מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מוטי לוברבוים שלנו התבקש לסקר אירוע מיוחד לחרדים בהייטק, שהתבטל בסופו של דבר בעקבות ההסלמה הביטחונית. הוא נשאר בבית והחליט לסקר אירוע אחר, פרי דמיונו הפורה. אז מה היה שם? מוזמנים לקרוא
PASHKEVIL AMPER (53)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לפני כשבוע היה צפוי להתקיים אירוע ביוזמת קמא-טק, תחת הכותרת “סטארטאפים על צ’ולנט” בו מגיעים בכירי יזמי ההייטק הישראלי למפגש בגובה העיניים על צלחת צ’ולנט, כדי להעשיר את המשתתפים מנסיונם ולתת טיפים לאלו שבדרך.

הוזמנתי לסקר את האירוע עבור אתר פאשקעוויל וכמו כתב מצטיין, התכוננתי ויגעתי בלימוד מושגים בהייטק, תחום זר לי לחלוטין. ערכתי שיעורי בית בכדי להגיע מוכן ובעניינים, מי הנואמים, שאלות רלוונטיות וכו’. אך דא עקא שכמה ימים לפני האירוע, העורך עדכן אותי שאולי האירוע יתבטל בעקבות ההסלמה הביטחונית, ואכן בסופו של דבר האירוע נדחה למועד בלתי ידוע.

נותרתי מאוכזב ומתוסכל. הלכתי לישון בתחושת פספוס, עם חיוך הפוך על הפנים. למחרת עלתה בי מחשבה, וגמרתי אומר בהחלטה נחושה, שלא אתן לחמאס לנצח, ולא אפול ברוחי. אומנם הם יכולים לבטל את האירוע, אך לא את הרצון שלי לסקר אותו ולכתוב.

אתגרתי את כישורי הכתיבה והדמיון שלי לצאת למסע דמיוני בו אני נוסע לסקר את האירוע, כאילו אנו חיים במדינה שקטה בטוחה ופסטורלית, ובעודי יושב בקפה רימון בשדרות ממילא בירושלים, שמתי את פעמי דמיוני לעבר בני ברק, נתקעתי בפקקים, עליתי במעלית, טעמתי מהכיבוד, פגשתי בעלי תפקידים, שוחחתי עם אנשים מגוונים, שמעתי הרצאות, ותכל’ס נהנתי מהאווירה.

לאחר מכן, העליתי את חוויתי על גבי הכתב, והרי לכם סיקור אירוע “סטארטאפים על הצ’ולנט” באדיבות קמא-טק, מזווית ייחודית, פרי מעשה אצבעותי. עד כמה אצליח לסחוף אתכם בחווייה הייחודית, ואת הניצחון הקטן שלי על ארגון טרור, תשפטו אתם על פי הכתבה שלפניכם.

קריאה מהנה.

סטארטאפים על צ’ולנט

כאשר בכירי היזמים והמשקיעים בהייטק הישראלי מגיעים לבני ברק לשוחח על סטארטאפים בתוספת צלחת צ’ולנט, כל אחד היה שמח להיות זבוב על הקיר. ביוזמת קמא-טק, השבוע נערך במרכז החדשנות אמפרסנד אירוע ייחודי, בו בכירי עולם ההייטק והיזמות מגיעים לשוחח, לחלוק ידע ולתת טיפים מנסיונם הרב בסדרת הרצאות מרתקות לצד צלחות צ’ולנט וכיבוד ליל שישי כיד המלך הטובה עלינו.

הכניסה לאירוע הייתה ללא תשלום אך התקיים רישום מראש. לדברי משה פרידמן, לא חלפו יותר ממספר שעות מרגע פרסום האירוע ועד סגירת הרישום, במהלכם נרשמו יותר ממאה אנשים. עקב מגבלות הקורונה הרישום הסתיים מוקדם מהצפוי ולצערו לא כולם יכולים להשתתף. לדבריו, “הופתעתי מהיקף הפניות ברישום לאירוע ואני שמח לראות את ההיענות, הרצון והרעב להשתלבות בהייטק, זה משב רוח מרענן כזה שנותן לי את הכוח להמשיך ולעשות בעז”ה עוד הרבה אירועים ופעילויות בכדי לעזור לכמה שיותר חרדים להשתלב בתעשייה ולהביא פרנסה הביתה”.

אורח הכבוד של הערב היה אדם פישר, משקיע ושותף בכיר בקרנות הון סיכון, ויזם המעורב בהרבה סטארטאפים. אדם הינו המשקיע הראשון של כמה מהחברות המצליחות בהייטק הישראלי.

השילוט מפנה אותי לקומה 18 וריחות צ’ולנט וקיגל חודרים לאפי מיד בצאתי מהמעלית. אם נניח רגע לאוכל בצד, הרי שלא ניתן לפספס את העיצוב החדשני והמוקפד של מתחם אמפרסנד, הכולל מרחבי למידה מרווחים, חללי עבודה משותפים ואולמות לכנסים ואירועים, בסטנדרט שלא נופל ממגדלים בעיר השכנה.

באי הכנס היו מגוונים, החל מצעירים שלומדים את מקצועות ההייטק וברצונם להעשיר ידע, דרך אנשי עסקים ויזמים ידועים, ועד לאנשים שמתעניינים בהייטק לראשונה. את הערב פתח משה פרידמן במילות תודה לשותפים באירוע, לאורחי הכבוד ולמשתתפים, ודיבר על החזון של קמא-טק לשילוב חרדים בהייטק.

“אם עד לפני כמה שנים הקשר בין חרדים להייטק היה מקרי לחלוטין, הרי שכיום הציבור החרדי מורגש היטב ומשפיע בתעשייה. המטרה שלנו היא לקדם את הכישרון, היצירתיות והמוחות המבריקים של המתכנתים והמתכנתות החרדים והחרדיות כמה שיותר גבוה”, אמר פרידמן והוסיף: “עד היום עברו במרכז קמא-טק אלפי אנשים ונשים שדרך המקום הזה רכשו ידע, צברו כלים, וקיבלו מעטפת שלימה בדרכם להצלחה פורצת דרך. הוכחנו שגם בתחום שבו הייתה קיימת תקרת זכוכית מזה שנים, ניתן לפרוץ ולהצליח, ואין תחום שבו לא ניתן להשתלב”.

לסיום אמר פרידמן כי השאיפה של קמא-טק היא להכפיל ואף לשלש את מספר האנשים שיגיעו למאיץ הסטארטאפים בכדי לרכוש ידע וכלים, ולהפיק כמה שיותר אירועים וכנסי היכרות גם לאנשים שאין ברשותם ידע בהייטק.

בת שבע משה, ראש תחום פועלים הייטק, מנותני החסות לאירוע, נטלה את רשות הדיבור והתייחסה לחשיבות הגדולה של שילוב חרדים בהייטק. היא הדגישה את תרומתו של בנק הפועלים לעידוד והמשך פעילותו של קמא-טק במתן חסויות לאירועים מסוג זה. בנוסף חשפה משה מהלך ייחודי של הבנק במתן הלוואה עבור מימון לימודים לסטודנטים בתנאים מיוחדים ופריסת תשלומים רחבה. לדבריה המהלך יוכל לתרום לגידול בהיקף סטודנטים חרדים, ולאפשר להם לימודים ללא בעיות בשכר לימוד ומימון מיידי, דבר שמקשה מאוד על סטודנטים.

לאחר מכן, הייתה הפסקה קצרה בו הייתה הזדמנות למשתתפים לשוחח ולהכיר זה את זה, לשמוע, להתייעץ, ובעיקר לקבל טיפים מנסיונם של אחרים.

גולת הכותרת של האירוע הייתה הרצאתו של אדם פישר, שאליה כולם נשאו את עיניהם, בכל זאת לא כל יום מגיע איש הייטק בכיר ועסוק, שפגישה איתו זה דבר כמעט בלתי אפשרי, לשבת מולך עם צלחת צ’ולנט ולדבר ביזנעס. מצאתי אדם (כשמו כן הוא) אנושי מאוד, נעים הליכות ובעל שיחה מרתק. רציתי להתמקד בכמה שאלות שהכנתי מבעוד מועד, אך ההמולה הייתה גדולה ולבסוף, לפני שעלה לבמה לספר את סיפורו ולהעניק כלים והשראה למשתתפים, שאלתי אותו מה הוא חושב על תקרת הזכוכית של החרדים בהייטק ועל פערי השכר בין חרדים לחילונים בענף.

“עובדים צריכים להיות מודעות לזכויות שלהם ולתנאי השוק. דווקא בתחום ההייטק דרגות השכר די ידועות והתחרות על עובדים טובים גדולה מאוד”, אמר אדם, “אני לא מכיר פערי שכר בין חרדים לחילונים בחברות הגדולות. השכר מבוסס על יכולות וכישורים ללא הבדל בין רקע, גזע או השתייכות מגזרית. לגבי תקרת הזכוכית שציינת, בזכות פעילות כמו קמא-טק ואירועים כאלה כמו שאנחנו נמצאים בו עכשיו, התקרות הללו מתנפצות”.

הרצאתו של אדם הייתה מרתקת והמשפט שאני לוקח איתי הביתה הוא “עדיף לנסות ולהצטער, מלהצטער שלא ניסית”. נכון, לרוב זה כרוך בחששות גדולים ולעיתים גם בהפסדים, אך זוהי השיטה המנצחת. לא לפחד. רק ככה ניתן להגיע להישגים, ולא נורא להיכשל.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן