גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
אחרי שקראתי את הידיעה השיווקית של מפעל הפיס, הרגשתי צורך לפרסם גם על הצד השני של המטבע
TOM (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לאחר שקראתי את הידיעה השיווקית שהתפרסמה במדור הפרסום של יתד נאמן, הרגשתי צורך לפרסם כאן את הצד השני של הסיפור. מדוע מפעל הפיס יוצא בקמפיין “מחשקים באחריות”? האם אכפת להם מהרווחה של האזרח החלש? ובכן, בתוכנית החדשה של תם אהרון בערוץ 11 “פעם בשבוע עם תם אהרון”, פרק הפתיחה של התוכנית עסק במפעל הפיס ובהסבר מנומק מדוע מפעל הפיס רע מאוד לעניים וטוב בעיקר למשכורות של בכירי מפעל הפיס.

למה מפעל הפיס רע לעניים? 1

למפעל הפיס אכן יש תדמית של גוף חיובי שתורם לקהילה. מפעל הפיס תורם להרבה פעילויות חשובות. הגוף הזה הוקם בשנת 49′ במטרה לאסוף כסף לבניית בית חולים איכילוב. מאז ועד היום, הכל השתנה. מפעל הפיס קיבל אישור הגרלה להגרלות נוספות וההיקף גדל למימדים עצומים. היום המדינה מקימה בתי חולים וכיתות לתלמידים מכספי המסים של כולנו, אז למה לא לבטל את מפעל הפיס?

אחת הטענות עוסקות בסוגיית “עדיף שזה יהיה חוקי ומבוקר במקום שזה יהיה שוק שחור ויעודד פשיעה”. לפי תם אהרון, מדובר בטיעון זהה של התומכים בלגליזציית הקנאביס – רק בלי המילה “אחי” בתחילת המשפט, באמצעו ובסופו.

כלב הנתונים של התוכנית הציג את המספרים הבאים: בשנת 2016 מפעל הפיס הכניס 6.7 מיליארד שקל, כאשר 4.4 מיליארד חולקו כפרסים לזוכים. הרווח הגולמי היה 2.3 מיליארד שקל, מתוכם נתרמו 1.3 מיליארד שקל לקהילה. 1.1 מיליארד שקל שימש לצורכי פרסום ומשכורות. עוד פורסם כי ‘יפעת בקרת פרסום’ פרסמה שב-2016 תקציב הפרסום עמד על סך 47.8 מיליון שקל. יותר מתנובה ושאר חברות ענקיות במשק.

בין הטענות השונות, מצאנו טיעון לוגי שקשה לחלוק עליו: מפעל הפיס לא אמור לפרסם במיליונים ולחפש קהלים חדשים, הוא אמור לעבוד כמו חיסון נגד פוליו ולשמש פתרון לאנשים שזקוקים לו בצורה חוקית. למה זה שונה מחיסון נגד פוליו? והרי כולנו היינו משתגעים עם מחלת הפוליו הייתה מפרסמת בכחמישים מיליון שקל בשנה.

תם אהרון שידר קטע מתוך החדשות, בו פורסם על האסטרטגיה של מפעל הפיס, המכוונת ספציפית לחלשים בחברה. על פי סרטון של ‘אדלר חומסקי’ שהוצג בתוכנית, הקמפיין “המוצלח” הצליח באמצעות טקטיקה מיוחדת לפצח את האתגר להביא לתוצאות מדהימות בתוך מספר חודשים: גידול של 38 מיליון שקל במכירות ועלייה מרשימה של 15 אחוזים בהשתתפות ההגרלות.

היועץ המשפטי של מפעל הפיס אמר בראיון טלוויזיוני: “אני לא ממלא פיס. לא, בהחלט לא … למלא פיס זאת לא אסטרטגיה רציונלית למי שרוצה להרוויח”.

בסוף התוכנית הציג כלי מיוחד שפיתח כדי לעזור לגולשים להחליט אם למלא לוטו או לא. “האם גם אתה מרגיש שאתה לא מצליח להתפשר על החלום לפתרון קסם שיוציא אותך ממעגל העוני כפי שהוצג לך בפרסומות לאורך השנים? אם כן, אנחנו ב’פעם בשבוע’ עם תם אהרון גאים להציג את הטרלת הלוטו השבועית. היכנסו לאתר, מלאו את המספרים שהתכוונתם לשלוח ואנחנו נגיד לכם בוודאות סטטיסטית של 99.9 אחוזים אם הטופס הזה יזכה בלוטו השבוע. הטרלת הלוטו השבועית. תנו למספרים לתת למספרים לסדר לכם את החיים”.

למה מפעל הפיס רע לעניים? 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן