דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
סיפור מיוחד: בעל האולם שהתחבר, השטח שבער והיעד ששולש • כך הפך הקמפיין של ‘עזרת אחים’ לסיפור הצלחה בשווי יותר מ-2 מיליון שקל
EZRATACHIM
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תושבי בית שמש לא יכלו לפספס בשבוע שעבר את קמפיין גיוס ההמונים של ארגון ‘עזרת אחים’. תחת הסלוגן ‘להרגיש מיוחד’ ביקשו אנשי הארגון לגייס סכום שיאפשר להם להפעיל מועדוניות ומסגרות חוץ-לימודיות אחרות עבור מאות ילדים ונערים בעלי צרכים מיוחדים המתגוררים בעיר.

במשך 36 שעות הצליח הארגון לגייס במסגרת הקמפיין קרוב ל-2.2 מיליון שקל, כשעיקר הסכום מגיע מתוך העיר. אולם מה שמעניין זה מה שהתרחש מאחורי הקלעים, או במילים אחרות – איך מגיעים מיעד ראשוני של 700,000 שקל לתרומות ע”ס 2.2 מיליון שקל.

“יצאנו לדרך עם יעד של פחות ממיליון שקלים”, מספר רפי מתיוס, אסטרטג גיוס המונים מחברת קוזמאצ’ שביצעה את הקמפיין. “עשינו את  החישובים על הנייר וכמה שלא מתחנו את זה הבנו שנצליח להגיע ליעד מכובד, אבל כזה שרחוק מאוד מהצורך האמיתי של הארגון. אלא שתוך כדי הליווי האסטרטגי, כשהתחלנו לקבל ריקושטים מהשטח, הבנו שהפוטנציאל גדול בהרבה”.

הסיבות לכך, לדברי מתיוס, הן שילוב של הדרייב הגדול של המתנדבות והפופולריות העצומה של הארגון בבית שמש. “צריך להבין, הקמפיין התמקד בעיקר בגבולות הגזרה של העיר, שזו נקודת פתיחה מצומצמת מצד עצמה. אבל ברגע שראינו את ההיענות של המתנדבות/מתרימות הבנו תוך כדי תנועה שאפשר לעדכן יעדים”.

מה עושים במצב כזה? “בנינו תוכנית שתבחן את ההיענות של המתנדבות ובהתאם לכך החלטנו לעדכן את יעדי הגיוס. כמובן שאנחנו לא לוקחים סיכונים ולפני שעדכנו את הסכום בדקנו שהוא אפשרי. ככל שהתקדמנו אל תוך הקמפיין התברר לנו שהיה על מה להתבסס”. בהקשר הזה מציין מתיוס את מספר התורמים: למעלה מ-6000. “ביחס לסכום שגויס ולמקורות הגיוס, זה נתון שמצביע על אחוז גבוה בהרבה מהממוצע של אנשים שהתחברו לקמפיין וביקשו לקחת בו חלק”.

נקודת ציון משמעותית היא ההכפלה של הקמפיין. “מלכתחילה זה היה קמפיין ללא מאצ’ינג. ההכפלה הגיעה “מלמטה”, אחרי שיצאנו לדרך. מנהלת הפרוייקט ב’עזרת אחים’ איתרה תורם שהתחבר מאוד לסיפור ובעקבות כך החליט להכפיל כל תרומה שתתקבל. מה שמיוחד בהכפלה הזאת שהסכום בה לא נקבע מראה אלא בהתאם לתרומות, כלומר ההתחייבות היתה להכפיל כל תרומה שתתקבל – לא משנה לאיזה סכום זה יצטבר. ההכפלה הזאת יצרה אנרגיות מדהימות והיענות מורגשת בשטח. מאותו רגע הקמפיין תפס תאוצה משמעותית…בסופו של דבר אין כלי שמדבר לאנשים יותר מהידיעה שעל כל שקל שהם תורמים נכנסים לארגון . זה המאצ’ינג האידיאלי”.

“לכל קמפיין יש את האלמנטים המרגשים שלו, אבל הקמפיין של עזרת אחים התבלט בעומק הנגיעה שלו בלבבות של כולם”, הוא מסביר, ומוסיף: “ראינו את זה ברמת ההיענות של אנשים שאינם “קהל היעד”, כמו לדוגמא בעל האולם שבו נערך ערב הרתימה, שלאחר האירוע העניק הנחה משמעותית תוך שהוא מסביר שהוא הרגיש שהוא חיב להיות שותף בפרוייקט כזה, או נהג מונית שהסיע מתנדבות לאירוע והחליט שלא לגבות מחיר על הנסיעה ודוגמאות נוספות. איכשהו, כשאנשים נחשפים לפעילות הזאת נוצר אצלם דחף מאוד גדול להיות שותפים”.

למתיוס יש מסקנה אחת ברורה מהקמפיין: אף פעם לא לצאת לדרך מקובעים. “לפעמים בן אדם חושב שלעמותה/ארגון/מוסד שלו יש פוטנציאל גיוס גבוה בהרבה או דווקא נמוך יותר מהמצב בפועל. הענין הוא שבדר”כ אין לו כלים אובייקטיבים כדי לבצע אומדן אמיתי. בדיוק מהסיבה הזאת קמפיין גיוס חייב להיות מלווה ע”י אנשי מקצוע משלב החשיבה הראשוני ועד השניה האחרונה”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן