מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
סיכום השנה שחלפה בפאשקעוויל, תובנה חשובה, גילוי אישי ובקשת סליחה. כל מי שמכיר את פאשקעוויל, ראוי שיקרא לפני יום הכיפורים ויסלח מכל הלב
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

זה יהיה פוסט קצת ארוך, במסגרתו נסכם בקצרה את עיקרי הנושאים המעניינים כפי שסוקרו כאן באתר במהלך שנת תשע”ח.

זה חבר זה?

הפוסט הראשון של תשע”ח היה “אושר עד – המרענן הרשמי של חגי תשרי תשע”ח“, פוסט אורח של מנחם ורדי בו סיפר על קונצנזוס מקיר לקיר שהפרסומת של אושר עד בכיכובו של שולי רנד פשוט מצוינת. גם השנה אושר עד הנפיקו שני סרטונים מיוחדים, עם קדימון שהופץ מספר ימים לפני הקמפיין הרשמי. גם הפעם הסרטונים היו מצוינים, אם כי חלק מהתגובות ציפו יותר אחרי טיזר כל כך טוב.

עדכונים שוטפים

בשנה שעברה סיקרנו את הפעילות של רחלי גרינוולד לקניון איילון עם פעילות ממוקדת לאישה החרדית. גם השנה נערכה פעילות דומה.

סיפרנו על התמקצעות מחלקת הדיגיטל של גל אורן והצגנו תמונה של אתגר שפיבק בהרצאה מיוחדת שהעביר לעובדי המחלקה במסגרת מרתון הרצאות והשתלמויות.

דיווחנו על מינויו של שוקי שפירא כדובר של יושב ראש מרצ אילן גילאון. מאז, גילאון הספיק לפרוש מתפקידו בשל מגבלות רפואיות ושפירא עבר לעסוק בקמפיינים מוניציפליים במסגרת תנועת “מקומי”.

יום ליום משתדרג

עיתון ‘יום ליום’ היה הרבה בכותרות, בזכות מלחמת ההישרדות שלו מול ביטאון ‘הדרך’, בשל פרשיות רבות שנקשרו בשמו וכן בזכות מהלכים חדשים שביצע. בתחילת השנה העיתון השיק מהדורה חודשית להפצה חינמית בפריפריה. הנה הדיווח שלנו. בימים אלו עובדי העיתון מפיצים הודעה על אפליקציה חדשה וממליצים בחום להוריד אותה. טרם ניסינו, אבל אומרים שהאפליקציה טובה והגיע הזמן (בכל זאת תשע”ט) שלכל העיתונים תהיה אפליקציה.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 1

גל אורן מתרחב ומתפתח

מהלך דרמטי בענף הפרסום: ‘אגס בראשית’ מתמזג לתוך ‘גל אורן’. פרסמנו את הידיעה מוקדם מהצפוי ואף דיווחנו על המיזוג הצפוי עם לרנר קום. תחילה הדיווח של פאשקעוויל הוכחש על ידי לרנר קום, אך בתוך ימים ספורים יצאה ההודעה הרשמית מטעם המשרד.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 2

מד”א חוזר לפרסם במגזר החרדי

לאחר נתק תמוה בין מד”א למשרד יחסי הציבור של האחים ביכלר שנמשך מספר חודשים, עליו דיווחנו במהדורת ליל שישי כלשהי, מד”א חזרו ובגדול. דיווחנו על זה כאן.

תזוזות בענף

אוי לה לספינה

באותו חודש לועזי בדקנו מי תלש את מודעות האבל בפטירתו של הרב שטיינמן ואף הגשנו לכם מקבץ פרסומות של חברות מסחריות המבכות את לכתו.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 3

שאלה הלכתית: מותר לתבוע?

תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ תבעה את ‘קול חי’ בעקבות “הפרה בוטה” עת שהעתיקו את הפורמט של חידון ההלכה העולמי.

אחת מול כולם

יהודה אדלר החל בסדרת ראיונות עם מנהלי משרדי פרסום. הראיון הראשון נערך עם רחלי גרינוולד. אם טרם קראתם, או שכחתם את תוכנו, מומלץ לקרוא אותו עכשיו.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 4

החליפה כבר תפורה

סיפרנו על מכרז תפור לכאורה של עיריית מודיעין עילית למשרת דובר. זה היה סיפור מעניין.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 5

מייל שיווקי: כך עושים את זה נכון

סיפרנו על פרס בינלאומי למותג ‘אריאל’ על מהלך “חולצה עוברת” של שטרן אריאלי.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 6

הגשנו סקירה מקיפה ופרשנות לרגל חשיפת נתוני TGI על הרדיו החרדי

גדול ומוביל

יהודה אדלר המשיך במסע הראיונות שלו והפעם הוא נפגש עם אורן אלימלך לשיחה ארוכה ומעניינת. מומלץ לקרוא.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 7

יום ליום עדיין בכותרות

מלחמת קופות החולים

פותר המשברים

הראיון השבועי של יהודה אדלר, הפעם עם שעיה איצקוביץ. לקריאה לחצו כאן.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 8

בתחילת הדרך

סיקור וגלריה: נחנך המשרד החדש של ביטאון ‘הדרך’

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 9

מחליפים תקציב

בצעד מפתיע, משרד הפרסום VIP הודיע כי הוא נפרד מהדסה ועובר לטפל בתקציב הפרסום של אסף הרופא.

חדש: דירוג אתרי האינטרנט

השנה, לראשונה, התחלנו לדרג אתרי אינטרנט חרדים על פי המדד של סימילר ווב. מדובר בדירוג חודשי קבוע שזוכה לכניסות רבות מדי חודש בזמן הפרסום. מסתבר שיותר מדי אנשים מתעניינים בנושא.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 10

מערכת פרסום עתידנית?

השנה, בשתי פעימות שונות, עלתה מערכת פרסום מסוימת לכותרות ורבים שאלו מי עומד מאחורי הקמפיין והאם מדובר בהשקעה כדאית. חשבנו שצריך להתריע מפני עסקה שעשויה להיות מפוקפקת וכך עשינו. אתם יכולים לקרוא את הפוסט שפרסמנו: מה עומד מאחורי “המערכת העתידנית הדיגיטלית למגזר החרדי”?

האסטרטג

יהודה אדלר חזר למשרד שבו עבד במשך מספר חודשים במשרת סטודנט כדי לראיין את הביג בוס – יגאל רווח. בראיון גלוי לב הוא סיפר על תקופת הקמת המשרד ועל עולם הפרסום שהיה ואינו עוד. גם הפעם, מומלץ לקרוא.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 11

ומי שוב עולה לכותרות?

משבר חריף או עסקים כרגיל: מה קרה בעיתון יום ליום?

שהשמחה במעונו

גלריה מהחתונה של בת הרב לייבל פפר, יו”ר בקהילה.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 12

לבית 7

יותר מ-100 מותגים השתתפו באירוע השנתי של ‘המבשר’. גלריה.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 13

תזוזות בתקשורת

יעקב אמסלם עבר מרשת ‘קו עיתונות’ לשבועון ‘בקהילה’ וגם יעקב גרודקה יחליף את מני גירא-שוורץ בעריכת ‘בחדרי חרדים’.

המבשר בווטסאפ

אחרי שנים של הפצת עיתון ‘המבשר’ למנויים, בחנויות ובמייל, החלו במערכת שברחוב מעז’יבוז’ להפיץ את העיתון גם בווטסאפ.

מאוחר יותר, גם ‘מרכז העניינים’ החל להפיץ את העיתון בווטסאפ. מנכ”ל העיתון, חנוך רפופורט, סיפר על האסטרטגיה שמאחורי המהלך, החששות וההשלכות על עולם הפרינט; מנכ”ל סוכנות הדיגיטל Webetter, שמואל דרילמן, הסביר מדוע תפוצה באפליקציית המסרונים הפופולרית אינה מספקת מענה לאתגרים האמיתיים שמציב העידן הדיגיטלי. לקריאה לחצו כאן.

קצת על סקר TGI

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 14

חרדיות בהייטק

בעקבות בחירתה של הגברת רחל גנות להדליק משואה ביום העצמאות על פועלה לשילוב נשים חרדיות בהייטק, נשמעו טענות רבות על כך שמאחורי המילים הנוצצות מסתתר שוק נצלני ומתעמר. מפאת חשיבות הנושא, פרסמנו שני טורים – בעד ונגד – שעוררו שיח רחב בברנז’ה ובענף ההייטק החרדי.

  1. חרדיות בהייטק – סיפור הצלחה
  2. חרדיות בהייטק – ניצול תמורת הפרדה

תזוזות בענף

אביטל מזרחי (יזדי), שהחלה את דרכה לפני כחצי יובל בימי הקמת קבוצת ‘אפיקים’ ובשנים האחרונות שימשה כמנכ”לית המשרד, פרשה מתפקידה. את מקומה ממלאת ליזה יופה, שכיהנה בין השאר כסמנכ”לית הלקוחות במשרד ‘ראובני פרידן’ וכמשנה למנכ”ל במשרד ‘דרורי שלומי’.

בהמשך דיווחנו גם על פרישתו של שמחה לנדאו. נכון להיום הוא שוב עובד באפיקים.

רפי ברמן עזב את מחלקת הדיגיטל של גל אורן.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 15

יעקב פריימן מונה למנהל מחלקת היח”צ של ‘שחור ולבן’.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 16

משה דץ עזב את אפיקים

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 17

דברי שירצור

יהודה אדלר הפסיק לראיין מנהלי משרדים וביקש לראיין מנהלי קריאייטיב. אז הוא פגש את שירה אליצור לשיחה נוקבת על פרסום ועל קריאייטיב ומאז הפסיק לראיין אנשים במסגרת הזאת. לקריאת הראיון האחרון לחצו כאן.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 18

מדור מדיה חוזר לעיתון מרכז העניינים

זוכרים את מדור הפרסום המיתולוגי במרכז העניינים? זוכרים את העדנה הטובה שהייתה למדורים מהסוג הזה בעיתונות החרדית? זוכרים את המדור של חיים גיל? ויוסי צלניקר? וחיים קליגר? (ראוי לציון המדור של רחל שטיגליץ ביתד נאמן ששרד עד כה). ובכן, לאחר שנים של תרדמת בענף, החלטנו להשיב את הנושא המרתק הזה לקדמת הבמה, לתת לו את הכבוד הראוי ולחזור לסיקור שוטף בעיתונות החרדית.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 19

כפוף ובוכה

קמפיין הקורא להימנע מכל שיתוף פעולה עם אמנון לוי ותוכניתו ‘פנים אמיתיות’, כבש את הרשת. בראיון סוער ל’פאשקעוויל’ האשים לוי את מובילי הקמפיין בתסכול ונקמנות אישית, טען שהוא דווקא מסייע לציבור החרדי וחשף אלו תגובות מכאיבות לו במיוחד. ומה ענו לו מובילי הקמפיין?

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 20

נתיב חדש

חשיפה: נתי קרויזר נכנס כשותף-מנהל במשרד הפרסום “שחור ולבן”

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 21

האירוע הגדול של פאשקעוויל

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 22

כבוד למגזר

קמפיין חרדי קטף שני אריות בפסטיבל קאן

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 23

מחלבת טרה זכתה בפרס הזהב בקטגוריית מגזרים בתחרות האפי.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 24

השבוע, בין כסה לעשור תשע”ט, המהלך זכה גם בתחרות האריה השואג.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 25

הרוצה להדרים – ידרים

החינמון ‘מרכז העניינים’ השלים משיק מהדורה דרומית ומכסה את השטח הגיאוגרפי של המגזר החרדי בישראל. חנוך רפופורט, מנכ”ל ‘מרכז העניינים’, חשף מהו הצעד הבא של העיתון.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 26

צביקה לינצר מעמיק את תפיסתו במדיה

חברת ‘גל ביתר’, בבעלות צביקה לינצר, רכשה את מגזין הצרכנות הבני ברקי ‘בעוצמה’ מידיה של משפחת וינגוט ושינתה את שמו. היום הוא מופיע תחת המותג הירושלמי המפורסם ‘לעניין’. כל הפרטים בכתבה שפרסמנו כאן.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 27

דורון ביינהורן עזב את בולטון

לאחר שנה וחצי בחטיבה הדתית-לאומית של ‘בולטון פונטציאל’, ‘בראש סרוג’, דורון ביינהורן עזב את המשרד לטובת ניהול מערך הניו-מדיה של שר החינוך נפתלי בנט.

דובר ‘לאומית’ מגיב לסרטון המכפיש

“מאחורי ההכפשות עומדת קופה שלא מסוגלת להתמודד עם האמת”. לכתבה המלאה ולסרטון המדובר לחצו כאן.

שבוע הספר של ‘המבשר’

סיקור וגלריה

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 28

סיעור מוחות

10 עבודות נבחרות מתוך תחרות הכרזות של ‘סיעור מוחות’

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 29

‘שעה טובה’ חוזר והמבקר לא מתלהב

אחרי הפרסום בקול רעש גדול על פתיחתו מחדש של עיתון ‘שעה טובה’ שנסגר והפסיק לצאת לאור, המבקר הלך לרכוש את המגזין החדש כדי לספר לכם על ההפתעה שציפתה לו בתוך המגזין. אבל… לביקורת המלאה לחצו כאן

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 30

סימילאק מפתיעה ומטרנה מגיבה

מהלך גדול נוסף בתשע”ח הוא המעבר של סימילאק לכשרות בדץ העדה החרדית. אולי בתחרויות הבאות יציגו את המעבר כהצלחה מסחררת, אבל מה שאותנו מעניין הוא קמפיין ההשקה שכלל המון טיזרים ותשובה מוחצת של מטרנה. סיפור שכבר נלמד בבתי הספר לפרסום.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 31

פוליטיקה, חרדים ותקשורת

בנוסף לסיקור הקמפיינים של המועמדים השונים לקראת הבחירות המוניציפליות המממשות ובאות, הפקנו אירוע עבור עשרות אנשי תקשורת, פרסום ויח”צ שהתכנסו במתחם ‘אמפרסנד’ בבני ברק, לפאנל מקצועי בנושא “פוליטיקה, חרדים ותקשורת”, עם היועצים האסטרטגיים רוני רימון, איתן זליגר ורונן צור, בהנחייתו של חיים קליגר.

גיוס תרומות באינטרנט

ללא ספק, אחת הפריצות המשמעותיות של השנה נרשמו בתחום גיוס הכספים של מוסדות תורניים וארגונים אולטרה חרדים באמצעות האינטרנט. קופת העיר הציע לגולשי הפייסבוק מגוון פתרונות על טבעיים של ר’ חיים קנייבסקי (מטבע של אש?) ואפילו לב לאחים, ישיבות גבוהות ומוסדות חסידיים – כולם הבינו שהאינטרנט כאן כדי להישאר ואם הוא לא מתכוון ללכת, אז לפחות שיביא כסף.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 32

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 33

סוכנויות הדיגיטל במגזר החרדי ממשיכות להתפתח ולהתרחב, משרדי הפרסום מספקים שירותי דיגיטל לכל דורש וחלק לא מבוטל מהמגזר החרדי צורך את החדשות, הפרסומות והמבצעים בעיקר באינטרנט.

לא זאת אף זאת: הצרכן החרדי גם קונה באינטרנט. זאת הסיבה בגינה סניפי הדואר בריכוזים החרדים הפכו למחסנים של נקסט, עלי אקספרס ודומיו. גם שופרסל הבינה זאת והחליטה להשקיע משאבים גדולים במיוחד בבניית האנגר ענק בבארות יצחק ובהשקת האתר “ישיר למהדרין” לקניות באינטרנט לצרכני המהדרין.

בתוך כל זה, חלק מהארגונים נוקטים בשיטות אגרסיביות ופולשניות, מה שהביא את ישראל ברגמן לכתוב את הטור הבא: תפסיקו להטריד אותי בווטסאפ, תרמתי כבר בפייסבוק.

אירוע אישי נשי מבית ‘משפחה’

בשלהי תשע”ח התקיים אירוע ייחודי של עיתון ‘משפחה’ שמטרתו להביא לקדמת הבמה נשים בעלות עשייה משמעותית, אשר לרוב נמצאות מאחורי הקלעים והציבור הרחב לא מכיר את תרומתן לחברה, ובחשיפתן הן מהוות השראה לנשים נוספות ללכת בדרכן.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 34

נכנסים לשנת העשור

רדיו ‘קול ברמה’ מסיים את תשע”ח בהשקת חגיגות העשור ומבצע מהלך של התחדשות בגיוס שני כוכבי תקשורת חרדים לצוות התחנה והאתר: ישראל כהן ויענקי קצבורג.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 35

פרסום ‘אפיקים’ מתחדש

שינויים רבים עברו על משרד הפרסום ‘אפיקים’ בתשע”ח, כמוהם לא עבר אף משרד אחר במגזר. נסכם את השנה במילותיו של היו”ר, יגאל רווח: “קבוצת ‘אפיקים’ היא בשנת חצי יובל להקמתה, ועשתה שינוי גדול בשדרת ההנהלה הוותיקה שסיימה את הקדנציה שלה ושדרת ניהול חדשה מובילה אותה. גם בניהול הכללי וגם בשאר מחלקות המשרד, עם המשך ההובלה של הקבוצה לשיאים נוספים. בעיני, ההתחדשות היא הישג גדול מאוד לקבוצה”.

המינוי האחרון: דוד אביטל מאייש את מקומו של מנהל הקריאייטיב הפורש, עמיחי עשהאל. לדיווח המלא לחצו כאן.

סיכום תשע"ח בפרסום החרדי 36

ובסוף: גם פאשקעוויל מתחדש ומתרענן

בחודשים האחרונים אנו עמלים על שורת פיתוחים ותוכניות חדשות לטובת עולם הפרסום, השיווק, הדיגיטל והמדיה. מאות אנשים מחוברים לקבוצות פאשקעוויל, בהן מתבצעים אלפי שיתופי פעולה מסחריים, ובתוך כל אלה, יש לרבים מאיתנו רצון אמיתי לסייע (ולהרוויח כשאפשר), להגדיל נתח, להעצים את הענף ולהחזיר לו את הברק שאבד בשנים האחרונות מענף הפרסום לטובת עולם ההייטק הנוצץ.

אז הבשורה הטובה היא שאנחנו עוקבים מקרוב אחר עולם ההייטק, בעיקר החרדי אך לא רק, כדי ללמוד מהם איך לחשוב בגדול – משימה קשה להפליא – ואיך לבצע מהלכים שלעתים נראים משוללים יסוד והיגיון.

לאחרונה עבדנו על פיתוח תוכנה שתספק מענה מקצועי למנהלי שיווק ולבעלי עיתונים ומשרדי פרסום קטנים, בחנו שיתופי פעולה שונים עם מגוון כותבים ואנשי מקצוע שסיפקו ומספקים שירותי תוכן וייעוץ, וכן גובש צוות אנשים עם מוחות מבריקים, המטפל במגוון פתרונות יצירתיים, רוחניים וטכנולוגיים.

בשנת תשע”ט אנו מתעתדים לסקר את המדיה באינטנסיביות, לבצע סקרים ייחודיים, לספק שירותי קידום מיוחדים, לארגן ולהפיק אירועים, קורסים וסדנאות מקצועיות, והכי חשוב – נשתדל לגבש את קהילת פאשקעוויל כדי לפעול יחדיו לטובת הציבור ולטובת עצמנו.

זה הזמן לבקש מכל אחד מכם סליחה מקרב לב, באם נפגע מסיקור בלתי הוגן או מחשיפה שהקדימה את זמנה. לבקש סליחה על התבטאות לא נאותה הן בכתב והן בעל פה, ובפרט אם זה נשלח כקובץ קולי בווטסאפ. לבקש סליחה על כבוד שנמנע או על יחס שלא ניתן. לבקש סליחה על התעלמות מכוונת או על מענה לא מספק.

נשתדל להיות טובים יותר!

גמר חתימה טובה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן