כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
אתרים בונים בחכמה או לא בונים בכלל. בניית אתר וניהול תוכן באתר קיים מחייבים תשומת לב ויכולת ירידה לפרטים כדי לסייע למנועי חיפוש למצוא את התכנים החשובים יותר ולהעניק לגולשים חוויית משתמש “זורמת” שתכוון אותו למקומות הנכונים מבחינתכם • חמישה טיפים לניהול נכון של התוכן באתר שלכם מאת מייקל טפלינסקי מנהל חטיבת גיל דיגיטל
google-485611_640
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הפעם אעסוק בבניית אתרים וניהול תוכן. אחת הדרכים “לעזור” לגוגל לזהות את סדר חשיבות התוכן אצלכם באתר, היא לעשות שימוש ב”פירורי לחם” (Breadcrumbs). בהרבה מאוד אתרים תמצאו למעלה, בראש העמוד מעל לכל התוכן, סוג של טקסט ניווט באתר. הנה דוגמא:

פרסום גיל > מי אנחנו? > למה אנחנו? > נסו אותנו

עבור גוגל השורה הזו קובעת את חשיבות התוכן בהתאם לסדר הופעת התכנים. כאשר התוכן שמופיע בראש טקסט הניווט הוא הגבוה יותר וככל שיורדים לרזולוציה גבוהה יותר, התוכן פחות חשוב. למעשה, השורה הזו צריכה להיות חלק מפעילות כוללת שמטרתה להציג את האתר בצורה נכונה לגולשים. כלומר לפי היררכיה שמשרתת את אסטרטגיית האתר.

בניית היררכיית אתר נעשית באמצעות חלוקתו לקטגוריות ותתי קטגוריות כך שגם עבור מנועי חיפוש וגם עבור הגולשים, מסייעת החלוקה להגדיר את סדר החשיבות של התוכן. היררכיית אתר היא גם חלק מרכזי בחוויית המשתמש של הגולשים באתר משום שהיא נותנת להם כלי אינטואיטיבי שממיין עבורם את התוכן החשוב מבלי שהם יידרשו לעשות זאת בעצמם באמצעות ניתוח מושכל.

ההיררכיה פועלת בשלושה מישורים: המשתמש, האתר ומנועי החיפוש. היא משרתת את כולם באמצעות אותם כלים. כלומר, באמצעות מיון לפי סדר עדיפות. בבניית היררכיית אתר נכונה ייווצר לנו כעין עץ הפוך, כמו שנוהגים לשרטט אילן יוחסין. העמוד הראשי – עמוד האב. עמודי הקטגוריות הראשיות ומתחתן עמודי הקטגוריות המשניות, כלומר תתי הקטגוריות. 

להלן מספר המלצות מהניסיון שצברנו ב‘גיל דיגיטל’ בבניית וניהול אתרים רבים:

  1. לעולם אל תבנו היררכיה שיש בה יותר מארבע שכבות. זה כבר מעמיס גם על הגולש וגם על מנועי החיפוש. זה לא בריא לקידום האורגני של האתר.
  2. אם במקרה יש לכם עמוד אחד בלבד בתת הקטגוריה, נסו ליצור עבורו קטגוריה נוספת. והימנעו מהגדרתו כתת קטגוריה. הסיבה היא שעמוד אחד לא מצדיק את ירידת שלב נוסף במדרג ההיררכיה של האתר.
  3. לא חייבים פרורי לחם. זו עוד דרך למפות את האתר ולהקל על מנועי חיפוש. אבל הרבה מאוד אתרים בוחרים בעידן של היום לנהל את ההיררכיה מתחת לפני השטח, כלומר בממשק הניהול, כאשר הגולש לא מודע בכלל להיררכיה ופשוט חש אותה אינטואיטיבית. כך נכון יותר לגלישה חלקה יותר בעיקר בעידן המובייל.
  4. כן. צריכים לוותר. בעלי אתרים כמו גם מפרסמי מודעות בפרינט, רוצים לנצל כל אינצ’ ולהכניס כמות אדירה של תוכן לכל עמוד, לכל קטגוריה. זה לא נכון ולא יעיל. לפעמים חייבים לוותר כדי להתמקד וכדי לעזור לגולש למצוא בעצמו את מה שהוא מחפש.
  5. ואחרון אחרון חביב: כאשר מחלקים את התוכן לקטגוריות מאגדים נושאים קרובים וסמוכים תחת אותה קטגוריה. מנועי חיפוש יודעים היום לאנדקס את התוכן באופן כזה שיקל על המחפש. אם נפזר תכנים דומים בכמה קטגוריות, נקשה עליהם להציג לגולש את התוצאות הרצויות עבורו (וממילא עבורנו).

 

מייקל טפלינסקי מנהל את חטיבת גיל דיגיטל בקבוצת הפרסום ‘גיל גרופ’

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן