רבות מדובר על שינויים טקטוניים בעולם התקשורת החרדי. כאשר כל קהילה וחסידות מחזיקה בעיתון משלה, נשאלת השאלה כיצד עובדת תעשיית היח”צ בשנת 2022. האם כדאי לעבוד מול התקשורת המסורתית או זו המתחדשת והדיגיטלית? האם לעבוד מול קווי נייעס או עדיף בכלל הודעות דוברות בווטסאפ ובטוויטר? מה ההשפעה של הרדיו החרדי על מאזן הכוחות התקשורתי ומתי כדאי להכניס לתמונה אתרי אינטרנט ומשפיעני רשת?
בימים האחרונים הסתיימה סדנת יחסי ציבור ותקשורת מבית ‘פאשקעוויל’ בשיתוף המכון לאינטגרציה של אוניברסיטת בר-אילן, בהנחיית יועץ התקשורת הוותיק יוסי צלניקר.
תחילה, המשתתפים קיבלו סקירה היסטורית על העיתונות החרדית לגווניה וסוגיה, מראשית ימי הפרינט באירופה ועד אחרון הצייצנים החרדים בטוויטר, בשילוב סיפורים לא ידועים על עולם התקשורת במגזר החרדי וחוויות מאחורי הקלעים של עבודתו כעיתונאי וכאיש יח”צ ומנהל קמפיינים במהלך העשור האחרון.
בהמשך קיבלו הדרכה מעשית מפורטת עם טיפים מקצועיים שנצברו במהלך השנים: איך להפוך ליחצן טוב יותר, כיצד לנסח הודעות לתקשורת, טריקים שהופכים כל סיפור משעמם לידיעה מעניינת והמחשות ודוגמאות מהשטח.
“זה אחד הקורסים הטובים שאני מכיר בתחום המדיה”, אמר חֶיְמִי אייזנברג, ראש המכון לאינטגרציה באוניברסיטת בר אילן, שהעניק פיקוח אקדמי על התכנים. “לדעתי, גם מנהלי מחלקות ואנשים במגזר הציבורי, ולא משנה באיזו עבודה עובדים, חייבים לעשות את הקורס הזה, כי בעצם כל הזמן אנחנו מדבררים את עצמנו, גם בבית, גם בעבודה, גם כשנתקלים בבעיה מול רשויות ובהרבה מקרים אחרים”.
לקראת סיום הסדנה המשתתפים הציגו פרזנטציות מקצועיות עם תוכניות יחסי ציבור שהגו עבור לקוח מאתגר תקשורתית.
בהמשך נהנו מהרצאה מאלפת של ינון פלח, עורך ראשי של רשת ‘קו עיתונות’, אשר החל את דרכו המקצועית בענף התקשורת לפני 25 שנה (!). הוא הציג בפני התלמידים את נקודת מבטו על התחום, סיפר חוויות מקצועיות, ערך סשן שאלות ותשובות וחילק טיפים מקצועיים בסגנון עשה ואל תעשה.
המשתתפים יצאו מהסדנה עם הרבה כלים מעשיים להתחלת דרך חדשה, עם תעודת מקצועית של המכון לאינטגרציה – אוניברסיטת בר-אילן ופאשקעוויל. הרישום למחזור השלישי ייפתח אי”ה מיד לאחר חג הפסח.
2 תגובות
המון הצלחה למסיימי הסדנה
בהצלחה לכל הלומדים