דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
“רגע אחד לפני” – חוברת הדרכה ומידע מפורט תחולק בימים אלו לכל בתי האב בבני ברק ובה מידע והדרכה מפורט להיכלי התורה ובתי המדרשות וריענון נהלים יחד עם הכרזה על אכיפה בלתי מתפשרת. כל הפרטים
BNEI BRAK
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

במסע הסברה חסר תקדים פועלת עיריית בני ברק לשינוי תודעתי מהיר בקרב תושבי העיר לנוכח גל התחלואה וקצב ההדבקה בעיר. מניתוח נתוני ההדבקה בחמ”ל העירוני עולה, כי מקורות הסיכון וההדבקה הינם בשל חוסר הקפדה על ההנחיות בפרט בחללים סגורים ובכלל זה בתי מדרשות והיכלי תורה, ומיקוד גובר על קיום שמחות ואירועים בהם נדמה היה עד כה כי נהלי ההתנהגות אינם ידועים לציבור.

בהחלטה מיוחדת אותה קיבל ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, מפעילה עיריית בני ברק מערך הסברתי גדול והיקפי במכלול האספקטים, במטרה ברורה להקיף את תחומי הידע ולהעביר מידע ברור ומדויק לציבור, החל מכללי הבטיחות באופן פרטני, הנחיות מפורטות להיכלי התורה ולמוסדות החינוך, מידע ייעודי לחייבי בידוד, אופן ביצוע בידוד ביתי, מוכנות אישית ונפשית לבדיקת קורונה בקרב ילדים, תהליך ומידע במקרה של תושבה חיובית, דרכי התקשרות עם החמ”ל העירוני ומוקדי כלל קופות החולים, בידוד חולה מאומת, ופרק מיוחד ומשמעותי עוסק במידע לגילאי 65 פלוס, מידע מורחב הכולל את כל כללי הזהירות בנושאים כמו יציאה למרחב הציבורי, יציאה לתפילה בציבור, אירוח בני משפחה, השתתפות בשמחות ועוד. 

פרק מיוחד בחוברת עוסק בקיום שמחות על פי ההנחיות, יריעה מורחבת ומפורטת שנועדה לחולל שינוי מהיר ומיידי בהתנהלות הציבור ובאחריותם של בעלי השמחות למנוע חלילה הדבקה ואסון. המידע גם הועבר במודעות פרסום במהלך השבוע תחת הכותרת: “מתכננים שמחה, זה יכול ח”ו להתהפך עלינו”, פרסום שמטרתו התבוננות ושינוי לאור הממצאים. 

בנוסף, מפרסמת עיריית בני ברק הנחיות מפורטות על אופן חבישת מסכה, בתוספת איורים והמחשה ברורה, במטרה להעביר את המסר הברור כי ‘מסכה תקנית ומלאה, יש בה תועלת. מסכה בצורה שונה – הינה חסרת משמעות. 

המאמץ ההסברתי אינו רצוף וכולל משאבים אדירים במטרה להביא לידיעת כלל הציבורים בעיר את חומרת הסכנה והחובה לשמור על הכללים וההנחיות באמצעות כל ערוצי המידע, פרסום מעל דפי העיתון במגוון רחב של פרסומים, יירוט שיחות טלפוני הכולל את כל מידע החירום ורמת הסיכון הגבוהה בשל קצב ההדבקה, וכן כריזת רחוב המחדדת את הנהלים ומעוררת את התושבים השוהים במרחב הציבורי להקפיד על ההנחיות מתוך הבנה ומחויבות אישית לקטוע את מעגלי ההדבקה. 

באחריות תורנית למען היכלי התורה, מפרסמת היום עיריית בני ברק מודעה מיוחדת תחת הכותרת “תורה הקדושה התחנני בבקשה – בנפשנו הדבר” – הוראות והנחיות מאשר הורונו מרנן ורבנן שליט”א. המודעה כוללת הנחיות ברורות להיכלי התורה, בתי הכנסת וכלל מוסדות החינוך, העוסקות בחבישת המסכות ביתר פירוט והסברה, כמו למשל ההסברה החדשנית על חובת עטיית מסכה למגידי שיעורים וכן בעלי קריאה, כאשר כמות הרסס במקרה של הדבקה, מסוכנת שבעתים. 

הנחיות מיוחדות בנושא שמירת מרחק בדגש על חללים סגורים, לצד הוראות ברורות לאוורור החללים דרך קבע ומניעת אטימת החללים גם לא בשל מערכות מיזוג האוויר.

לצד ההסברה מפעילה עיריית בני ברק מערך אכיפה נרחב ומשמעותי, כאשר מאות דוחו”ת ניתנו לבעלי עסקים בעיר בגין הפרת הנחיות ובכלל זה הפרת תנאי ‘התו הסגול’ בהכנסת לקוחות ללא מסכה. אכיפה מיוחדת נערכת באולמות השמחה, כאשר צוות השיטור העירוני עורך ביקורי פתע בכלל האולמות בעיר סביב שעות השמחה, בהוראה ברורה: כי כל אולם, בית עסק או בתי מדרשות בהם ניתנו 5 דוחו”ת בגין הפרת הנהלים, המקום ייסגר בצו מנהלי ל-48 שעות, צעדי חירום שזכו לתהודה ואליהם הצטרפו כבר רשויות נוספות שאימצו את המודל כצעד חירום.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין אמר אתמול במהלך סיור של מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין בחמ”ל החירום כי “בני ברק צועדת עשרה צעדים קדימה בהסברה ואכיפה עיקשת לבלימת התחלואה. ההיענות של תושבי העיר הינה מדהימה ויחד בס”ד אנו עושים הכל לשינוי המצב מתוך תפילה ותחינה שנזכה לסייעתא דשמיא לעצירת הנגף”.

ללא כל ספק, המערכה הנוכחית הינה משמעותית במיוחד, לאור החשש כי גל התחלואה יגיע ח”ו לכדי חולים קשים וחמור מכך ח”ו, לאור הנתון הסטטיסטי מהגל הקודם כאשר לאחר מספר ימים רצוף של הדבקה רחבה – נוספו חולים קשים והתחלואה הפרכה למסוכנת. בנפשנו הדבר – בבני ברק, לא כסיסמה אלא כדרך חיים.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן