כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מילר פוינט
משרד פרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
Species
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אנו מתכבדים להגיש בפניכם, גולשים יקרים, את תוצאות סקר השכר הגדול בעולם הפרסום החרדי, אשר ערכנו כאן, בעזרתכם ולמענכם. כפי שבודאי הינכם זוכרים, התבקשתם על ידינו, לפני כחודש, להשתתף בסקר השכר ולדרג פרמטרים מגוונים כגון, שביעות רצון ממקום העבודה, ניסיון בתחום ועוד. נדמה כי “הרעב” לשתף במידע אמיתי את העמיתים לתחום הוביל למאות הצבעות במערכת, כאשר לאחר סינון קפדני נותרו 143 תוצאות של נסקרים מהימנים. אין אנו מתיימרים להפוך לחברת סטטיסטיקות מקצועית ומלומדת, אך למרות זאת, תוצאות הסקר היו למראה עיניהם של מומחים – אנליסטים ופרסומאים – והם אלו אשר סמכו את ידיהם על התוצאות שלפניכם.

סקר השכר של עולם הפרסום החרדי • התוצאות 1

התוצאות

הסקר נערך – כאמור – בקרב 143 שכירים העובדים בענף הפרסום החרדי. מתוך כלל המשתתפים 55% הינם גברים ו-45% נשים. תחום התקציבאות (פרסום) נשלט ברובו על ידי נשים [70%], בניגוד לתחום הקריאייטיב [85% גברים] והסופרוויזר [75% גברים] שנשלט ברובו על ידי גברים. תקציבאות-יח”צ מתחלק כמעט שווה בשווה [55% גברים]. בתחום הגרפיקה והארט – היחס שווה. כדאי לקחת בחשבון: ביקשנו לסמן את סכום הברוטו, אך ייתכן כי חלק מהמשתתפים סימנו את סכום הנטו. ועכשיו ברשותכם, לתוצאות השכר החודשי הממוצע, כפי שגולשי פאשקעוויל דירגו:

תקציבאות – פרסום
מתחיל: 5250
מתקדם: 6350

תקציבאות – יח”צ
מתחיל: 5450
מתקדם: 7500

קופירייטינג
מתחיל: 5050
מתקדם: 9800

סופרוויזר
כללי: 12,500

מנהלי קריאייטיב
מתקדם: 8550
בכיר: 13,700

גרפיקה / ארט דירקטור
מתקדם: 7700
בכיר: 9500

לגרף המלא לחצו על התמונה.

סקר השכר של עולם הפרסום החרדי • התוצאות 2

תחומי התקציבאות והקופירייטינג נחלקו ע”פ הקריטריונים של מתחיל / מתקדם. משרת הסופרוויזר מאויישת בד”כ ע”י אנשים עם וותק של יותר מ-3 שנים בתחום הפרסום. מאותה סיבה, גם מנהלי הקריאייטיב המתקדמים, הופרדו מהבכירים. בתחום הגרפיקה והארט, עלה נתון מעניין: רוב הגרפיקאים והארט-דירקטורים שעובדים במשרה מלאה, מדווחים על וותק של יותר מ-4 שנים. כל הגרפיקאים שעובדים פחות מ-4 שנים, מועסקים בחצי משרה או לפי שעות (!).

עוד דברים מעניינים: תחום הפלנינג כמעט ואינו רלוונטי במשרדים החרדיים, היות ומספר זעום מתוך כלל הנסקרים עסקו אך ורק בתחום הפלנינג. מסתבר כי הפלנינג נעשה במשותף ע”י מחלקת התקציבאות ומנהלי הקריאייטיב. תחום רכש המדיה לבדו אינו רלוונטי, והוא מתבצע ע”פ רוב ע”י הסופרוויזר או התקציבאיות.

התפלגות השכר

אין לנו שום קשר לתנועות פמיניסטיות כלשהן, אך מדהים לגלות איך בכל התפקידים הבכירים – נשים מרוויחות פחות מגברים עם רזומה, רקורד, ניסיון, כשרון זהה. אמנם בתחום התקציבאות (הן פרסום והן יח”צ) ההבדלים מזעריים, אך בתחומים אחרים, כגון קופירייטינג וסופרוייזר, ישנו פער של 20% לטובת הגברים, כאשר בתחום הגרפיקה ישנו הבדל קיצוני של 40% לטובת הגברים (!). נקודה נוספת שמצאנו תוך כדי עיבוד הנתונים בתחום הגראפי: היות והעבודה מבוססת בעיקר על כישרון וידע, יש הבדלים קיצוניים בשכר בין הנסקרים השונים.

סקר השכר של עולם הפרסום החרדי • התוצאות 3

שביעות רצון

מסתבר כי עולם הפרסום החרדי קורץ לא רק לאלו המתדפקים על דלתות המשרדים, אלא גם לעובדים בבית פנימה. יותר מ-80% מרוצים / מרוצים מאוד ממקום עבודתם ורק 14% אינם מרוצים / אינם מרוצים מאוד. בנימה אופטימית זו אנו מקוים כי בשנה הבאה ימשיך לזרום דם חדש במערכת ותוכלו להפיק תועלת מרובה מן הסקר הזה.

סקר השכר של עולם הפרסום החרדי • התוצאות 4

חשוב לציין כי תוצאות הסקר מאפשרות לנו לראות מגמות בתחום. סקר זה לא נערך על ידי חברה המתמחה בניתוח מגמות ומספרים, כך שהוא אינו יכול להחליף מקור מחקרי אנטרפולוגי / סוציולוגי / אחר – שטרם נעשה במחוזותינו. ואיך אפשר בלי: כמו בכל סקר נחשב, גם אצלינו תיתכן סטיה של עד 4% לכל צד. תודה שהשתתפתם! להתראות בסקר הבא.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

15 תגובות

  1. ואני חשבתי שבעולם הפרסום מרוויחים מיליונים, (בנתיים לא מצאתי בכלל עבודה כי אני מחפש בהשראת הפוסט הקודם איזה מזל”ט רובוטי משוכלל שיצליח להשתחל דרך תעלות המיזוג של משרדי הפרסום המשוריינים ולהמם במקום את המנהלים מחפשי היצירתיות בקורות החיים המרשימים שלי) .

  2. /
    ברוטו, נטו או עלות מעביד.
    איך לקרוא את המספרים במחילה?

    חוצמזה, כדאי להעלות גרף המשווה עם נתוני המגזר הכללי ו/או מגזרים אחרים.
    שיהיה קצת מיץ.
    ברכות על היוזמה.

  3. /
    ועניין הפלנינג מעציב עד מאוד.
    חלק מרמתה של התוצאה הקריאטיבית, שלא לומר השיווקית והעסקית ללקוח, תלויה בצורה קריטית במקצוע זה.
    חוסר בפלנרים טובים ומנוסים במשרדים המובילים נע בין מביש לבזיון וזלזול בלקוח.

  4. אוווו…משכורות רעב…נציג שירות של פלאפון מרוויח יותר.
    האם הסקר,יגרום למנהלי המשרדים שגורפים לכיסם הון עתק… לפרגן קצת יותר עם משכורות..או שהסקר יגרון לעובדים להיות יותר ממורמרים..או ש……צרת רבים חצי נחמה…

  5. כנראה שהסקר סקר רק את החרדים שעובדים במשרדי הפרסום, לא הגיוני שסופרוויזר חילוני יעבוד בשביל 13.000 ברוטו, במשרד חרדי.
    דבר נוסף יש לציין שכל משרד מחזיק כמה עובדים שהם מעל הממוצע בכל הנוגע לשכר.
    אשה שמצליחה לעבוד במשרה מלאה מן הסתם לא מופלית לרעה… העובדות החרדיות שכן עובדות במשרה מלאה מרוויחות מצויין

  6. יופי של יוזמה..
    אייל, הם כתבו בפיסקה הראשונה כי הם התייחסו למחירי ברוטו, למרות שחלק מהעונים אולי ציינו את שכר הנטו שלהם..
    היה לא מזמן סקר כזה באייס, אני חושבת, ולדעתי אין הבדלים גדולים (גם שם תקציבאי היח”צ מרוויחים יותר מאלה שבפרסום).

    ופלנרים?
    ללא ספק, אפיקים זכתה באחת כזו..

  7. בעונה פרזנטציות בוערת זו, אין לי אלא להקיא למראה סקר נוסף….

    אבל, תודה על היוזמה. ברוכה.

  8. קופי חרדי מקבל משכורת?? על מה?
    מישהו ראה כאן קריאייטיב טוב? חוץ מהבלחות בודדות התשובה היא לא. לצערנו.

  9. המבקר, אין ספק שאתה מקבל משכורת נפלאה, ואתה אפילו לא צריך לעשות קריאייטיב בשביל זה, מספיק לקטול כל מה שזז. החיים היפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן