מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת ש”ס בתל אביב, נתן אלנתן, הכריז על התמודדותו לראשות העיר: “יש סיכוי לנצח”, אומר אלנתן. האומנם?
נתן אלנתן
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תל אביב: האם נתן אלנתן מש"ס יהיה ראש העיר הבא? 1

בזמן שש”ס מסרבת להריץ מועמד חרדי בירושלים, בטענה כי מדובר בהתמודדות חסרת סיכוי, הודיעה המפלגה על התמודדות חרדי דווקא בתל אביב, עיר בעלת אוכלוסייה חרדית מועטה, בטח ביחס לבירתנו. המועמד: חבר מועצת העיר נתן אלנתן, שבשבועות האחרונים מיתג את עצמו כלוחם הדת שתוקע אצבע בסכר ומונע שיטפון של חילוניות בעיר העברית הראשונה.

מיתוג דמותו של אלנתן כשומר הגחלת בתל אביב, המשיך גם בהודעה לעיתונות שדיווחה על מועמדותו. בכותרת המשנה של ההודעה, נכתב: “אלנתן שעמד לאחרונה במרכזה של סערת מערכות בבתי הכנסת המשמיעות את מנגינת ‘שלום עליכם’ לפני כניסת השבת אמר: אני זוכר זמנים שבעיר היה מקום לכולם – גם למי שמעוניין לחיות את חייו על פי המסורת מבית אבא”.

על פניו, מועמדותו נראית חסרת סיכוי. בכל זאת, ש”ס מחזיקה מאגר של 10 אלף קולות בעיר. מספר נאה, אך בלתי מספיק בעליל לנצח בעיר, שבמערכת הבחירות הקודמת, שהייתה די רדומה, יצאו להשתתף 140 אלף מצביעים. המערכת הנוכחית צפויה להיות סוערת יותר ולהוציא מצביעים רבים מהבית, בשל האלטרנטיבה לראש העיר רון חולדאי שמציגים שני סגניו שרצים נגדו – אסף זמיר (רוב העיר) ומיטל להבי (מרץ).

במפלגות החרדיות האחרות בעיר – אגודת ישראל ויחד – טענו כי מדובר בתרגיל לשם חשיפה תקשורתית ומיצוב דמותו של אלנתן כפוליטיקאי הדתי הבולט בעיר, מה שיסייע לש”ס, שמתמודדת הפעם לעירייה ברשימה נפרדת, ללא חיבור עם סיעות חרדיות אחרות, כפי שהיה בבחירות הקודמות.

בשיחה עם ‘פאשקעוויל’ אמר אלנתן כי “כיום יש שישה מועמדים שמתחרים ביניהם על הקול החילוני-שמאלני. יש כ-40% מסורתיים, דתיים וחרדים בתל אביב. זה לא מורגש, אבל הם קיימים. כרגע אני המועמד היחיד שנותן להם מענה, ולכן זה אפשרי שננצח”.

בירושלים הרבנים מתלבטים האם להריץ מועמד חרדי בשל האחריות המוטלת עליו, ק”ו בתל אביב. נניח ותיבחר, מה תעשה עם הפסטיבלים וחילולי השבת?

“בירושלים לפני 15 שנה, כאשר לופוליאנסקי נבחר, העיר הייתה יותר חילונית ופחות חרדית מהיום, והוא צלח את הקדנציה בהצלחה. אם נצטרך נשאל את הרבנים. יהיה קשה בהתחלה, אבל נסתדר. היום החרדים משתלבים בכל מקום, גם בראשות עיריית תל אביב זה אפשרי”.

יהיו שיגידו שזה רק לצורך מיתוג דמותך כפוליטיקאי דתי מוביל, אחרי שאתם רצים הפעם בנפרד?

“תמיד רצנו לבד, למעט מערכת הבחירות האחרונה, וגם אז אני עמדתי בראשות הרשימה. אני לא צריך את המיתוג הזה, אני מוכר מספיק, גם בקרב הציבור החילוני”.

אנשי האסטרטגיה במשרד “שחור ולבן”, שעומדים מאחורי הקמפיין של אלנתן, אומרים כי “כולם מזלזלים ביכולת של אלנתן, אבל זה לא נכון להגיד שאין לו סיכוי. במצב הנתון הקיים של חמישה מועמדים, שמובילים לפיצול קולות בתוך השמאל, נוצרה סיטואציה בה יש לו סיכוי להוביל או לפחות להוביל את הבחירות לסיבוב שני, ועל ידי כך לגרום שלציבור המסורתי בעיר יהיה כוח מיקוח חזק”.

כלומר, אם הבנו נכון – אלפי הקולות החרדים שילכו למועמד לא מוביל, יגרעו מהמעומדים המובילים, שלא יצליחו להשיג את ה-40% הקולות הנדרשים לצלוח סיבוב שני, ובתמורה לתמיכת ש”ס במועמדותם בסיבוב השני, תוכל המפלגה לדרוש תופינים שמנים יותר. כמו למשל, מינוי רבנים ראשיים לעיר, שליטה במועצה הדתית ועוד.

מה יהיה בקמפיין והאם הוא יפנה גם למגזר החילוני?

“הקמפיין יפנה לכולם. יש המון מתושבי העיר שמאסו בשימוש הציני במותג שנקרא ‘תל אביב’. בסופו של יום הם תושבי העיר וזה מה שחושב להם. יהיה קמפיין שמסביר מיהו, מה עשה ועוד. כרגע הכל בשלבי תכנון, אנחנו עדיין לא בעמקי הקמפיין”.

ש”ס תרוץ הפעם בנפרד, בטענה כי זה יגרום לחיזוק הגוש החרדי-דתי בעיר. זה לא יגרום הפוך – לאיבוד כוח ולמפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה?

“מועצת חכמי התורה של ש”ס בחנה את הנתונים וזו ההחלטה שהתקבלה”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן