מערכת פאשקעוויל מתכבדת לפרסם לפני כולם את הדירוג השנתי של יפעת בקרת פרסום למגזר החרדי. הנתונים בחסות יפעת בקרת פרסום ובאדיבות מדור הפרסום של “מרכז העניינים”.
נתי יעקובי, מנכ”ל ‘יפעת בקרת פרסום’ מתייחס לסיכום השנתי במגזר: “אין ספק שהכותרת השנה בפרסום במגזר החרדי היא הגידול הדרמטי בהוצאה לפרסום של רשתות השיווק ובראשן ‘יש’ של שופרסל”. בהמשך היום נשתדל לפרסם את המדור במלואו עם פרשנות וסקירה מיוחדת. בינתיים, תסתפקו בטבלאות ובנתונים יבשים:
עשיריית משרדי הפרסום הגדולים במגזר החרדי לשנת 2009:
מיקום | משרד פרסום | 2009 | שינוי |
1 | בולטון פוטנציאל | ₪ 22,151,949 | 18% |
2 | אפיקים | ₪ 14,669,953 | -5% |
3 | גל אורן BSD | ₪ 13,154,145 | -2% |
4 | מימד | ₪ 10,369,663 | -19% |
5 | טריו | ₪ 7,877,952 | 0% |
6 | תוצאות אפקטיביות | ₪ 5,659,820 | -32% |
7 | פרסום חן | ₪ 4,697,391 | -16% |
8 | MCCANN ERICKSON | ₪ 4,538,957 | -42% |
9 | לפם | ₪ 3,001,681 | 2% |
10 | פרסומי ישראל | ₪ 2,423,253 | 13% |
עשיריית המפרסמים הגדולים במגזר החרדי לשנת 2009:
מיקום | מפרסם | 2009 | שינוי |
1 | אלקטרה מוצרי צריכה* | ₪ 4,455,493 | 11% |
2 | קבוצת שטראוס | ₪ 4,337,098 | 8% |
3 | תנובה | ₪ 4,243,463 | 47% |
4 | יוניליוור ישראל | ₪ 3,489,591 | -3% |
5 | סנו | ₪ 3,422,364 | -7% |
6 | החברה המרכזית למשקאות | ₪ 2,967,779 | -13% |
7 | רשת שופרסל | ₪ 2,841,333 | 153% |
8 | קבוצת אסם | ₪ 2,722,222 | -14% |
9 | ספרי אור החיים | ₪ 2,313,432 | 113% |
10 | קו-אופ – הריבוע הכחול | ₪ 2,123,763 | 49% |
*מדובר בעיקר בפרסום של מחסני חשמל |
עשרת הקטגוריות המובילות במגזר החרדי לשנת 2009:
מיקום | תת ענף | 2009 | שינוי |
1 | ארגונים עמותות | ₪ 7,775,179 | -1% |
2 | ספרים | ₪ 7,551,491 | 7% |
3 | רשתות שיווק | ₪ 6,345,166 | 73% |
4 | קופות חולים | ₪ 5,250,560 | 17% |
5 | חשמל | ₪ 4,896,809 | 16% |
6 | צרכנות | ₪ 4,662,597 | 10% |
7 | מכללות וסמינרים | ₪ 4,427,798 | 3% |
8 | מוצרי חלב | ₪ 4,027,767 | -32% |
9 | לימודים | ₪ 3,648,083 | -1% |
10 | בנק | ₪ 3,648,083 | -9% |
============================================
24 תגובות
אז ככה,
ארגונים ועמותת מעניין מאוד מי חתום עליהם.
רשת מחסני חשמל קונה את המדיה בעצמה אבל “גל” מרוויח קרדיט.
מימד חטפו כנראה בגלל אי הפרסום של נסטלה.
טריו עקפו את תוצאות שאפו.
בולטון מסתכל על כוולם מלמעלה
פרסום חן ולפ”מ לא אמורים להיות ברשימה.
לסיום אל תתלהבו מהדירוג, 1
חלק מהמשרדים (תוצאות ומקאן) עובדים על יפעת אם כל מיני עמותות וקוני מדיה
2. לא כולל שלטים וקד”מ
רמאות אמרנו?
אור החיים קונים מדיה לבד. בולטון מקבל קרדיט.
יד לאחים קונים מדיה לבד. בולטון מקבל קרדיט.
נירוונה מפרסם בבארטר. בולטון מקבל קרדיט.
מחסני חשמל קונים מדיה לבד. גל אורן מקבל מהקרדיט.
אופטיקה הלפרין קונים מדיה לבד. גל אורן מקבל מהקרדיט.
יתד נאמן מפרסם פרסום עצמי. טריו מקבל קרדיט.
להמשיך?
למי זה יעזור?
הדירוג לא מייצג שום דבר.
חבל.
יפעת לא סופרים אותנו!!!! דעו לכם כי ביכולתנו לקבוע סדר חדש ברשימה המפוברקת.
מה שבטוח, בולטון עובדים חזק מאוד כדי למקם את עצמם בראש הרשימה… ובכל מחיר!
אולי כל המשרדים יתחילו בשיתו”פ עם מפרסמים עצמאיים כדי לעלות בדירוג יפעת?
~ למה אתה כותב שטויות? ~
מאיפה לקחת את האומץ לכתוב את זה, בגלל שהם לא בדיוק בקליקה הנכונה? פרסום חן הוא לא משרד בועט במיוחד, אבל מי אמר שבשביל לעשות כסף גדול חייבים לבעוט ולקשקש בזנב? ~ סתכלו את בולטון…. ~
א. תלמד לכתוב בעברית תקנית לפני שאתה מגיב כאן, שטיבל שטיבל אבל פרסום!
ב. לא תוצאות ולא מקאן עובדים עם עמותות!! זה חתיכת שקר, חבל שלא צנזרו את התגובה שלך! ~ איפה הצנזורה פה כשצריך אותה… ~
דווקא אלו שפרגנת להם… ~ מעניין למה ~ הם הם אלו שעובדים על יפעת בעיניים עם עמותות, ארגונים וכו’.
תימה איך ירדנו באחוז אחד, הלא פרסמנו השנה ביתר שאת וביתר עוז. ויש לומר אולי כי המתחרים הורידו פרופיל ובשקלול הסופי כולנו מפסידים על פי הדירוג של יפעת.
מזכירה דוסית, אנא ממך קשטי עצמך תחילה כשאת מבקשת לכתוב עברית תקנית.
אורן,
טריו לא עקפו את תוצאות!
הם נשארו באותו מקום.
פשוט תוצאות לא מצאו כמה מפרסמים פיקטיביים לשנה זו (בין השאר בגלל ש’ספרי אור החיים’ שמעולם לא דרכו שם נרשמו אצלם באורח פלא בדו”ח של שנה שעברה).
הנתון החזק ביותר נשמט משום מה מהסקירה:
עשרת המשרדים הגדולים פרסמו יחד בשנת 2009 בסכום של למעלה מ88 מליון ש”ח.
עשרת המפרסמים הגדולים פרסמו יחד בשנת 2009 בסכום של פחות מ30 מליון ש”ח.
הווי אומר. עיקר הפרנסה של המשרדים הגדולים אינה מהמפרסמים הגדולים. שלא לדבר על ריווחיות שונה בין מפרסם גדול ומפרסם בינוני או קטן.
נקודה למחשבה.
מזכירה דוסית, תרגיעי, כל מילה שכתבתי בסלע!
זה שעברתם עכשיו ממגדלי שקל לרייסדור לא אמור להשפיע על תיפקודך.
לפ”מ זה משרד ממשלתי כך שאין ערך למיקומו.
פרסום חן זו פיקציה של משרד. לא פרסום ולא חן.
מאורות הדף היומי רוכש מדיה לבד!
ועל השטיבל לא נרחיב.
אוי באמת, מי שבעניינים יודע שאין קשר בין הדירוג של יפעת למציאות…
כאילו לית דין ולית קיס…
דינקיס..
מה זה פה???
אורן חמודי, תרים טלפון בבקשה למדיה ותשאל אותם כמה פרסום חן מפרסם וכמה טריו אתה תופתע (או שלא) מההפרש האדיר לטובת חן אותו הדבר מימד שככל הנראה גדולים הרבה יותר מבולטון במחזור כספי אמיתי ובטח יותר רווחיים מבולטון המנופחים והבזבזניים ששמים את אור החיים שמפרסם בענק אבל קונה מדיה ישירות ולא נותן להם שקל במדיה כלקוח או את נירוונה שזה בארטר ועוד.
גם תוצאות לדעתי נמצא אי שם בין 3-5 אמיתי כי הם היחידים שאולי עובדים בקטנה על יפעת לעומת טריו(יתד נאמן לקוח שלהם חחח) בולטון וגל(אופטיקה הלפרין לקוח בדיחה עצובה) שהפכו את כל היפעת הזה לבלוף אחד גדול.
אריה המתוק, נתחיל בזה שפרסום חן הוא לא משרד פרסום בהגדרה,
מימד הוא המשרד הכי ריווחי? מסכים איתך בכל זאת משרד משפחתי,
תוצאות הוא לא מספיק ריווחי חצי מהמשרד שייך ל צ לנדאו מה שמביא את כל כל אתרי הבנייה שלא מגיעים לחינם כנ”ל כל האביזרים מסביב כמו אורבונד, איטונג, פזגז, מה שמשאיר מעט מאוד רווח אמיתי.
בולטון ריווחי כי אין מה לעשות בכל זאת הוא גדול מידי כדי להפסיד.
אורן היקר. אולי תספר לנו בטובך מאיזה משרד אתה. מכיון שנראה לפי כמות הרעל שאתה מוציא כאן על קולגות מכובדות, שיפעת דרכו עליכם קצת. אאוצ’ כואב. ואנא. תתחיל לספר בשבחך במקום בקלונם של אחרים.
אורן הקטן, מענין מי שמך להחליט מי בהגדרה של משרד פרסום ומי לא כנראה שמבחינתך רק איפוא שאתה עובד או אולי הבעלים זה ורק זה בהגדרה.
אז בוא ותלמד ילדון פרסום חן אמנם צנוע ולא מתיימר אבל בהיקף רכישת המדיה שלו גם לבולטון קשה להתחרות והוא לא זקוק ללקוחות שאינם לקוחות אמת כמו שבולטון ןוטריו זקוקים כדי להגיע לדירוג גבוה ביפעת.
לגבי תוצאות תבדוק ברשם החברות כמוני ותראה שאין להם שום שותף כמו שאתה מדמיין.
כדאי שתשאל גם מי ממשרדי הפרסום משלמים בזמן ואף במזומן ומי מפגר בתשלומים חודשים ארוכים ואז תבין מי באמת גדול ומי באמת ריווחי.
גיזמו ואריה חמודיי, לא נעים לכם לחטוף ביקורת? בשביל זה בדיוק יש לכם שלל עיתונים חרדים, שמה יפרגנו לכם על כל מודעה עלובה, כיפה, פה מתמודדים אם האמת והאמת מה לעשות לא תמיד נעימה,
אגב כל מה שכתבתי על תוצאות נכון אתה מוזמן לבדוק איפוא שצריך.על פרסום חן חבל לשרוף זמן.
בתכל’ס?
הכי טובים ברשימה הזאת זה לפ”מ. (ואני ממש לא צוחק)
כל השאר (אולי חוץ ממימד. וגם זה בספק גדול) באמת עושים עבודה גרועה.
אם היתה שם טיפת מקצוענות (טיפה אחת בכל משרד זה יספיק) הפרסום החרדי היה נראה אחרת לגמרי….
אבל מי יודע, אולי יום יבוא ונזכה לקצת נחת….
אין לי סבלנות, אבל גם אין לי ברירה…..
הפוסט שלי מוקפא לבנתיים, עד אז:
מכללות וסמינרים = הכוונה לבית חם? או מה?
פרסומי ישראל ? תזכירו לי!
היי לכולם , אז בא נעשה רגע חשבון נפש, האם מישהו מהקליקה/בראנז’ה או סתם חובבי הנישה יכולים להיישיר מבט למקלדת ולהעיד באמת ובתמים שאחד !! אחד !! מהמשרדים הותיר בכם רגע אחד של התפעמות השנה , סלוגן באמת חזק
קריאייטיב בלתי נשכח . ולהזכירכם בבסיס הרעיון זהו תפקידם … ומה יש לנו היום סוחרי מדיה נהיו לאנשי פרסום , נכדי וניני התגרים בלובלין מסתובבים נפוחי חזה ומנופפים בנייר התוצאות מיפעת… דו”ח זה אינו אלא דו”ח יפעתסון לפרסום החרדי. קראו אותו טוב ותראו אותנו … תסתכלו בו ותווכחו באמת יבשה ועצובה
ממה ששמעתי גם מהמדיה הכתובה וגם ממפיקים למיניהם שעובדים עם כל המשרדים כנראה שמימד הוא הרווחי ביותר! הוא משלם בזמן וגם לפני הזמן לספקים שלו בלי פוזות בלי בלבולי שכל ובלי בזבוזים והוצאות מיותרות.
תסבירו לי למה לא מזיז להם להיות מקום רביעי? למה הם לא מפברקים כמו כולם?
מכללות וסמינרים: לוסטיג, המכללה החרדית, קרית אונו ועוד כמה שמפרסמים עמודים שלמים בעיתונות החרדית.
פרסומי ישראל חזקים במגזר הדתי לאומי ופחות בחרדי. הקמפיין האחרון והיפה שלהם: קליית גת.