ממש רחוקים…

  22. פופולאפופו..

    זה סוג של לא פופולארי אבל פה..

    אין מה לעשות חוצ&דינק.

    פופולאריות זה שם המשחק

  23. עוף החול:
    אני אחד מתלמידי הקורס בלומדה
    חיים גיל יכול רק להתנחם בכך ששוררת כאן תרבות קטילה מוחלטת לכל מה שרק זז.
    ומי שלא מעיז לזוז, גם לא מגיע לשום מקום.
    לומדה הרימו את הכפפה, פתחו קורס ראשון מסוגו באווירה חרדית, במקום חרדי. הם עשו עלינו, המחזור הראשון, את הסטאז’ שלהם, מתוך כוונה לשפר בהמשך וללמוד מהניסיון.
    אבל גם הניסיון הראשון היה לא רע, ווהרבה יותר.
    אני מסופק אם חלק נכבד מהחכמים היושבים כאן מכירים לפחות חצי מהחומר אליו נחשפנו במהלך הלימודים
    יסודות בתקשורת המונים, מודלים בשיווק ומכירות ובהתנהגות צרכנים, טכניקות בפרסום, הרצאות מדהימות בקרייאייטיב, תקציבאות וניהול מדיה הרבה דגש על איסטרטגיה ופלנינג, ולקינוח, נגיעה בתחום היח”צ ואפילו סדנאות לראיון עבודה והגשת קו”ח.
    הכל היה מלווה באין ספור תרגולים, סיעורי מוחות קבוצתיים, היכרות ויצירת היכרות עם אישים רבים מעולם הפרסום והעסקים, היחשפות ל’עולם הגדול’, לחוקים ולמושגים שחייבים להיות לחם חוקו של כל מי שמתכוון לקפוץ למים.
    אין מי שלא הפיק תועלת מהקורס הזה, אם לא בקרייאיטיב אז בתקציבאות, אם לא בפלנינג אז במכירות, ואם לא בפרסום אז ביוזמות עסקיות אחרות.
    אולי הבעיה של הקורס הזה שהוא לא סגר את שעריו בפני אף אחד, ולא צמצם את עצמו לקבוצת עילית של 8-9 מבריקים בלבד.
    למי שיש טענות, שינסה להעביר כזה קורס בפני 27 חבר’ה צעירים ותוססים. חיים גיל עשה את זה. הוא מסר את נשמתו להצלחה של זה – והוא הצליח להוציא מזה את המקסימום.
    אני בטוח שיהיו עוד בוגרים שיעלו את היצירות שלהם, אני מקוה שיהיו כאלו שיעלו את החוברות (!) המושקעות בהן הם הציגו את הניתוח, האיסטרטגיה והבריפים העומדים מאחרי העבודות שלהם.
    ולחיים נותר רק לומר – הפשקעווילאים נובחים, והמחזור הבא כבר בדרך…

    הייתי קורא לך “עוף מוזר” בסגנונך החיובי והמעודד, ממש מים קרים לנפש עיפה היכנס מידי פעם להרגיע מצב.   

  24. הפרינט הראשון הוא היחיד שזכאי לעמוד תחת הכותרת קריאייטיב.
    שני האחרים, כמו שאמרו כבר לפני, מביישים את הקורס ואת לומדיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן