WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מילר פוינט
משרד פרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

זה קורה. לראשונה בהיסטוריה הקצרה של עולם הפרסום החרדי, גולשי פאשקעוויל דירגו את משרדי הפרסום המפתיעים, הקריאייטיביים והאפקטיביים ביותר של המגזר החרדי. בניתוח התוצאות נסקור את עשרת המשרדים הראשונים, ובהמשך הפוסט תוכלו לגלות את פילוח האחוזים המדוייק של כל אחד מ-17 משרדי הפרסום שהתחרו בסקר.

סקר עולם הפרסום החרדי 2010 • המפתיעים

אין ספק, כי גם אותנו התוצאות הצליחו להפתיע. התחרות העזה בין המשרדים המפתיעים של השנה האחרונה, הובילה לתוצאות כמעט הזויות. את המקום הראשון חולקים באלגנטיות משרד הפרסום מימד – שבהחלט עשה קפיצת דרך מרשימה עם מספר לקוחות אסטרטגיים נוספים – ומשרד הפרסום מקאן אריקסון, שלאחר כמה חודשים מעורפלים שעברו על המחלקה החרדית, נראה שהעתיד מאיר להם פנים. על המקום השני מתמודדים, לא פחות ולא יותר, שלושה משרדי פרסום [!] הנחשבים בינוניים בגודלם. קבלו את הטבלה:

1 מימד / מקאן אריקסון
2 אגס / מגזרים / קליעה למטרה
3 בולטון פוטנציאל / טריו / תוצאות אפקטיביות
4 גל אורן BSD
5 מנטה
6 כיוון
7 אפיקים
8 מותג בפרסום
9 דמיון / פרסום חן
10 פרסומי ישראל

סקר עולם הפרסום החרדי 2010 • הקריאייטיביים

אין ספק שהעם אמר את דברו, ומשרד הפרסום טריו קטף בנונשלנטיות את המקום הראשון בקטגורייה הקריאייטיבית. אחריו, עולה ובא משרד הפרסום גל אורן BSD. ההפתעה הגדולה [לפחות בעינינו] הוא המקום הרביעי, אליו הצליח להתברג משרד הפרסום אגס.

1 טריו
2 גל אורן BSD
3 מימד
4 אגס
5 מגזרים
6 בולטון פוטנציאל / מקאן אריקסון
7 תוצאות אפקטיביות
8 כיוון
9 אפיקים
10 מנטה

סקר עולם הפרסום החרדי 2010 • האפקטיביים

והנה המדד החשוב ביותר בסקר הנוכחי: מיהו לדעתכם המשרד הכי אפקטיבי ללקוחותיו? משרד הפרסום הגדול במגזר החרדי, בולטון פוטנציאל, מפתיע במקום הראשון. מיד לאחריו, בהפרש קל, משרד הפרסום גל אורן BSD.

1 בולטון פוטנציאל
2 גל אורן BSD
3 מימד
4 תוצאות אפקטיביות
5 אפיקים
6 מקאן אריקסון
7 טריו
8 אגס / כיוון / מגזרים
9 דמיון / מותג בפרסום / מנטה
10 קליעה למטרה

להלן הדירוג המלא הטומן בחובו פילוח מדוייק לפי אחוזי ההצבעות בסקר השכר של עולם הפרסום החרדי לשנת 2010. שימו לב: הדירוג בטבלאות לעיל, מתבסס על שברירי אחוזים, ומכאן חוסר ההתאמה המדוייק עם הפילוח המלא המופיע בקובץ ה-PDF.

לדירוג המלא של סקר עולם הפרסום החרדי לשנת 2010 לחצו כאן!

תודה לכם על שהצבעתם ועל העובדה המשמחת ששוב נתתם בנו את האמון ליצור סקר חדשני, כמוהו לא נעשה עד כה בעולם הפרסום החרדי. שאו ברכה והמשיכו לעשות חיל.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

16 תגובות

  1. האמת, הנלון היחיד שהפתיע אותי פה זה שבולטון לקחו את המקום הראשון שבאפקטיביות..
    נו באמת, זה נראה רציני?

    אמנם הוא המשרד הכי גדול, אבל אפקטיבי? נו במת.

    ובכלל איפה אפיקים נעלמו בסקר הזה, המשרד השני בגודלו במגזר החרדי בקושי מגרד את חמשת המקומות הראשונים.. מה זה אומר על המצביעים?

  2. מותר לי לשחרר אנחת צחוק או שאני מסתכן בפסילת הטוקבק?

    בינינו, הכל ענין של מי שהיה לו יותר זמן בערב חג להקלקות (אחרי ניכוי ופסילת הקלקות כפולות).

  3. דובי מלאך כתב:

    הכל ענין של מי שהיה לו יותר זמן בערב חג להקלקות (אחרי ניכוי ופסילת הקלקות כפולות).

    ומסתבר שלמשרדי הפרסום הקטנים היה הרבה זמן פנוי להקדיש…

  4. דבר חשוב ומהותי חסר לי:
    מהו מספר הנסקרים?

    נניח לזה לרגע.

    מה נפגעתם?

    סקר נחמד שגם אם הוא לא לגמרי מדויק, מבטא היטב את הלך הרוח בעולם הפרסום, יפה שאפיקים בקריאייטיב קיבל מקום 10, הגודל לא קובע בקריאייטיב.

    מי שטיקבקו את עצמם לדעת בעניני קריאייטיב זה דווקא המשרדים הגדולים שאולי זמן לא היה להם אבל הרבה עובדים היו להם כך שגרמו למשל לבולטון להגיע למקום החמישי בקריאיטיב, הרי אפילו חד וחלק, מנטה, אגס, כיוון ועוד משרדים לא גדולים לא רואים אותם ממטר מבחינה קריאיטיבית.

    אותו דבר לגבי אפקטיביות הלך הרוח הוא שהמשרדים הגדולים הם אלו האפקטיביים באמת, למרוח שזה כלל לא בטוח ואולי להיפך.

    לגבי הפתעה לא פלא שהמשרד הכאילו הכי שקט מבחינה יחצני”ת במגזר ששמו מימד זכה למקום ראשון, הם עובדים יפה ובשקט כך שכל פעם מחדש, זו הפתעה.

    מה שברור שזהו הלך רוחו של הציבור….

  5. בא נניח למלחמת הקלקות ושאר פיקציות,

    איך משרד כמנטה הצועד עשירי בקריאיטיב ותשיעי באפקטיביות קופץ לחמישי ברמת מפתיעות, וללא שום פעילות כיסוי שתצדיק את ההפתעה פרט לשהבליחו לרגע עם הטורקים

    או איך אפשר להסביר את הפיצול המרובה והצבעות מרובות באזור הדגי רקק, אחוז שלם בטוח שפ. ישראל המפתיע של השנה, מפתיע, גם ה LONG TALE לא יצליח להסביר זאת,

    ללא פערים נכבדים בין המקומות הגבוהים לנמוכים – מדד האפקיטיביות הינה הערך הזהה לנתוני יפעת, א”כ איך תבלעו את דמיון שע”פי נתוני יפעת הינו כ10% מבולטון לכל היותר ומסתבר שהרבה פחות, פרץ למגרש הגדולים וערכו הוערך כמחצית הבולטון, מקום ה20 היה תואם יותר לא ה9.

    בדלית ברירה עלינו לפתוח מחדש את תיק הפיקציות, למקד סקרים, או לחוקק אחוז חסימה.

  6. ויש עוד כמה זוויות חשיבה. הנה אחת מהן:
    הבריסקאים והרווחים לא ירקו לכיוון של סקר הפשקווילאים, מסיבה פשוטה המשייטת בין “נו, מוטי, באמת” לבין, “דחילק, דינקיס, החלטת לדבר יפעתית באידיש?”.

    מכאן יש לנו שני כיוונים:
    1. חינ וחוצ החליטו להראות לגדולים מי כאן המלך והלכו למהלך כולל של הקפצת הקטנים, נוסח שמשון, דלילה והפלישתים. “מי שלא מתייחס אלינו עם השקת סקר, יזחל אחרינו אחרי פרסומו. גם אם יסמס עד מחר שיחפש עכשיו”.
    2. הדירוג הוא על ידי הגולשים. אלא שנלקח ברצינות רק על ידי המשרדים הקטנים, כאמור, המשוועים לשורת איזכור. בכל ימות השנה מזכירתם מצווה לבדוק בגוגל מדי 2 דקות האם מישהו הזכיר אותם ברשת. כעת, שפשפו עיניים בראותם את יוזמת השטיבל. “לא תאמינו, יש סיכוי!” במשרדי הפיצקאלך הוכרז גיוס כללי ונשכרו עשרות אצבעות ועכברים. השכנים התעייפו מלצרוח “עכשיו ב-2 בלילה להקליק לנו בשכל?”.

    כך נפלו גדולים וכך קיפצו קטנים.

    בקיצער, אתם שם מבקהילה המרענן, איך הבטחתם את אמינות הסקר?

  7. וואלה כתבתי קצר, חייב להוסיף משפט.

    לפני המון שנים ערך מנחם טוקר סקרי מוזיקה חסידית שונים בין מאזיני תוכניתו “מוצ”ש חי” זצקוללללל”ה.
    בין שאר פינותיו העמיד לבחירה בכל פעם, שתי חסידויות בעלות רזומה מוסיקלי וביקש מהמאזינים להתקשר וללחוץ על ספרה של החסידות שזמירותיה אהובים על המאזין.

    באחת הישיבות, הקשיב אחד הבחורים לתוכנית אי שם לאחר חצות הלילה, ותוך דקות הוכרז גיוס כללי באותה ישיבה שהשתייכה רעיונית לאחת המתמודדות.
    ארבעים בחורים פשטו על עמדות הטלכרט שהיו פזורות בעיר התורה והחסידות, טרום עידן הסלולר ושברו אצבעות בהקשות חוזרות ונשנות.

    נחנקנו מצחוק כשטוקר הכריז בקול נפוח (כמה אהבנו את זה, יא טמבלים) על התוצאות: חסידות X ניצחה במירוץ ולה הצביעו 500 קולות. עמיתתה הפסידה והצביעו לה כ-30 קולות (אל תתפסו על המלה, אבל באיזור).

    השד יודע, יכול להיות שאחד הבחורים מאז פתח את אחד המשרדים הקטנים שזינקו אצלכם מעלה?
    אייך שההיסטוריה חוזרת על עצמה, אמרה תמיד סבתא זלדה בקינוח אף קולני.

  8. מקארתור
    בא נניח למלחמת הקלקות ושאר פיקציות,

    איך משרד כמנטה הצועד עשירי בקריאיטיב ותשיעי באפקטיביות קופץ לחמישי ברמת מפתיעות, וללא שום פעילות כיסוי שתצדיק את ההפתעה פרט לשהבליחו לרגע עם הטורקים

    מקארתור אני מסיר בפניך את התרבוש…. חזק

  9. אוי, נראה שפספסתי את ההצבעה הכל כך צמודה,
    (אם רק הייתי יודע! ההצבעה שלי היתה משנה לבטח את כל התמונה…)

    יש מועד ב’?

    סיפור הקמפיין המוצ”שי של טוקר הזכיר לי מצעד שנתי אחד בתרפפ”ו בו זכה יעקב זינגבוים (ע”פ הדירוגים) כ…’זמר השנה’. התגובה העיקרית של התעשייה היתה: ‘נו באמת’.

    אז, נו באמת!
    (רק הבאתי גאולה לעולם)

  10. לפחות פתחתם לכמה אנשים את השנה בחיוך – גם זה חסד.

  11. לא הבנתי למה כולם פתאום מתחילים להביא ספוקלציות וטענות.
    אישית, הסקר נראה לי משקף היטב את יחסי הכוחות בעולם הפרסום החרדי, לא ראיתי שום דבר מפתיע ומיוחד.

  12. חחחחחחחח

    עם כאלו אנשי פרסום טוקבקיסטים
    לא פלא שאלו התוצאות
    -מטוקבקות.

    חחח
    אתם לא רציניים אתם… 🙂

  13. הסקר משקף אחד לאחד את גולשי פשקוויל ואותך מביניהם. לטענתך שהגדולים “לא ירקו לכיוון של הסקר…” מעניין לראות אותם מתעוררים ומטקבקים עצמם לדעת אחרי פרסום התוצאות בשביל לערערו מיסודו, עד כי הקלקותיהם נשמעות יותר מהצרחות של השכן מלמטה – זה המכה את אשתו. ולא רק בפוסט זה אלא באופן שיטתי ניתן לראות את אינטרס המשרדים הגדולים מבצבץ מבין הטוקבקים למיניהם. וזה פשוט, כי מטבע הדברים למשרדים הגדולים יש הרבה יותר עובדים ולהם גם קרובי משפחה וכך שבמכלול יש להם הרבה יותר כוח טקבוק, והרבה יותר חומים שיעשו את העבודה השחורה.
    גם אם נניח שהפיצקאלאך רצו להקפיץ את עצמם אין להם די משאבים לעשות זאת וכמה אייפים כבר יכולים חמישה עובדי משרד קטן לגייס מול שלושים עובדים של משרדים גדולים? מקסימום הם הצליחו להשתוות.
    תוצאות הסקר מתקבלות על הדעת ודי משקפות את המציאות למרות הסטיות הקלות פה ושם. נראה שהפעם הגולשים שיתפו פעולה והצביעו מהשכל שלהם כבני אדם, ולא מהמפלצת שבתוכם כפרסומאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן