WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
אם אתם בעלי אתרים, בעלי עסקים, מקדמי תוכן, משווקים בדיגיטל או סתם גולשים שרוצים להרחיב אופקים, בטח שמעתם את הביטוי “משפך שיווקי”. אם לא הבנתם מה זה, אנחנו כאן כדי להסביר • טור משתפך
Data,Monetization,Concept,With,Funnel,And,Businessman
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הטור הקודם שעסק ביחס המרה זכה להתעניינות רבה. במילים אחרות, קיבל חשיפה גבוהה אותה ניתן היה לנצל לו היינו מבקשים למכור לכם משהו. היה אפשר להשתמש בתוכן האורגני (SEO) הזה כשלב ראשון במשפך שיווקי שיביא אתכם בסופו של דבר לרכוש מאתנו את מה שהתכוונו למכור.

אנחנו ב’גיל דיגיטל‘ לא מבקשים למכור, אלא להעניק לכם ידע חינם. תיהנו. אבל מה זה בכלל הביטוי “משפך” שיווקי ולמה שומעים אותו מתגלגל על לשונם של אנשי דיגיטל שמשוכנעים שכולם מדברים את שפתם.

אז נתחיל מההתחלה. משפך אתם יודעים מה זה? יופי. שיווק אתם יודעים מה הוא? יופי. כבר עברנו חצי דרך. עכשיו ננסה לראות איך הם פוגשים אחד את השני ומדוע הם הופכים לכלי מהשורה הראשונה בידיהם של אנשי דיגיטל שרוצים למכור.

המשפך השיווקי הוא למעשה כינוי לתהליך שמוביל את הגולש לשלב הכי חשוב עבורכם – המכירה בפועל בכל דרך שהיא מתבצעת. לא תמיד מבצעים את המכירה באון־ליין. לעיתים חייבים לצאת מהעולם הדיגיטלי כדי לבצע אותה. מטרת המשפך הוא להפוך את הגולש ללקוח. והתהליך הזה דומה מאוד למשפך משום שהוא רחב בתחילתו והולך ונעשה צר בסופו. על הדרך הוא גם מזקק את המסרים ואת הפידבקים שהוא מקבל מהגולש.

שימו לב למדרגות המשפך, כלומר לשלבים שיש לתכנן עבור מי שייכנס לתוך המשפך. יש לנו למעשה ארבעה שלבים בסיסיים: חשיפה > עניין > רצון > רכישה

שימו לב שבכל שלב אנחנו מתקרבים יותר למטרה, ממקדים יותר את המסרים ומאבדים גולשים שאינם מתאימים להגדרות קהל היעד שלנו. אם פועלים נכון ובונים משפך איכותי למוצר איכותי במחיר תחרותי, מקבלים תוצאות חיוביות גבוהות ברוב המקרים. זה די סכמטי. או כמו שאומרים: עובד כמו שעון דיגיטלי.

עכשיו קצת הסבר ככה בקטנה.

השלב הראשון במשפך הוא החשיפה. זו נקודת הזמן בה פגש הגולש לראשונה את המוצר (מוצר יכול להיות גם שירות, גם ערך חברתי וכן הלאה). הפגישה הזאת יכול שתיעשה מחוץ לעולם הדיגיטלי. יכול שתיעשה ברשת חברתית כזו או אחרת. יכול שתיעשה בתוצאות חיפוש, בניוזלטר, בתוכן אורגני וכן הלאה. המפגש הזה הוא לב לבו של המשפך. מרגע זה מוטל עליכם לשאוב אותו פנימה אל תוך השלבים הבאים במשפך.

השלב השני הוא שלב העניין. בשלב הזה הגולש מגלה עניין במוצר שלכם באמצעות תכנים מעניינים או באמצעות כלים יצירתיים אחרים. בשלב הזה, ככל שתענו לו על יותר שאלות, תיצרו אצלו יותר גירוי ובעיקר תוכיחו שאתם נותנים מענה לצורך קיים אצלו, שלא לומר תיצרו אצלו צורך במענה שלכם, הוא יעבור לשלב הבא.

השלב השלישי הוא הרצון. זהו שלב קריטי שאפשר לקלקל בקלות. הגולש רוצה לקנות, רוצה לפתוח את הכיס אבל צריך את העזרה שלכם. אל תכבידו עליו. נסו לשמור על תהליך רכישה קל, קצר, אינטואיטיבי. אם תנסו לנצל את השלב הזה כדי לשאוב ממנו את כל המידע שאתם רוצים, הוא עלול לברוח וכל ההשקעה ירדה לטמיון. אם בניתם נכון את כל השלבים כולל השלב הזה. אתם מגיעים לקודש הקודשים, למכירה.

השלב הרביעי והאחרון הוא הרכישה. ואם הכל פעל כשורה יש מצב שתצליחו לבצע אותה אפילו באוף־ליין. למרות שכאנשי דיגיטל אנחנו מציעים שתישארו תמיד און־ליין. אם השלמתם את הצעד הזה, קבלו מאיתנו אשד ברכות שיישפכו עליכם ללא משפך מכף רגל ועד חשבון הבנק.

מניסיון רב אצלנו ב’גיל דיגיטל‘, ה”משפך” הזה מתאים לכל מוצר, בכל מצב, לכל גיל ובכל מחיר. הוא לב לבה של פעילות המכירה והוא ילווה את האסטרטגיה שמאחורי התוכן בכל קמפיין. הוא מתאים לעסק חדש כמו לעסק שכבר הגיע לגיל השלישי. בקיצור, איך אתם רוצים שנבנה את המשפך שלכם?

מייקל טפלינסקי מנהל את חטיבת הדיגיטל בקבוצת הפרסום ‘גיל גרופ’

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן