כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
האם האסטרטגיה של העיתונים להפיץ קבצים בווטסאפ נכונה? שוחחנו עם מנכ”ל ‘מרכז העניינים’ ומנכ”ל ויבטר
whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

ללכת עם ולהרגיש בלי: הפרינט החרדי מגלה את הדיגיטל 1

רגע אחרי שהחל להפיץ את העיתון גם בווטסאפ, מנכ”ל ‘מרכז העניינים’ מספר על האסטרטגיה שמאחורי המהלך, החששות וההשלכות על עולם הפרינט • וגם: מנכ”ל חברת הדיגיטל Webetter מסביר מדוע תפוצה באפליקציית המסרונים הפופולארית אינה מספקת מענה לאתגרים האמיתיים שמציב העידן הדיגיטלי

כולנו, לכל הפחות צרכני האקטואליה שבינינו, מכורים לתחושת הדפדוף בעיתון חדש שאך לפני רגע הציץ אלינו מחריץ תיבת הדואר או מערימת העיתונים בקיוסק. אלא שבעשור האחרון, בעקבות הזינוק בכוחם של אתרי האינטרנט, נסוג הביקור לעיתונים באופן משמעותי.

עתה, עם עליית כוחן של הרשתות החברתיות בכלל, ואפליקציית ווטסאפ בפרט, מסתמן עידן חדש שבו את תחושת הדפדוף בעיתון תמיר חווית גלילת המסך. ומה יהיה על ניחוח הדף? טוב, עליו כנראה נצטרך לוותר.

שורה של עיתונים, בעיקר חינמיים, אבל לא רק, החלו לעבור לשיטת תפוצה אלקטרונית שמתבצעת בעיקר במייל ובווטסאפ. האחרונה, לעת עתה, לאמץ את אפליקציית המסרים ווטסאפ ככלי לתפוצת העיתון, היא רשת המקומונים ‘מרכז העניינים’.

בהודעה שהופצה אמש (שני) בקבוצות המגזר צורף לינק להצטרפות ל”רשימת שידור של העיתונים, שתעביר אליכם את העיתון בכל יום שני עם ירידתו לדפוס”, לשון ההודעה.

בשיחה עם ‘פאשקעוויל’ מסביר חנוך רפופורט, מנכ”ל ‘מרכז העניינים’, את הצעד החדש: “אנו ערים לכך שעבור צרכני אקטואליה רבים במגזר הווטסאפ הפך לכלי העיקרי באמצעותו הם צורכים חדשות, בפרט כיום שיש מענה כשרותי לסמארטפונים”.

איך זה יעבוד?

“נרשמים, שומרים את המספר ומקבלים את העיתון כקובץ באפליקציה. הנרשמים יקבלו את כל חמש המהדורות של העיתון. זה לא יהפוך למטרד עבור הנרשמים, זה בס”ה קובץ והמנוי יכול להחליט מה להוריד ולקרוא”.

יש לכם אפשרות למדוד מי הוריד וקרא את העיתון?

“קיים כלי מדידה, שהוא לא מושלם במאת האחוזים, ואנחנו יודעים לבדוק באמצעותו אם בן אדם קיבל את הקובץ”.

מה הצפי?

“שעות ספורות מאז שיצאנו עם הבשורה, במתכונת מצומצמת וניסיונית, נרשמו כבר מאות מצטרפים. בשלב הראשון אנחנו צופים לאלפי מצטרפים, ובשלב השני לעשרות אלפים”.

אז אפשר להגיד ברוך דיין האמת על הפרינט?

“לא חושב שזה מעיד על חולשת הפרינט. במגזר החרדי הפרינט חי וקיים ואין כלי שיכול להחליף אותו. צריך לזכור שהאוכלוסייה הרחבה ביותר במגזר צורכת חדשות אך ורק דרך הפרינט. מבחינתנו הווטסאפ הוא עוד כלי להפצת העיתון ממנו נהנים כולם: הלקוחות, המערכת והמפרסמים”.

למה להסתפק רק בהפצת PDF שלא נוח לקריאה בפלאפון ולא לעלות את חומרי העיתון לאתר ייעודי נוח לקריאה?

“יש לנו תוכניות לטווח ארוך ואנחנו בוחנים את כל האופציות, אבל אני יכול להגיד בוודאות: ‘מרכז העניינים’ כפלטפורמה לא תשתנה ולא תהפוך לרק דיגיטל”.

“נדרשים צעדים אסטרטגיים, זה לא אחד מהם”

אולם השאלה המעניינת היא, האם הצעד החדש הוא בכלל אפקטיבי. את התשובה מספק שמואל דרילמן, מנכ”ל חברת הדיגיטל Webetter, שמלווה לא מעט לקוחות במגזר החרדי.

“כניסה לתפוצה בווטסטפ הוא פתרון מקומי זמין וקל, אבל הוא לא עונה על צרכים אסטרטגיים של העיתון בדיגיטל. כשאתה נכנס לדיגיטל, אתה רוצה לצבוע קהלים חדשים ולספק שטחי פרסום נוספים למפרסמים, אלו כלים שהווטסאפ לא נותן”, קובע דרילמן.

“הדיגיטל”, מציין דרילמן, “יהפוך ליותר אפקטיבי בתקופה הקרובה. זה יכול לקחת שנה ויכול להיות עוד עשור, אבל כשזה יקרה, מערכות העיתונים יצטרכו להיות מוכנות. ישנם צעדי ביניים רבים שאפשר לעשות כדי להתכונן אסטרטגית. ווטסאפ הוא לא אחד מהם. על אף חוסר האפקטיביות, ניתן להבין את המו”לים שפוזלים על כניסה לדיגיטל, אך חוששים מעסקנים ורבנים. מבחינתם, הווטסאפ זה ללכת עם ולהרגיש בלי”.

לסיום, נזכיר כי רק לאחרונה יצא עיתון ‘המבשר’ בהגרלה על טיסה לציון רבי אלימלך מליזענסק למצטרפים לרשימת התפוצה לעיתון בווטסאפ וכי בחג הפסח האחרון הופצו חלק מתכני שבועון ‘משפחה’ בדפי נחיתה ייעודיים. אומנם, כפי שאומר רפופורט, “הפרינט חי וקיים במגזר”, אבל שינוי מגמה בהחלט יש כאן.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן