אתחיל בפרגון כללי למשרדי הפרסום החרדיים. למרות הכתבה שלי היום במרכז העניינים, ואני לא מתחרט על מה שכתבתי, המייל שלנו מלא במודעות יפות, חלקן מבריקות, מקצועיות ואולי גם עושות את העבודה כמו שצריך. לפעמים אנחנו צריכים לעשות שמיניות באוויר (!) כדי למצוא מודעה יפה ולהביא אותה לשיפוטכם, אך לאחרונה יש כל כך הרבה על מה לכתוב…
המודעה של כובעי בורסלינו תפסה אותי לגמרי לא מוכן. נזכרתי באיטלקי הזקן ובסלוגן הקודם. דינקיס פרסם פוסט תחת הכותרת יש כבוד שזכה לעשרות תגובות נלהבות והופיע כפוסט המטוקבק ביותר עד סערת ‘לומדה’. המודעה הנוכחית הרבה יותר טובה לטעמי. הסלוגן אומר יותר והאמירה הכללית מוצאת חן בעיניי. מזל טוב למשרד הפרסום אפיקים על התקציב החדש. ויש שיגידו, “זה לא תקציב זה, זה בורסלינו”.
קרדיט • משרד פרסום: אפיקים
מנהל קריאייטיב: עמיחי עשהאל | קופירייטר: מתניה טויטו | ארט דירקטור: אסתי שושן | תקציבאית: רותי וולף | יח”צ: בת שבע לפקיבקר | פלנר: איילה מרברג
29 תגובות
זה אמא שלו אמרה?
אני כבר לא משוחד [גם לא הייתי..]. אבל צ’טערת,,, אני עדיין אוהב יותר את הסופרנוס של תוצאות.
אפשר לראות בוודאות, שאת ההשראה הם לקחות מ’תוצאות’.
אבל עדיין מודעה מעניינת…
אז ככה,
למרות הפוסט הנלהב של חוצניק..
העיצוב הבינוני, וגם זה בחסד,
וחסר לי כאן משהו אחד… אמנם בד”כ הוא זניח במיוחד במגזרנו, אבל כאן זה ממש חסר..
קוראים לזה קריאייטיב…
או אולי, יש כאן יותר מידי מזה.. אובר קריאייטיב..
לא ראיתי הקשר הגיוני, אפילו התזמורת של תוצאות היתה יותר מקושרת..
מה גם שהטקסטים מבלבלים.. אז אני הגאון או אני היהודי..?
לפחות דבר אחד ודאי שמסודר, השת”פ עם פלאפון שמן הסתם גם הביא לאפיקים את התקציב של בורסלינו..
אגב, שמעתי שהיה מכרז ארוך, ומשרד צעיר ודינמי הצליח לעלות לישורת האחרונה מול אפיקים..
מישהו יכול לסכם לי במילה אחת מה המודעה הזו עושה לבורסילנו?
מוכרת?(לא נראה לי) משדרת יוקרה? (ממש לא) תופסת את העין (בהחלט כן)
זה לא רק אפיקים. זה כולם.
זה טריו ומק’אן וגל ומימד. עושים לנו נעים בעין בשבוע האחרון.
תמשיכו להעלות מודעות מוצלחות. סליחה ממי ששכחתי או לא ראיתי עדיין את המודעות שלו.
נחמד לפרגן.
נ.ב. אבי, שמעת נכון!
אני בעד לפרגן, גם כשלפעמים קצת קשה..
אבל באמת שבמודעה הזו לא הצלחתי למצוא נקודת זכות אחת.
יש להם דברים הרבה יותר טובים, מכל הבחינות..
אני חושש שזו היתה אמורה להיות התמונה המקורית>>>>>>>>>>>
http://www.bac.org.il/art_images/images/articles/liby_albert_einstein_2385.jpg
אבי כתב:
איזה חברה עשתה את המכרז?
דון קרולינה ושות’ היה יותר מוצלח מהפודליזם של אינשטיין.
זה בכלל מופיע בעיתונות?
אני ממש לא אוהב להגיב בד”כ,
אבל לפוסט הזה חיכיתי.
ממעמקי המשרד הצעיר שהתחרה מול אפיקים ו…
אני יכול לומר שהחבדניקים מבורסלינו הפסידו באזז אדיר.
קצת צניעות: הפסדתם גם קריאייטיב נכון ועיצוב איטלקי משגע.
מודעה שתופסת את העין וזה בדיוק המצרך הנדיר בפרסום החרדי,
חוצניק, אתה חייב גם להיות מקצוען ולבקר היכן שצריך זה לא חוכמה גדולה לפרגן כשלא צריך!
יש לי תחושה שתוצאות אחראים גם למודעה הזאת..
זה בול! הגריד של תוצאות, סליחה מאנשי הקריאייטיב של אפיקים, אבל אתם…
תמונה זוועה.
פונט מזעזע.
מסר מסובך.
אולי גם מתוסבך..
סלוגן מעולה!
וכמו שאמר אבי זה נראה שהם באו רק בגלל פלאפון..
אדוור..
אנשי “הקריאייטיב” גרמו לאינשטיין להתהפך בקברו…
ורק לחשוב כמה נחת גרם רווח לאיצקוביץ…..
אותי מענין אם המודיע תצנזר מודעה זו?
א…. אני אסביר גם למה.
המודעה מביאה חשיבות לגאונות של אנשטיין וכשאיפה לגדלות שכזו.
בעוד שגדולי הרבנים יש הרבה שהגאונות שלהם הייתה גבוהה בהרבה מרמת הגאונות של המדע.
אבל מה לעשות שהיהודים כ”כ אוהבים שהגויים מפרגנים עליהם!
והחרדים אוהבים שהחילונים מפרגנים 😉
אחלה מודעה שבעולם. יוצרת עניין רב אצל הקורא / הצרכן שקורא כל מילה ומבין את המסר מצויין.
אהבתי מאוד!
מה לא מובן?
בורסלינו – לראש היהודי
אחלה מודעה
מירוש כתב:
נכון שאלברט אינשטיין מזוהה יותר מכל עם ‘הראש היהודי’, אך הבעיה היא בשורה המרכזית של הפרינט עם אחוזי הפרס הנובל. זה באמת לא קשור. (אני יודע שהשורה הזו קשורה לאינשטיין, אך לא לפונקציה של ‘הראש’ בהקשר של המודעה).
אם אלברט היה חי הוא היה מת…
-חוץ מזה אני בטוח שגם הוא לא היה מבין את הטקסט המסורבל הזה,
וטוב שלא הכניסו את אמא של איינשטיין לסיפור, “אמא שלי אומרת שאני גאון …”
משום מה המקוריות חדשנית, אבל לקחת אותנו עד לאריק איינשטיין בשביל להסביר לנו למה “בורסלינו” ולא להחזיר אותנו אל המוצר בהבנה חזקה של ההקשר הקריאייטיבי , קצת מגוחכת. וכמו שהגדירו קודמיי אוולי “אובר קריאייטיב”, למה?כובע.
מוסכניקית כתב:
אריק איינשטיין. אהבתי.
אני מקווה מאוד בשביל אפיקים ובורסלינו שהם תיאמו את הפרסום הזה עם האוניברסיטה העברית – שמחזיקה בזכויות הרוחניות של איינשטיין.
צריך לתאם עם האוניברסיטה (ולשלם לה לא מעט) כל פרסום שמופיעה בו תמונתו של איינשטיין, ולא – כתב התביעה מגיע מהר מאוד.
היה סיפור כזה עם פלאפון לא מזמן.
נתי..
האם ניתן להגיד עליך “עיניים להם ולא יראו אוזניים..”???
(רמז: צד שמאל למעלה ליד הקרדיט של אפיקים)
אדוור..
יאללה. כנראה שלעולם כבר לא אהיה איינשטיין.
אובר-אובר קריאייטיב.
איזה מסר מסובך…
משרדי הפרסום החרדיים באמת נפלו על כל הראש!
זה נראה כאילו בכוח ניסו לתפוס תשומת לב ללא שום אסטרטגית מותג מינימאלית.
“המייל שלנו מלא במודעות יפות, חלקם מבריקות” הייתי נכנסת לשנות בעצמי אבל אין לי כח
ולגבי המודעה הנידונה – מה הביקורת הקטלנית הזו? בסך הכל לקחו אתכם טיול לחרמון כדי להגיע מאלעד לפתח תקווה. או יותר נכון – לחנות בורסלינו…. ניתן לומר שבסופו של דבר הסוגר יענה על הכל, כי הוא טוב באמת.
הדרך לסלוגן רצופה (מזה רצופה? עמוסה, מפוצצת) כוונות.
יופי של קריאייטיב…… פשוט גאוני………..זה לא הכובע זה בורסלינו